ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29390
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۵۵
  • 245 بازدید
  • ارسال توسط :
دیلی‌تلگراف: داعش پیش از پایان سال جاری میلادی متلاشی می‌شود

دیلی‌تلگراف: داعش پیش از پایان سال جاری میلادی متلاشی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیس دیلی تلگراف در مقاله‌ای که روز جمعه آن را منتشر کرده نوشت: بازپس گیری مسجد النوری در موصل نشان از پایان دولت خلافت دارد. "خوشیه انسور" خبرنگار این روزنامه در عراق نیز نوشت: آزادسازی مسجد النوری در عراق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیس دیلی تلگراف در مقاله‌ای که روز جمعه آن را منتشر کرده نوشت: بازپس گیری مسجد النوری در موصل نشان از پایان دولت خلافت دارد.

"خوشیه انسور" خبرنگار این روزنامه در عراق نیز نوشت: آزادسازی مسجد النوری در عراق پس از آن صورت می‌گیرد که جهادی‌ها اقدام به تخریب و نابود آن کرد و تخریب این مسجد در سالگرد روزهایی صورت می‌گیرد که داعش سه سال پیش آغاز خلافت خود را از این مسجد اعلام کرد.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود به نقل قول یکی از تحلیلگران مسائل امنیتی اشاره کرد که گفته بود: داعش پیش از پایان سال جاری میلادی متلاشی و گسسته خواهد شود و تنها بر برخی مناطق به صورت متفرقه سیطره خواهد داشت تا اینکه در سال 2018 به صورت کامل این مناطق نیز پس گرفته می‌شود.

روز گذشته عبدالامیر رشیدیارالله فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور، مسجد النوری، گلدسته الحدباء و السرجخانه در موصل قدیم را آزاد کردند.

مسجد النوری محلی است که ابوبکر البغدادی در سال 2014 خلافت خود خوانده خود را در آن اعلام کرد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.