ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30879
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۴:۴۸
  • 62 بازدید
  • ارسال توسط :

فرهنگ ایثار و شهادت به یک ارزش تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فریدون کاوه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر عصر شنبه، 17 تیرماه در جمع خبرنگاران، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ غنی و بلندی است که ملت ایران از آن بهره‎مند است و اگر چنانچه جنگ تحمیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فریدون کاوه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر عصر شنبه، 17 تیرماه در جمع خبرنگاران، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ غنی و بلندی است که ملت ایران از آن بهره‎مند است و اگر چنانچه جنگ تحمیلی نبود ما به ادامه مسیر انقلاب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داشتیم.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت متاثر از رشادت‎ها و فضایل اخلاقی و معنوی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که باید بیش‌از پیش مورد توجه واقع شود و تشکیل چنین خلقیاتی می‎تواند به ترویج این فرهنگ کمک کند و زمانی می‎توان فرهنگ شهادت را گسترش داد که این فرهنگ ابتدا از مدیران جامعه آغاز شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدختر تصریح کرد: باید نهادهای فرهنگی را بسیج کرده تا به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند و نباید این توجه فقط در حد سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران باشد بلکه باید باورمان شود که با یاد شهدا می‎توانیم فرهنگ عاشورایی بودن‌مان را ثبت کنیم و نباید برای یاد و خاطر شهدا به حرف بسنده کرد لذا امید است که با ادامه برگزاری جلسات این شورا این فرهنگ بیش‌از پیش ترویج یابد.
کاوه اضافه کرد: کار کردن در مورد شهدا ابعاد زیادی دارد به‌عنوان نمونه این‌که شهدای زمان پیامبر  چه کسانی بودند و نام دو ویژگی‎های آنها چه بود یک بحث است اما مساله مهم‌تر این بوده که افکار شهدا چه بود و رجزهایی که می‎خواندند نشان‌گر چه مسا‌ئلی بوده و خانواده شهدای اسلام چه عکس‌العملی در قبال شهادت شهدای بزرگوارشان می‎دانند بنابراین این‎گونه کارها مجموعه‎ای است که خط سیر شهدا را نشان می‎دهد.
وی بیان کرد: در پارادایم اسلام نیازی به اسطوره‌سازی نیست اسطوره باید ساخته و پرداخته شود. اما اسوه هست و كافی است فقط به آن پرداخته شود. وقتی نمودهای حقیقی همچون حضرت علی(ع) و مؤمنین صالحی چون اولیا و بزرگان الهی علما و عرفا و شهدا هستند چه نیازی به اسطوره‌سازی‎های خیالی هست؟
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدختر اضافه کرد: در فرآیند انقلاب اسلامی به رهیری امام عظیم‌الشأن و در طول جنگ تحمیلی و بعد ازجنگ تعداد قابل توجهی شهید به اسلام تقدیم شد و هركدام از ایشان ظرفیت‌های ویژه‎ای برای الگو شدگی و ارائه اغلب كاركردهای اسطوره‎ای را دارند.
کاوه خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید باید به یک ارزش تبدیل شود پس‌از رسیدگی به امور معیشتی ایثارگران، ارتقای سطح فرهنگی، ترویج و نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی افزود: انتظار ما از ادارات شهرستان این است که همکاری لازم را برای حضور به‎موقع در جلسات و مصوبات مربوط به آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند و با اداره بنیاد شهید همکاری و مشارکت داشته باشند و همچنین باید برگزاری جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان به‌صورت دقیق و راهبردی باشد و مصوبات این جلسات در راستای حمایت از خانواده‎های شهدا، جانبازان و ایثارگران اجرایی شود؛ همچنین یکی دیگر از برنامه‎های که این شورا به‌دنبال آن است استمرار نهضت سرکشی از خانواده‎های شهدا و ایثارگران بوده که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدختر گفت: نمادها، تابلوها و تندیس‎های شهدا باید رنگ و بوی جدید به خود بگیرد، باید در فضای اداری و کاری که مربوط به کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شده نمادهای از شهدا برای یادآوری ایثار و شهامت آنها به نمایش گذاشته شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.