ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30067
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
  • 145 بازدید
  • ارسال توسط :

جانشین البغدادی کیست؟

2ـ چندی پیش وزارت خارجه روسیه اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن گفت در مورد مرگ البغدادی به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد وی صددرصد در بمباران هوایی به‌قتل رسیده است. این بیانیه، درواقع اطلاعات ضد و نقیض قبلی را تائید کرده و بر کشته شدن البغدادی صحه می‌گذارد. در این میان آمریکایی‌ها که […]

چندی پیش وزارت خارجه روسیه اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن گفت در مورد مرگ البغدادی به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد وی صددرصد در بمباران هوایی به‌قتل رسیده است. این بیانیه، درواقع اطلاعات ضد و نقیض قبلی را تائید کرده و بر کشته شدن البغدادی صحه می‌گذارد. در این میان آمریکایی‌ها که خود را باخته این میدان اطلاع‌رسانی یافتند، از رد یا تائید این اطلاعیه‌ها خودداری کرده و گفتند اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

اخیرا، معاون کل عملیات سپاه پاسداران کشورمان هم خبرهای مربوط به کشته شدن البغدادی را تائید کرد و به این ترتیب با تجمیع اطلاعات مربوط به هلاکت سرکرده داعش می‌توان گفت البغدادی با سرنوشت محتوم خود (هلاکت)، مواجه شده است.

دو روز پیش، داعش اقدام به سوزاندن یک امام جماعت مسجد در شهر تلعفر کرد. وی بعد از سقوط موصل و هنگامی که در سیاق خطبه‌های خود از ابوبکر البغدادی نام برد، ناگهان به گریه افتاد و از خداوند برای او طلب رحمت و مغفرت کرد. همین امر همگان را در مورد صحت اخبار مربوط به هلاکت سرکرده داعش، مطمئن کرد و خشم مفرط داعشی‌ها را برانگیخت و به همین دلیل دستور قتل فجیع وی را صادر و همچنین جریمه شلاق برای کسانی که از هلاکت وی سخن به میان می‌آورند، تعیین کرد.

اکنون باید دید جانشین البغدادی که تبعه عراق و متولد شهر سامراست، کیست؟ تحلیلگران مسائل داعش ضمن اشاره به تصمیم‌گیری آمریکا برای انتخاب فرد موردنظرشان برای فرماندهی این گروهک تبهکار، بر این اعتقادند از آنجا که البغدادی به اطرافیان عراقی خود اطمینان و اعتماد زیادی داشت، بنابراین به احتمال زیاد جانشین‌اش یکی از دو نفر (العبیدی و الجمیلی) مقامات رده بالای داعش باشند. البته نام جانشین البغدادی بنا به ملاحظات امنیتی اعلام نمی‌شود، زیرا شکست‌های پیاپی و سنگین داعش در سوریه و عراق به‌گونه‌ای بوده که اعلام جانشین البغدادی، نتیجه‌ای جز قرار گرفتن زیر ذره‌بین دقیق سازمان‌های امنیتی عراق و کشورهای همسایه نخواهد داشت.

داعش پدیده‌ای بود که سریع شکل گرفت و سریع محو و نابود شد و البته سیلی از خون و کشتار و فجایع گسترده به‌راه انداخت که برای دنیای معاصر، بهت‌آور و غیرقابل فراموشی است.

دکتر علی دماوندی

کارشناس مسائل بین‌الملل

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.