ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30967
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۵۵
  • 226 بازدید
  • ارسال توسط :
اردوی یاوران ولایت دانش‌آموزی استان تهران در مشهد مقدس آغاز شد

اردوی یاوران ولایت دانش‌آموزی استان تهران در مشهد مقدس آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو ابوفاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانیم، تربیت نسل نوجوان و جوان به لحاظ اهمیت این دوران باید در اوج حساسیت انجام پذیرد، زیرا به لحاظ شخصیتی و اعتقادی خود در پراهمیت‌ترین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو ابوفاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانیم، تربیت نسل نوجوان و جوان به لحاظ اهمیت این دوران باید در اوج حساسیت انجام پذیرد، زیرا به لحاظ شخصیتی و اعتقادی خود در پراهمیت‌ترین دوران زندگی خود به‌سر می‌برد.

وی گفت: بسیج دانش‌آموزی بر خود وظیفه می‌داند، این دوران طلایی را ارج نهاده و به‌منظور تربیت نسلی مؤمن، معتقد، انقلابی و آینده ساز قدم در عرصه جهاد فرهنگی نهاده و در این راستا با استعانت الهی اردوی یاوران ولایت امسال ویژه فرماندهان واحد پیشگام استان تهران که با حضور ۷۰۰ نفر (برادران و خواهران) در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در اردوگاه شهید کاوه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: تاکنون چهار جلسه با حضور فرماندهان حوزه‌های دانش‌آموزی انجام شده و جلسه‌ای مشترک با ادارات آموزش و پرورش، همچنین با خانواده‌های فرماندهان واحد پیشگام برگزار شده است که عموماً با صرف افطار در ماه مبارک رمضان همراه بوده است.

وی بیان داشت: ۱۰ جلسه هماهنگی اردوی یاوران در ستاد و دو جلسه با اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شده که در این خصوص آموزش و پرورش همکاری مناسبی داشته است.

ابوفاضلی خاطرنشان کرد: برای اردوی یاوران ولایت دو بخش کلاس‌های تشکیلاتی ، تربیتی و آموزشی و فرهنگی و فوق برنامه در نظر گرفته شده است که از اساتید بنام و کارشناسان دانش‌آموزی و مشاوران فرهنگی در این دوره طبق سنوات گذشته استفاده می‌شود.  پس از اتمام این دوره گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطاء می‌شود که این دانش آموزان با شروع فعالیت‌های مدارس به عنوان فرمانده واحد پیشگام و تحقق اهداف بسیج دانش‌آموزی (دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی) فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی بیان داشت: کلاس‌های تخصصی دوره یاوران ولایت سال ۹۶ به چهار بخش تقسیم می‌شود. اهم کلاس‌ها بخش تشکیلاتی است که شامل موضوعات، سازماندهی، جذب و نگهداری، مسأله شناسی، برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و مستندسازی است و دیگر بخش‌ها عبارتند از بخش خود شناسی که شامل ۹ موضوع: بیداری و خودسازی، مباحث اصول دین، ولایت فقیه، تقوا، تکلیف گرایی، آثار شهید مطهری، پیروی از الگوها (شهدا)، انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و حیا و عفاف.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان تهران تاکید کرد: بخش اطلاعات شناسی با پنج موضوع وضعیت شناسی فرهنگی – سیاسی داخلی و بین‌المللی، وضعیت شناسی فرهنگی و سیاسی جامعه محل زندگی، وضعیت شناسی فرهنگی و اخلاقی نوجوانان و جوانان، مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت مطلوب و وضعیت قبل از انقلاب با بعد از انقلاب و بخش درسنامه بسیج که با موضوعات تاریخچه و تعریف، مأموریت‌ها و نقش‌ها، ساختار و شرح وظایف و برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: که در مجموع با اولویت قراردادن موضوعات، کلاسهای تشکیلاتی به انضمام ولایت فقیه و حیا و عفاف در کلاس‌های مجزا که مجموعاً هفت کلاس برای خواهران و هفت کلاس برای برادران تدارک دیده شده است و همچنین موضوعات خودشناسی توسط مربیان همراه در طی دوره مورد بحث قرار خواهد گرفت و بخش اطلاعات شناسایی و درسنامه بسیج به شکل همایشی مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

ابوفاضلی گفت: لازم می‌دانم از عنایت و مساعدت‌های ویژه فرمانده حضرت سپاه سیدالشهداء (ع) و هیئت رئیسه سپاه استان در برگزاری اردوی یاوران ولایت تقدیر و تشکر نمود و از همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و ادارات آموزش و پرورش مناطق که در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این اردو با ما همکاری داشتند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، زمان اردوی یاوران ولایت از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ برای خواهران و ۲۱ تا ۲۶ تیرماه ۹۶ برای برادران در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌اسلام در اردوگاه شهید کاوه برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.