ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29885
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
  • 368 بازدید
  • ارسال توسط :
لب‌های خشکیده تنها استادیوم روستایی فسا در انتظار تامین چاه آب

لب‌های خشکیده تنها استادیوم روستایی فسا در انتظار تامین چاه آب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ترویج ورزش در بین روستاهای کشور امری لازم و ضروری است، به گفته رئیس فدراسیون ورزشی روستایی و عشایری کشور 63 هزار روستا در کشور وجود دارد که برای تامین بخشی از نیازهای ورزشی آنها 13 میلیارد تومان بودجه نیاز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ترویج ورزش در بین روستاهای کشور امری لازم و ضروری است، به گفته رئیس فدراسیون ورزشی روستایی و عشایری کشور 63 هزار روستا در کشور وجود دارد که برای تامین بخشی از نیازهای ورزشی آنها 13 میلیارد تومان بودجه نیاز است. بودجه‌ای که تامین آن از توان وزارت ورزش و جوانان خارج است.

به گفته غلامرضا جعفری دولت برای نگهداری سالن‌های ورزشی روستایی نیز با مشکلاتی روبه‌روست و لازم است که بخش خصوصی و خیران دولت را در این بخش حمایت کنند.

استادیوم ورزشی «شهید رستم‌پور» روستای کوشک‌قاضی شهرستان فسا به عنوان تنها مجموعه ورزشی روستایی این شهرستان یکی از مجموعه‌های ورزشی روستایی است که این روزها حال روز خوبی ندارد و خبرهای بدی از وضعیت نامناسب نگهداری از آن به گوش می‌رسد.

سعید حیدری، عضو شورای ورزشی این روستا، گفته است: این مجموعه به دست فراموشی سپرده و کسی توجهی به حل مشکلات آن نمی‌کند و به دلیل همین بی‌توجهی‌ها این مجموعه در حال نابودی است.

وی با اشاره به عدم‌حمایت‌های دولتی برای نگهداری این مجموعه ورزشی، افزوده است: در حال حاضر این زمین و مجموعه ورزشی با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و اگر همین کمک‌ها نبود به طور کامل نابود می‌شد.

محمدجواد زارعی، دهیار روستای کوشک‌قاضی، در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به علت نبود آب نصف زمین چمن استادیوم ورزشی «شهید رستم‌پور» خشک شده است و دولت نیز برای آبیاری و خرید آب هیچ هزینه‌ای به این مجموعه ورزشی اختصاص نداده است.

وی که صاحب امتیاز باشگاه ورزشی کشاورز روستای کوشک‌قاضی است می‌افزاید: در حال حاضر زمین چمن این استادیوم ورزشی را با هزینه شخصی به قیمت هر یک ساعت 8 هزار تومان آبیاری می‌کنم و با قراردادی که با یکی از مالکان چاه‌های روستا بسته شده در هفته 30 ساعت آب به زمین چمن این استادیوم داده می‌شود.

احیاء زمین چمن استادیوم شهید رستم‌پور با 100 میلیون تومان

 رئیس شورای ورزشی روستای کوشک‌قاضی معتقد است که قبل از هر چیز باید آب مورد نیاز برای آبیاری و نگهداری چمن این استادیوم تامین شود و بعد به نوسازی و بهسازی بقیه امکانات آن پرداخت و در ادامه می‌افزاید: خریداری یک چاه آب برای آبیاری چمن این مجموعه و لوله‌کشی آن حدود 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

زارعی با بیان اینکه سال گذشته فقط 4 میلیون تومان کمک هزینه لوله‌کشی به این استادیوم ورزشی داده شد و هیچ هزینه‌ای بابت خرید آب و آبیاری به آن اختصاص نیافت، می‌گوید: حدود 6 سال پیش نیز با پیگیری‌های نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی 55 میلیون تومان اعتبار به این مجموعه ورزشی اختصاص یافت و بعد از آن هیچ کمک دولتی به این استادیوم نشد.

وی با اشاره به وجود استعدادهای درخشان ورزشی در این روستا، می‌افزاید: برای ساخت سالن ورزشی برای این روستا درخواست دادیم که 8 سال پیش یک زمین در کنار استادیوم ورزشی «شهید رستم‌پور» برای ساخت این سالن ورزشی اختصاص یافت اما به دلیل نبود اعتبار هنوز عملیات کلنگ‌زنی آن هم آغاز نشده است و برای انجام تمرینات رشته‌هایی مثل ورزش باستانی از سالن پایگاه بسیج روستا استفاده می‌شود.

باشگاه کشاورز روستای کوشک‌قاضی در سطح شهرستان در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان فعالیت می‌کند به گفته عضو شورای ورزشی این روستا در حال حاضر با مشکلات زیادی روبه‌رو است. این تیم امسال در زیر گروه کشور، لیگ یک امیدهای ایران حضور دارد ولی با توجه به وضع موجود و هزینه‌های بالا امکان ادامه حضور در رقابت‌ها را ندارد.

همانطور که مشخص است توسعه ورزش روستایی تنها با هزینه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و بخش خصوصی و خیران باید به عرصه ساخت و نگهداری اماکن ورزشی ورود و زمینه توسعه ورزش در روستاهای کشور و کشف و پرورش استعدادهای آنها را فراهم کنند.

خبرگزاری تسنیمبنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.