ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30593
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم

گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم

پس از پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها درباره تغییر در کابینه و ترکیب اعضای هیات دولت روز به روز افزایش یافته است. در این میان احتمال تغییر در برخی معاونت های ریاست جمهوری نیز قوت گرفته است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از اعتدال، یکی از تغییرات هیات […]

پس از پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها درباره تغییر در کابینه و ترکیب اعضای هیات دولت روز به روز افزایش یافته است. در این میان احتمال تغییر در برخی معاونت های ریاست جمهوری نیز قوت گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از اعتدال، یکی از تغییرات هیات دولت در بخش معاونت های ریاست جمهوری که به گفته منابع آگاه حتمی شده، تغییر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
مدیریت نه چندان امیدوارکننده سید محمدعلی شهیدی در بنیاد شهید رییس جمهور روحانی را واداشته است که به فکر تغییر معاون خود در ریاست این بنیاد باشد. 
مدیریت ضعیف بنیاد شهید در طی سال‌های گذشته به عنوان میراثی از دولت گذشته همواره از چالش‌های جدی جامعه ایثارگری بوده که اعتراض و انتقاد کارشناسان را نیز براگیخته است. انتصاب افراد ناتوان و حضور مدیران به جای مانده از دولت قبل اداره این نهاد را با چالش های متعددی روبرو ساخته است. افرادی که با توجه به ضعف مدیریت شهیدی، هم چنان مدیریت این نهاد فرهنگی و اقتصادی را در اختیار خود گرفته اند. افرادی همچون انصاری به عنوان قائم مقام در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند موفقیتی در دوره مدیریت خود داشته باشند، ولی همچنان تلاش می‌کنند این منصب را با رایزنی‌ها حفظ و با ناتوانی که از گذشته بروز داد‌ه‌اند همچنان بنیادی ضعیف را در صحنه اداری کشور به ایثارگران تحمیل نمایند.
مسلم  اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توان عملکرد رئیس کنونی بنیاد شهید را با سایر مسئولان قبلی آن مقایسه کرد، با این حال عملکرد رئیس بنیاد کنونی در بخش مدیریت قابل نقد جدی و نشان از عدم توانایی شهیدی در سامان دادن به امور و گذر از دوران ناکارآمد زریبافان است.
بانک دی نیز به عنوان موسسه ای اقتصادی وابسه به بنیاد شهید با کاستی های مدیریتی فراوانی روبروست و درگیری های مدیرتی در این بانک شبه دولتی رو به افزایش است. به گونه ای که بیش از یک سال بود این بانک توسط سرپرست مدیریت می شد و هیات مدیره نتوانست به برای انتخاب مدیرعاملی مناسب به اجماع برسد و به تازگی مدیرعامل این بانک منصوب شده است. این در حالی است با توجه به چالش‌های این بانک و بی‌ثباتی مدیریتی به جای مانده از گذشته، انتظار می‌رفت فردی به عنوان مدیرعامل جدید این بانک تعیین شود که بتواند بر این چالش‌ها فائق آمده و ثبات را به این بانک بازگرداند.
تغییر و تحولات بسیار در بانک دی همراه با تحقیق و تفحص مجلس از این بانک بود و به نوعی بانک دی برای مدتی به دلیل ابهامات، تخلفات و سندسازی‌های متعدد مالی به عنوان میراث جاودان دولت گذشته زیر ذره‌بین نظارت رفت. دوره مدیرعاملی در بانک دی نسبت به متوسط بانک‌های دیگر کشور کمتر است به طوری که بعد از تودیع محمود جمالی در یکم مردادماه سال ۹۲ و معارفه محمود افضلی در همان روز، وی در هفتم آذر ماه همان سال از کار برکنار شد.
همان روز خبر انتصاب شفیع‌زاده به عنوان سرپرست این بانک منتشر شد. حدود یک ماه بعد شفیع زاده حکم مدیرعاملی بانک دی را دریافت کرد. ۲ سال و نیم پس از این انتصاب، شفیع زاده نیز با حواشی بسیار بانک دی را ترک کرد و به جای وی حافظی فر به عنوان سرپرست سکان مدیریت بانک دی را به مدت یکسال در دست گرفت. این در حالی است که بانک دی وابسته به بنیاد شهید بر اساس نتایج تکان دهنده گزارش تحقیق و تفحص مجلس و ویرانی‌هایی که در آن بر جای مانده، بانکی خسته از رفت و آمد مکرر مدیران است و هم‌اکنون در موقعیت مناسبی از لحاظ ساختار مالی و وضعیت سود‌دهی قرار ندارد.
