ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31276
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۴:۵۹
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
طی مدت تدوین کتاب حضور شهید ناصر بگلری را حس می کردم

طی مدت تدوین کتاب حضور شهید ناصر بگلری را حس می کردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیرین مرادی نویسنده کتاب "فانوس های معابر30" زندگینامه و خاطرات شهید ناصر بگلری از شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه در گفت و گو با خبرنگار پیشمرگ روح الله گفت: "فانوس های معابر30" نخستین اثر منتشر شده از بنده به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیرین مرادی نویسنده کتاب "فانوس های معابر30" زندگینامه و خاطرات شهید ناصر بگلری از شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه در گفت و گو با خبرنگار پیشمرگ روح الله گفت: "فانوس های معابر30" نخستین اثر منتشر شده از بنده به صورت کتاب می باشد. البته پیش از این نیز زندگی نامه بیش از ۶۰ شهید استان را به صورت کوتاه به رشته تحریر درآورده ام که پیشنهادهایی نیز جهت چاپ این مجموعه از طریق برخی متولیان این حوزه دریافت کرده ام.

 

پیشمرگ روح الله: قصد و نیت شما از فعالیت در حوزه دفاع مقدس کردستان چیست؟

 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) در سفر تاریخیشان به کردستان در اردیبهشت ماه سال ۸۸ فرمودند« کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است». بیش از ۵۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر در این استان به شهادت رسیده اند، اما متاسفانه بخش قابل توجهی از آن عزیزان همچنان در گمنامی به سر می‌برند.

 

در حالی که جای جای کردستان معطر به حماسه‌های بزرگ و جاویدان است، اما افراد کمی از مجاهدت های خلق شده در این استان اطلاع دارند. همواره پرداختن به گوشه ای از این ایثارگری ها را وظیفه خود می دانستم و خدا را شاکرم که توفیقی دست داد تا بتوانم گوشه ای از حماسه‌های بی نظیر شهدای این استان را به رشته تحریر درآورم.

 

پیشمرگ روح الله: از میان شهدای کردستان چرا شهید بگلری را انتخاب کردید؟

 

نوشتن زندگی نامه شهید ناصر بگلری در ابتدا یک پیشنهاد بود که به من داده شد، قرار بود بنده روی این مسئله فکر کنم. بدون شک نوشتن زندگی نامه شهدای اطلاعات دشواری‌های خاص خود را دارد، اما شنیدن بخش کوچکی از زندگی نامه این شهید مرا به ادامه راه تشویق کرد.

 

پیشمرگ روح الله: نحوه جمع آوری اطلاعات پیرامون زندگی نامه شهید بگلری به چه صورتی بود؟

 

گام نخست برای جمع آوری خاطرات این شهید ارتباط با خانواده ایشان بود. خوشبختانه خانواده شهید بگلری با روی باز از ما استقبال کردند. آدرس و شماره تلفن سایر دوستان و بستگان شهید نیز از طریق همسر و فرزند شهید بگلری در اختیار ما قرار گرفت. برای برخی مصاحبه ها در خانه و حتی محل کار بستگان و دوستان شهید بگلری حضور پیدا کردیم و بعضی از عزیزان نیز ما را به عنوان میزبان لایق دانستند.

 

پیشمرگ روح الله: حال و هوای خاصی در طول تدوین این اثر داشتید؟

 

طی مدتی که به نوشتن خاطرات شهید بگلری مشغول بودم، همواره حضور ایشان را احساس می‌کردم. به نحوی که در طول مصاحبه گرفتن از بستگان و همرزمان و هم چنین نوشتن خاطرات، کسانی که قرار بود در مورد ایشان برایم بگویند، با رغبت بیشتری خاطرات دور و نزدیک شهید بگلری و حتی برادر دیگر شهید را برایم به تصویر کشیدند.

 

پیشمرگ روح الله: کدام بخش از خاطرات شهید برایتان جذابیت بیشتری داشت؟

 

راستش را بخواهید تمام قسمت های کتاب برایم جذاب بود، اما خاطراتی که کاک شفیع و دوستان شهید در مورد شهید بگلری و شجاعت‌هایش تعریف می کردند، برای خودم سراسر خاطره شد.

 

بر اساس این گزارش کتاب "فانوس های معابر30" به همت سپاه بیت المقدس کردستان و قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در 130 صفحه قطع رقعی و در 2000 نسخه با قیمت 7000 تومان توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس به فروش می رسد.

 

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.