ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29752
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۱۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل:‌ 715 عراقی در ژوئن گذشته کشته و زخمی شدند

سازمان ملل:‌ 715 عراقی در ژوئن گذشته کشته و زخمی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان درگیری‌های مسلحانه، خشونت‌ها و اقدامات تروریستی در ماه ژوئن گذشته در عراق 411 غیرنظامی و چهار نیروی پلیس کشته و 294 غیرنظامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان درگیری‌های مسلحانه، خشونت‌ها و اقدامات تروریستی در ماه ژوئن گذشته در عراق 411 غیرنظامی و چهار نیروی پلیس کشته و 294 غیرنظامی و شش پلیس زخمی شدند.

طبق این بیانیه، استان نینوا با 289 کشته و 93 زخمی از غیرنظامیان بالاترین آمار را داشته است.

یونامی اعلام کرد، پس از موصل استان بغداد با 22 کشته و 88 زخمی قرار دارد و پس از آن استان صلاح الدین با 31 کشته و 34 زخمی و سپس استان بابل با 24 کشته و 26 زخمی به ترتیب قرار دارند. استان الانبار نیز در ماه ژوئن 20 کشته و 34 زخمی داشت.

یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بار دیگر خواستار حمایت از غیرنظامیان در جریان درگیری‌ها شد و ادامه حملات عامدانه داعش را علیه غیرنظامیانی که در حال فرار از مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی هستند، محکوم کرد.

کوبیش با تاکید بر اینکه سلامت غیرنظامیان موضوعی بسیار بااهمیت برای سازمان ملل است، گفت: گروه تروریستی داعش در موصل به آخر کارش رسید و نیروهای عراقی کنترل محله‌های قدیمی این شهر را نیز از دست تروریست‌ها خارج کردند اما هنوز غیرنظامیانی در منطقه سرگردان و یا اسیر داعشی‌ها هستند و داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

پیشتر سازمان ملل کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی در موصل را محکوم کرده و خواستار انجام تحقیقاتی روشن در این زمینه شده بود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.