ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30168
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۴:۴۳
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
قرارداد توتال؛ قراردادی که مسئولان باید پاسخگوی آن به نسل‌های آینده باشند!

قرارداد توتال؛ قراردادی که مسئولان باید پاسخگوی آن به نسل‌های آینده باشند!

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   مرضیه سادات مرتضوی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: پادشاهان قاجار بدلیل اینکه از پایگاه مردمی برخوردار نبودند و از طرفی چیزی را مهمتر از خوشگذرانی نمی دانستند؛ براحتی می‌پذیرفتند با دادن امتیازاتی دولت های غربی را راضی نگه […]

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

مرضیه سادات مرتضوی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: پادشاهان قاجار بدلیل اینکه از پایگاه مردمی برخوردار نبودند و از طرفی چیزی را مهمتر از خوشگذرانی نمی دانستند؛ براحتی می‌پذیرفتند با دادن امتیازاتی دولت های غربی را راضی نگه دارند. دول غربی نیز همواره در اندیشه به چنگ آوردن ذخایر ما بودند. تا جاییکه به امثال آقای جیکاک مأموریت های طولانی مدت می‌دادند که دیدگاه مردم را عوض کنند و فضا برای چپاول هرچه بیشتر آماده شود. و تا امروز همواره با استفاده از هر فرصت و تلاشی برای به چنگ آوردن این ذخایر از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند. چه قبل از انقلاب و چه پس از آن، طی قراردادهایی چون کرسنت و استات اویل و با دادن رشوه های سنگین.

وی افزود:امروز در وزارت نفت همان مدیران بر سر کار هستند که دهه هفتاد، ۶۰ میلیون دلار از توتال رشوه گرفتند. و باز هم اکنون قراردادی منعقد شد که طی آن تا 25 سال حق اکتشاف، توسعه، بهره برداری و فروش و مالکیت مخازن طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی ایران که یکی از بهترین و بزرگ ترین و مهم ترین میادین ایران است، به عهده طرف خارجی(توتال فرانسه و سی ان پی سی چین) و بیش از 50 درصد محصول از آن شرکت های خارجی خواهد بود. 

این فعال دانشجویی ادامه داد:در این قرارداد سهم شرکت توتال فرانسه 50.1 درصد، سهم شرکت چینی 30 درصد و سهم پتروپارس ایران تنها 19.9 درصد است و باز هم متأسفانه ذکر چند نکته: این قرارداد با شرکت بدسابقه و خیانت کار به ملت ایران منعقد شده است و به گفته آقای زاکانی، ده ها قرارداد ننگین و فساد آلود کرسنت از آن جوانه خواهد زد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: پس از بحث ها درباره اشکالات قرارداد، آقای جهانگیری رسما اعلام کرد، دولت با بررسی مجدد ۱۵۰ اشکال(تعجب نکنید عدد صد و پنجاه درست است ) را از متن ۱۳ صفحه ای مصوبه دولت رفع کرد‌ه است.« اما با دقت مجدد معلوم شد اشکالات باقی است» و اشکالات مبنایی این نوع قرار داد از سوی «دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به آقای زنگنه تذکر داده شد و درخواست اصلاح صورت گرفت و رهبر فرزانه انقلاب هم در سخنرانی رسمی اعلام کردند که تا این اشکالات رفع نشده دولت قراردادی امضاء نکند.»

مرتضوی تصریح کرد: و با کمال تأسف قرارداد درحالی، آنهم به این شکل با دولت فرانسه منعقد شده، که فرانسه همه ظرفیت های خود را در اختیار خائنین به کشور و داعش های ایرانی یعنی گروهک منافقین قرار داده تا علیه ملت ایران توطئه نمایند.

وی افزود: امروز مهمترین وظیفه برعهده نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه های نظارتی کشور و همه افراد علاقه مند به پیشرفت و آینده ایران است که باید جلوی این اقدام نابه حق را بگیرند. هر کس سکوت کند فردا در برابر نسل های آینده ایران عزیز و فراتر از آن در پیشگاه الهی پاسخی نخواهد داشت. برای جلوگیری از تاراج رفتن حقوق فرزندان این مرز و بوم وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است. 

این فعال دانشجویی گفت: آیا بهتر نیست همانگونه که آقای میرسلیم در مناظره ها گفتند با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح این ثروت ملی را برای منطقه خودمان حفظ کنیم و به نفع دشمنان چوب حراج به آنها نزنیم؟ فراموش نکنیم تا 25 سال حق بهره برداری از یکی از بهترین و بزرگ ترین و مهم ترین میادین ایران به فرانسه و چین داده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.