ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30375
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۴۸
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
هماهنگی و اتحاد غربی – عبری برای تطهیر چهره شجره ملعونه آل سعود

هماهنگی و اتحاد غربی – عبری برای تطهیر چهره شجره ملعونه آل سعود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، نزدیک دوسال از فاجعه جانکاه سرزمین منا گذشت؛ فاجعه‌ای که ضیوف الرحمان را قربانی بی تدبیری و خیانت رژیم ملعونه آل سعود کرده و عید امت اسلام را به عزا مبدل کرد. شاید جمعیت میلیونی حجاجی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، نزدیک دوسال از فاجعه جانکاه سرزمین منا گذشت؛ فاجعه‌ای که ضیوف الرحمان را قربانی بی تدبیری و خیانت رژیم ملعونه آل سعود کرده و عید امت اسلام را به عزا مبدل کرد.

شاید جمعیت میلیونی حجاجی که در این سرزمین بیتوته کرده بودند و راهی رمی جمرات و سنگ زدن بر شیطان بودند، فکرش را هم نمی‌کردند گرفتار خباثت شیاطین انسی شوند و فدایی یکی از تلخ‌ترین و فاجعه‌بارترین حوادث تاریخ حج شوند؛ فاجعه‌ای که هزاران خانواده مسلمان را در سراسر دنیا داغدار کرد و چشم‌انتظار گذاشت.

پذیرش خبر شهادت حجاج برای خانواده‎های آنها که در حال تدارک مراسم استقبال از عزیزان خود بودند؛ بسیار سخت بود؛ اما این درد جانسوز با انتظار کشنده و چند ماهه تعدادی از خانواده‎های شهدای منا برای بازگرداندن پیکر عزیزانشان؛ عمیق‎تر و جانگدازتر شده بود و در صدر عوامل زمینه‌ساز این حادثه حزن‌انگیز، بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسوولین سعودی موج می‌زند.

واهمه حکام سعودی از حضور ایران در هیات حقیقت یاب

با گذشت دو سال از فاجعه غمبار منا، ابعاد جدیدی از ناکارآمدی و برخوردهای غیرانسانی آل سعود بر امت اسلام آشکار می شود که براساس کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری لزوم مسوولیت‌پذیری سعودی ها، بی‌کفایتی و عذرخواهی آنها و چاره‌اندیشی جهان اسلام از ضرورت های پیگیری این موضوع است.

هم‌چنین پیگیری مطالبه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد واقعی فاجعه و عوامل آن با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی ازجمله تدابیری است که می‌تواند پشت پرده حوادث را آشکار سازد که تاکنون از سوی دستگاه دیپلماسی کشور گام مهمی در این زمینه برداشته نشده و اخبار واصله حکایت از تشکیل گروهی حقیقت یاب به سرکردگی آل سعود و بدون حضور هیاتی از جمهوری اسلامی است و مخالفت عربستان با حضور ایران در کمیته حقیقت یاب می تواند به این مفهوم باشد که آن‌ها از آشکار شدن واقعیت‌ها در این‌زمینه نگران هستند.

طفره رفتن حکام سعودی از قرار دادن فیلمهای حادثه دراختیار رسانه‌ها و عدم همکاری با کشورهای اسلامی در کنار سکوت و بی‌تفاوتی آمریکا و غرب در قبال فاجعه انسانی در منا و بایکوت خبری حادثه توسط رسانه‌های غربی و صهیونیستی و حمایت مستقیم آنان از جنایات آل سعود و تلاش برای تطهیر چهره آنان؛ می تواند از هماهنگی جریان استکباری و دست نشاندگان آنها برای رقم زدن چنین جنایتی برای میهمانان حرم امن الهی خبر دهد.

با گذشت دو سال از فاجعه منا، هر چند خیلی از رسانه‌های غربی می‌کوشند در راستای منافع عربستان از کنار فاجعه منا عبور کنند و متاسفانه در داخل کشور هم این مساله از سوی مسوولین و حتی مردم رو به فراموشی است.

در اینجا لازم است به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه خارج فقه ایشان بعد از حادثه منا اشاره شود که ایشان به دولت عربستان توصیه کردند دست از فرافکنی بردارند و عذرخواهی کنند.

نگرانی خانواده های شهدای منا از انفعال دستگاه دیپلماسی

از روزی که کام مسلمانان جهان به دلیل سو مدیریت عربستان در ادراه امور حج تلخ شد دو سال گذشته است اما همچنان ۴۶۱ خانواده داغدار ایرانی در انتظار پیگیری حقوقی و رسیدگی به پرونده فاجعه منا هستند. این در حالی است که علاوه بر خانواده شهدای  منا سایر افراد جامعه نیز به عنوان یک مطالبه عمومی از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارند ضمن پیگیری جدی حقوق از دست رفته شهدا، اقتدار ایران را روی میز مذاکره با عربستان سعودی نمایان کرده و از تمام توان خود برای به سرانجام رساندن پرونده منا استفاده کند. اما با وجود مطالبات فراوان و تاکید سازمان حج و زیارت بر واگذاری مسوولیت این اقدام به وزارت امور خارجه، عملکرد چشمگیری که بتواند رضایت خانواده های قربانیان فاجعه منا را جلب کند از سوی دیپلمات های ایران مشاهده نشده است و حتی جایگاه پیگیری فاجعه منا در مذاکرات حج امسال نیز مشخص نیست و این موجب شده تا چندی پیش تعدای از خانواده های شهدای منا در اعتراض به این قضایا، روبروی سازمان حج و زیارت تجمع کنند که با برخورد نامناسب حراست سازمان مواجه شدند.

در مدت حدود دو سال گذشته بارها جمعی از خانواده‌های شهدای منا با انتشار بیانیه های متعددی خواستار استیفای حقوق شهدای ایران و محکومیت رژیم آل سعود در مجامع بین المللی بودند و تاکید داشتند که همچنان نشانه‌ای عملی از ورود دستگاه دیپلماسی کشور به این پرونده ملی به چشم نمی‌خورد.

یقینا عدم حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی موافق مصالح دینی و حتی سیاسی نیست و باید ایرانیان در کنار سایر ضیوف الرحمان در فریضه وحدت بخش حج حضوری باشکوه داشته باشند اما در کنار آن مسوولین حج و زیارت نباید به بهای شرکت در مناسک حج، چشم خود را به روی جنایت هولناک منا  ببندند و همانطور که حج بی برائت حج نیست؛ حج بی کرامت هم حج نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.