با این حال شواهد و اظهارات منابع آگاه حاکی از ان است که خداحافظی شهیدی از بنیاد شهید حتمی شده و برخی از چهره ها نیز به عنوان جایگزین وی مطرح شده اند. مدیرانی که هم توان اجرایی داشته و هم از مقبولیت و رابطه ای معنوی با خانواده شهدا و ایثارگران برخوردار باشد. مدیرانی که در بنیاد تحولی مدیریتی و بنیادی ایجاد کرده و خاطره بد دوران دولت دهم را از یادها بزداید. گمانه زنی ها نام 4 نفر را درصدر نام های مطرح شده برای ریاست بنیاد شهید قرار داده است:
1- سید محمدحسن ابوترابی‌فردابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در 3 دوره گذشته بود و در ششمین، هفتمین و هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قزوین و آبیک و در نهمین دوره نیز نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را برعهده داشت.ابوترابی مدتی مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع را برعهده داشته است. در سال ۱۳۷۲ به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و سپس به عنوان مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران انتخاب شد. در سال ۱۳۸۴ به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران انتخاب شد. او در حال حاضر عضو هیئت حل اختلاف سران قوا است. ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت قزوین نیز می‌باشد.
گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم
2- حسین دهقاناز وزیر دفاع کنونی نیز به عنوان یکی از گزینه های ریاست بنیاد شهید نام برده می شود که توان مدیریتی خود را در سال های اخیر به اثبات رسانده است. البته دکر این نکته نیز ضروری است که ریاست دهقان بر بنیاد شهید در صورتی مطرح می شود که وی بار دیگر به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب نگردد. وی علاوه بر وزارت دفاع در مناصب مدیرتی فراوانی ایفای نقش کرده و کارنامه قابل قبول مدیریتی از خود به جای گذاشته است که از ان جمله می توان به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم، جانشینی وزارت دفاع در دولت‌های هفتم و هشتم، فرماندهی رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، دومین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رییس کمیسیون امنیتی، دفاعی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.
گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم
3- غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادیجعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در نهمین و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. جانباز ۷۰ درصد جنگ ایران و عراق در شلمچه بوده و از ویلچر استفاده می‌کند. وی اکنون عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین مجلس بوده و از حامیان دولت روحانی در مجلس محسوب می گردد. از سوابق وی می توان به رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، رئیس مرکز پشتیبانی امور جانبازان کشور، مدیر کل امور جانبازان شمالغرب تهران، مدیر کل امور جانبازان استان گیلان، مشاور معاون رئیس جمهور (حسین دهقان) در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد.
گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم
4- امیر خجستهخجسته نمایندهٔ همدان در دورهٔ دهم و نهم مجلس و رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراها مجلس در دوره نهم است. وی که خود سابقه ایثارگری دارد و همچنین از آزادگان دفاع مقدس به شمار می رود، دارای سوابق زیر است: عضو دوره اول ه شورای اسلامی شهر همدان، مدیر گروه فرهنگی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ( 1383 – 1389). خجسته هم چنین رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس است که درباره تخلفات اقتصادی صورت گرفته در دولت قبل و مدیریت زریبافان از قبیل بانک دی و موسسه کوثر تحقیق می کند.
گزینه های مطرح برای جایگزینی شهیدی در دولت دوازدهم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.