ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29606
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۴۷
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
آیت الله صافی گلپایگانی: آزادسازی موصل موجب عزت مسلمانان دنیا شد

آیت الله صافی گلپایگانی: آزادسازی موصل موجب عزت مسلمانان دنیا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی در پیام خود آورده است: پیروزی قاطع ارتش و مردم غیور و شجاع عراق در برابر دشمنان دیانت و انسانیت در شهر موصل عراق، برای همه مسلمانان دنیا، غرور و سربلندی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی در پیام خود آورده است: پیروزی قاطع ارتش و مردم غیور و شجاع عراق در برابر دشمنان دیانت و انسانیت در شهر موصل عراق، برای همه مسلمانان دنیا، غرور و سربلندی و عزت آفرید.
پیام حاکی است: این افتخار بزرگ در سایه پیروی از دستورات مرجعیت و جانفشانی مردم شریف و دلاور عراق، و رهبری داهیانه حضرتعالی(آیت الله سیستانی) بود که امید را در دل ها زنده نمود و همه مسلمانان را مسرور و خوشحال کرد. خداوند متعال را بر این فتح بزرگ، شاکر و سپاسگزاریم.
آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام، نصرت سپاه اسلام را به آیت الله سیستانی و دولت فهیم عراق و ملت پیروز، تبریک گفته و از خداوند متعال، امنیت کامل و آسایش و شوکت مردم عزیز عراق را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) مسالت کرده است.
پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه به مسجد النوری، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 (خرداد 93)در همین مسجد اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ دو بنایی که هفته گذشته توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.
به دنبال آن علاوه بر سایر مناطق استان نینوا، بخش های وسیعی از 6 استان دیگر عراق نیز پی در پی سقوط کرد و گروه تروریستی داعش تا دروازه های بغداد نیز رسید.
آیت الله سیستانی، به دنبال سقوط موصل فتوای معروف جهاد کفایی خود را اعلام کرد که در نتیجه آن نزدیک به یک میلیون عراقی برای پیوستن به مدافعان و نیروهای مسلح به مراکز نظامی مراجعه کردند و همان هنگام تشکیلات مهم الحشدالشعبی نیز تشکیل شد که بدنه اصلی آن را نیروهای داوطلب مردمی تشکیل دادند و طی سه سال گذشته پیروزی های بزرگی را محقق کردند.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.