ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29734
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
ترکیه: به هر تهدیدی از خاک سوریه پاسخ می‌دهیم

ترکیه: به هر تهدیدی از خاک سوریه پاسخ می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تبادل آتش اخیر میان نظامیان کشورش در سوریه با شبه‌نظامیان کُرد در «عفرین» هشدار داد به هر حمله‌ای پاسخ خواهند داد.   کالین طی نشست خبری با بیان اینکه ترکیه به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تبادل آتش اخیر میان نظامیان کشورش در سوریه با شبه‌نظامیان کُرد در «عفرین» هشدار داد به هر حمله‌ای پاسخ خواهند داد.

 

کالین طی نشست خبری با بیان اینکه ترکیه به هر تهدیدی که از سوی خاک سوریه یا هر کشور دیگری مواجه باشد، پاسخ قاطع خواهد داد، گفت: «چه داعش باشد، چه ی.پ.گ یا پ.ی.د، ما سریعا با اقدام تلافی‌جویانه پاسخ می‌دهیم.»

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با اشاره به تجمع و آمادگی نظامیان ترکیه در مرز با سوریه، تاکید کرد آنکارا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از امنیت ملی خود را انجام می‌دهد.

 

در تاریخ 7 تیر ماه، نظامیان ترکیه و نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) در شهرهای «اعزاز» و «عفرین» تبادل آتش انجام دادند.

 

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ضمن انتقاد از ارسال سلاح‌های آمریکایی به کُردهای سوریه، تهدید کرده بود اگر کشورش با تهدیدی از سوی گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق مواجه شود، بدون تردید و بلافاصله عملیات دیگری شبیه «سپر فرات» برای تلافی آغاز خواهد کرد.

 

در حالی که ترکیه مخالف مسلح‌سازی کردها در شمال سوریه بوده و بارها به کاخ سفید در این باره هشدار داده اما واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات و مهمات به شبه‌نظامیان اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

 

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تداوم ارسال تسلیحات به نیروهای کُرد مبارز با داعش در شمال سوریه را تصویب کرد.

 

اردوغان در سوم شهریور سال 96 دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود. درپی این عملیات شهرهای کُردی مانند اعزاز، جرابلس و الباب به تصرف معارضان سوریه و نظامیان ترکیه درآمد و آنکارا مدعی است منطقه‌ای به مساحت 5000 کیلومتر مربع را از تروریست‌ها (منظور نیروهای کرد و داعش) پاکسازی کرده است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.