ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30090
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق: داعش 200 ترکمان را در تلعفر اعدام کرد

عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق: داعش 200 ترکمان را در تلعفر اعدام کرد

«آیدن معروف» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل افزود: داعش هفته گذشته شهروندان ترکمانی را که قصد داشتند از تلعفر خارج شوند، بازداشت و بعد از یک هفته آزار و اذیت جسمی و روحی ساعت 6 عصر امروز (سه شنبه) و درحالیکه عمدتا زن و کودک بودند آنها را در […]

«آیدن معروف» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل افزود: داعش هفته گذشته شهروندان ترکمانی را که قصد داشتند از تلعفر خارج شوند، بازداشت و بعد از یک هفته آزار و اذیت جسمی و روحی ساعت 6 عصر امروز (سه شنبه) و درحالیکه عمدتا زن و کودک بودند آنها را در بیرون شهر اعدام کرد.
وی افزود: این افراد براساس برنامه از پیش تعیین شده هفته گذشته کوشیدند از تلعفر که هنوز در کنترل گروه تروریستی و تکفیری داعش است، فرار کنند اما متاسفانه تروریست ها متوجه شده و تمامی آنها را به اسارت گرفتند.
عضو ترکمان پارلمان اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: داعش که تنها تلعفر و حویجه را در اختیار دارد تمامی راههای فرار شهروندان را در تلعفر مسدود کرده و قصد دارد همچون سایر نقاط از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.
به گفته آیدن معروف، داعش تاکنون بیش از 3 هزار شهروند ترکمان اهل عراق را به قتل رسانده و در مبارزه با این گروه تروریستی نیز 500 تن از شهروندان ترکمان شهید شده اند.
عضو پارلمان عراق ادامه داد: داعش پس از ورود به عراق شهر تلعفر را نیز مثل موصل اشغال کرد و سبب آواره گی هزاران شهروند ترکمان شد.
در پی اعلام خبر آزادسازی موصل مرکز استان نینوا، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد بزودی عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا و حویجه در جنوب استان کرکوک آغاز خواهد شد.
شهر تلعفر که عمدتا از ترکمان های شیعه و سنی تشکیل شده در غرب استان نینوا واقع شده است.
شبد**351**1953**1010
خبرنگار:فروغ ارکیان**انتشار دهنده:حسن معظمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.