ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30186
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۱۱
  • 328 بازدید
  • ارسال توسط :
بوتفلیقه: فرانسه حقایق تاریخی را به رسمیت بشناسد

بوتفلیقه: فرانسه حقایق تاریخی را به رسمیت بشناسد

العالم – آفریقا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه روسیاالیوم، بوتفلیقه در پیامی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال الجزایرتاکید کرد: همکاری استثنایی که الجزایر مستقل با فرانسه آغاز کرد، باید برای هر دو طرف سودمند باشد و سطح این همکاری جز با به رسمیت شناختن واقعیت های […]

العالم – آفریقا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه روسیاالیوم، بوتفلیقه در پیامی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال الجزایرتاکید کرد: همکاری استثنایی که الجزایر مستقل با فرانسه آغاز کرد، باید برای هر دو طرف سودمند باشد و سطح این همکاری جز با به رسمیت شناختن واقعیت های تاریخی افزایش نمی یابد.

رئیس جمهور الجزایر تصریح کرد که، منظورم از یادآوری گذشته دعوت به نفرت و کینه نیست، حتی اگر مردم الجزایر “مستعمره دیروز” قاطعانه خواستار به رسمیت شناختن حق و حقوق خود باشند.

بوتفلیقه تاکید کرد که یادآوری گذشته و خسارات وارده به الجزایر و دردها و آلام مردم این کشور در زمان اشغال فرانسه، خود عامل حفظ خاطرات و وفاداری به گذشتکان به شمار می آید، کسانی که به خاطر استقلال الجزایر بیش از یک میلیون شهید تقدیم کردند.
پنجم ژوئیه (چهارشنبه) مصادف است با سالروز استقلال الجزایر از استعمار فرانسه، کشور الجزایر به مناسبت «عید استقلال و روز جوان» هر ساله پنجم ژوئیه را به یاد ۰۵ ژوئیه ۱۹۶۲ جشن می¬گیرد. در این روز مردم الجزایر پس از ۱۳۲ سال اشغال و نابودی بشری، استقلال کشور خود را از چنگال استعمار ستمگر فرانسه باز پس گرفتند. در این سالها کشور استعمارگر به پشتوانه فقیر سازی و نادان نگه داشتن مردم الجزایر به همه انواع ظلم، کشتار، شکنجه، تبعید و غارت منابع طبیعی این کشور اقدام نمود. در مقابل، مردان مقاومت مردمی الجزایر نیز طی سالهای اشغال ده¬ها جنبش و انقلاب ملی به صورت پراکنده برپا کردند تا نشانه مردود دانستن استعمار و میراثی برای نسل¬های آینده باشد. این جنبش¬ها در نهایت به انقلاب پیروزمند یکم نوامبر ۱۹۵۴ ختم شد. انقلابی که بهای آن برای الجزایر جان¬ها و خون پاک یک میلیون و پانصد هزار شهید بود. هرچند تعداد کل شهیدان بسیار بیشتر از این بود و در دوران استعمار نزدیک به ۱۰ میلیون شهید داده است. اما در عوض فرانسه را مجبور کرد تا پس از تحمل خسارتهای مالی و جانی چشمگیر جبهه آزادی ملی را به عنوان تنها نماینده قانونی الجزایر به رسمیت شناخته و نهایتاً به مذاکراتی تن بدهد که نتیجه آن به ثمر نشستن استقلال الجزایر بود.
221

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.