ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29975
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۴۶
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادسازی مناطق جدیدی در موصل و تداوم پاکسازی بخش قدیمی شهر

آزادسازی مناطق جدیدی در موصل و تداوم پاکسازی بخش قدیمی شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش عراق، روز گذشته (یکشنبه)، درگیری‌های شدیدی با داعش در مناطقی که هنوز تحت کنترل این گروه تروریستی در موصل است، داشتند و تلاش کردند تا خود را به کرانه رود دجله برسانند و پایان نبرد باز‌پس‌گیری موصل را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش عراق، روز گذشته (یکشنبه)، درگیری‌های شدیدی با داعش در مناطقی که هنوز تحت کنترل این گروه تروریستی در موصل است، داشتند و تلاش کردند تا خود را به کرانه رود دجله برسانند و پایان نبرد باز‌پس‌گیری موصل را اعلام کنند. از سوی دیگر، تیم‌های دیگری از این نیروها، اقدام به نجات شهروندان مانده زیر آوار و پاکسازی مناطق آزاد شده از بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی داعش کردند.

یک افسر نیروهای مبارزه با تروریسم در این‌باره به روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفت: بقایای داعش در داخل مناطق قدیمی موصل کامل از بین رفته‌اند و ما اطلاعاتی داریم که شمار آنها به بیش از 200 مسلح نمی‌‌رسد و نیروهای امنیتی طی دو روز آینده، پیروزی نهایی در موصل را اعلام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال، روز یکشنبه (دیروز)، مسجد «بلال الحبشی» را در غرب موصل آزاد و به سوی مناطق باقی مانده از محور جنوبی بخش قدیمی موصل، پیشروی کردند.

سرلشگر «رائد شاکر جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق، طی بیانیه‌ای آمار 8 ماه درگیری در شهر موصل را ارائه کرد و گفت: ما 190 منطقه و 128 مرکز حیاتی را در موصل آزاد کردیم و کنترل 2 هزار و 604 کیلومتر مربع از موصل را از آغاز عملیات آزادسازی این شهر که از 17 کتبر گذشته آغاز شد، آزاد کردیم.

وی افزود: در روند آزادسازی مناطق «باب جدید»، «پل قدیمی» و «الشفاء»، 79 مسلح داعشی به کام مرگ رفتند و 550 شهروند عراقی نجات یافتند. همکاری ساکنان موصل موجب دستگیری ده‌ها مسلح داعشی که تحت پوشش مردم آواره در حال فرار بودند، شد. پیش از اعلام آزادسازی کامل شهر موصل از سوی «حیدر العبادی» فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور، هنوز وظایفی بر عهده نیروهای ماست که باید انجام شوند.

بر اساس گزارش «شفق نیوز»، دوشنبه (امروز) نیز بخش‌های دیگری از غرب موصل آزاد شده و نیروهای پلیس در حال پیشروی در محور جنوب موصل هستند. مسجد بلال الحبشی در باب جدید، بوستان استان نینوی، باب‌السرای و مسجد «الابیض» از مهمترین مناطق آزاد شده در موصلند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.