ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29579
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۰۱
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
97 درصد شهدا اهل مسجد بودند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک الزام است

97 درصد شهدا اهل مسجد بودند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک الزام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری جمعه شب در مراسم یادواره 203 شهید شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، مساجد، حسینیه ها و امامزادگان مهمترین پایگاه تقویت دین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودند.وی باتاکید برضرورت تقویت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری جمعه شب در مراسم یادواره 203 شهید شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، مساجد، حسینیه ها و امامزادگان مهمترین پایگاه تقویت دین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودند.
وی باتاکید برضرورت تقویت این پایگاه ها گفت: این مکان های مقدس، هم دانشگاه هستند و هم درمانگاه، زیرا امروز 85 درصد زندانیان ما اهل مسجد نیستند و از طرفی دیگر دشمن نیز این پایگاه ها را هدف قرار داده است.
حجت الاسلام ماندگاری از مساجد، حسینیه ها و امامزادگان، لقمه حلال، حیا در تربیت، ارتباط با آموزش های دینی و پرسش از روحانیت و اتصال با خدا به عنوان پنج وجه بارز فرهنگ جهاد و شهادت نام برد.
وی تصریح کرد: شهیدان مدافع حرم و شهدای گمنام از بارزترین جلوه های فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه هستند که ما بایستی همواره حسرت پذیرایی شهیدان را به جای حسرت مال، پست و مقام از خداوند آرزو کنیم.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا همچنین با تشریح هز یک از پنج وجه بارز فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: امروز دشمنان تلاش می کنند جوانان این مرز و بوم را بی حیا و بی غیرت کنند زیرا کسی که حیا و غیرت ندارند، دین او سالم نمی ماند.
وی باتاکید برضرورت رعایت پوشش و ارتباط با نامحرم ازسوی همه اقشار مردم، افزود: امروز دشمن با راه اندازی فضای مجازی، اینترنت و ماهواره به دنبال بی حیا کردن جامعه است.
حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، اتصال با خدا است که مهد همه فرهنگ ها به شمار می رود و از 38 سال عمر نظام جمهوری اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس از باعزت ترین دوران ها می باشد.
وی بابیان اینکه گروه های مقاومت در حزب الله لبنان، یمن و فلسطین از دفاع مقدس ملت ایران الگو گرفتند، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به جهاد نطامی نیست بلکه مبارزه با نفس را نیز شامل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، امام جمعه شهرستان مینودشت نیز دراین مراسم با اشاره به وجود مسائل و مشکلات در مسیر زندگی انسان، برلزوم صبر و شکیبایی در برابر آنان تاکید کرد.
شهرستان مینودشت با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و از 203 شهید این شهرستان دو شهید مدافع حرم و چهار شهید جزو شهدای گمنام هستند.
در این آیین، که مدیرکل دادگستری و مدیرکل گمرکات استان گلستان نیز حضور داشتند، 2 هزار مترمتربع زمین برای احداث المان شهدای گمنام از سوی حسن قره سفلو از خیرین این شهرستان اهدا شد.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.