ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30137
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۳:۳۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
اخبار و نشانه‌هایی از پیوند داعش و منافقین

اخبار و نشانه‌هایی از پیوند داعش و منافقین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، کریستین ماسه دبیر کل وزارت اروپا و امورخارجه فرانسه امروز با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار  ابتدا برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در فرانسه را تبریک گفت و افزود: قدمت روابط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

کریستین ماسه دبیر کل وزارت اروپا و امورخارجه فرانسه امروز با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ابتدا برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در فرانسه را تبریک گفت و افزود: قدمت روابط دو کشور پشتوانه‌ای است که می‌توان بر مبنای آن و در چارچوب احترام متقابل و منافع دو کشور، گام‌های مهمی را در حوزه‌ همکارهای اقتصادی، مالی، فرهنگی، پارلمانی و سیاسی برداشت.

وی با ابلاغ پیام تبریک لاریجانی بمناسبت انتخاب آقای فرانسیس دِ روژی بعنوان رئیس جدید پارلمان فرانسه و ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، ارتقای سطح روابط اقتصادی و بازرگانی را نشانه اراده رهبران و ظرفیت‌های بالای موجود در دو کشور خواند.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به تقویت روابط فیمابین بر رویکرد واحد در قبال مبارزه با پدیده شوم تروریسم تأکید کرد و افزود: برخی اخبار و نشانه‌ها از شروع تدریجی پیوند گروه تروریستی داعش و منافقین حکایت دارد و این موضوعی است که برای امنیت منطقه غرب آسیا، اروپا و جهان خطرناک است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در  امور بین‌الملل همچنین از برگزاری نشست منافقین در پاریس و حمایت‌های سیاسی و مالی سرویس امنیتی عربستان سعودی از این گروهک تروریستی بشدت انتقاد کرد.

تلاش عربستان و برخی سرویس های امنیتی را برای زنده کردن جریان مرده و بی‌اثر گروهک منافقین، رفتاری متناقض در مبارزه با معضل جهانی تروریسم خواند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، یکی از ثمرات مبارزه جدی دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش در عراق را آزادی موصل از چنگال تروریست‌ها خواند و اضافه نمود که هرگونه تحرک نظامی آمریکا علیه سوریه، حامل پیامدهای نامطلوبی بر امنیت منطقه و مذاکرات سیاسی آستانه خواهد بود و تضعیف راه‌حل سیاسی سوریه به شمار می‌رود.

وی بهانه‌های آمریکا برای حمله نظامی به سوریه را نادرست و تحریک‌آمیز خواند.

امیرعبداللهیان امنیت همه کشورهای منطقه و جهان را مجموعه‌ای بهم پیوسته و مرتبط خواند و با اشاره به تحولات یمن، رشد فزاینده تروریسم در جنوب یمن را در سایه تداوم حملات نظام عربستان سعودی، عامل جدی تهدید آبهای بین‌المللی و آبراه بین‌المللی باب‌المندب خواند.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان نگرانی خود را از اقدامات حکومت بحرین در تداوم محاصره نظامی بیت آیت‌ا… عیسی قاسم رهبر عالیقدر مسلمین و نقض حقوق بشر بیان و بر اهمیت تمرکز بر راه حل سیاسی و گفتگو در بحرین و همه کشورهای بحرانی منطقه تأکید کرد.

در این دیدار دبیر کل وزارت اروپا و امورخارجه فرانسه، با استقبال از توسعه هر چه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور از رشد همه جانبه روابط و از جمله همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی فیمابین ابراز رضایت کرد.

وی اقدام تروریستی اخیر در تهران را محکوم و رایزنی تهران و پاریس را در امر مبارزه با تروریسم حائز اهمیت خواند.

کریستین ماسه درخصوص نشست اخیر گروهک منافقین در پاریس گفت:‌‌ مبارزه با تروریسم و اعتماد متقابل دو کشور به یکدیگر بسیار مهم و ضروری است و دو طرف باید در این مسیر گام برداریم.

دبیر کل وزارت خارجه فرانسه، اقدام عراق در آزادسازی موصل را گام مهمی در مبارزه با تروریسم خواند و اضافه نمود که حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم به موازات پیگیری راه‌حل سیاسی در قبال سوریه مورد توجه می‌باشد.

وی تأکید فرانسه به رعایت حقوق بشر در منطقه و از جمله در بحرین را مورد تأکید قرار داد.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.