ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30853
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
  • 141 بازدید
  • ارسال توسط :

آغاز فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ بیت‌الاحزان/ گردهمایی قرآنیان داخلی و خارجی در حرم احمدی

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز به فعالیت دوره‌های جدید مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم این مؤسسه خبر داد و گفت: 8 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن ویژه آقایان طی روزهای 18 تا 23 تیرماه دوره‌های […]

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز به فعالیت دوره‌های جدید مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم این مؤسسه خبر داد و گفت: 8 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن ویژه آقایان طی روزهای 18 تا 23 تیرماه دوره‌های جدید خود را آغاز می‌كنند.

وی با بیان اینكه این مدارس در 6 استان كشور قرار دارند، افزود: مدارس مذكور در شهرهای بیرجند، تهران، مشهد، آبادان، شیراز، صحرارود فسا، روستای لای خرمی و قرآن‌آباد ایران قرار دارند ضمن اینكه مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم قم نیز چون به تازگی راه‌اندازی شده است، هم‌اكنون در حال ثبت نام از متقاضیان است.

شاهسونی این نكته را یاداور شد كه در حقیقت دوره‌های آزمایشی مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن طی این ایام آغاز خواهد شد كه این دوره‌های آزمایشی در حقیقت همان طرح رحله هستند كه در 6 مدرسه ما برگزار می‌شود.

آغاز همزمان فعاليت طرح ملی رحله 3

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: سومین دوره طرح ملی رحله در 6 مدرسه شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن و 18 نقطه خارج از مؤسسه بیت‌الاحزان در نقاط مختلف اجرا می‌شود كه روزهای 18 و 19 زمان برگزاری مصاحبه این طرح و 20 تیرماه، زمان آغاز دوره‌ این طرح انتخاب شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در این راستا مراسم افتتاحیه سومین دوره فعالیت مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم شاهچراغ(ع) شیراز نیز برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در روز سه‌شنبه، 20 تیرماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

100 نفر از قرآنيان داخلی و خارجی در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آيند

شاهسونی با یادآوری اینكه این مدرسه از ابتدای فعالیتش تاكنن 40 حافظ كل قرآن كریم تربیت كرده است، گفت: در مراسم افتتاحیه سومین دوره این مدرسه حدود 100 نفر از قرآنیان از 20 استان كشور و همچنین از كشورهای مختلفی نظیر پاكستان، نیجریه، افغانستان و غیره دعوت هستند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن كریم گفت: امسال این مدرسه در گام نخست به صورت پیامكی از متقاضیان ثبت‌نام كرد كه حدود یك هزار نفر متقاضی شركت در این دوره شدند اما در نهایت 200 نفر موفق به ثبت‌نام نهایی در سایت مؤسسه بیت‌الاحزان شدند و در پایان حدود 100 نفر بعد از انجام مصاحبه‌ها گزینش شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.