ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31494
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۳۳
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
درب حرم مطهر امامین عسگریین(ع) پنج شنبه وارد بروجرد می شود

درب حرم مطهر امامین عسگریین(ع) پنج شنبه وارد بروجرد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حجت الاسلام "حسن ترابی" امام جمعه بروجرد در جلسه برنامه ریزی استقبال از درب حرمین امامین عسگریین(ع) که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: با سقوط و سرنگونی حزب بعث عراق، زمینه برای بازسازی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حجت الاسلام "حسن ترابی" امام جمعه بروجرد در جلسه برنامه ریزی استقبال از درب حرمین امامین عسگریین(ع) که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: با سقوط و سرنگونی حزب بعث عراق، زمینه برای بازسازی عتبات عالیات در عراق فراهم شد و بسیاری از مردم در این بازسازی قدم برداشتند.

 

وی اضافه کرد: در طول تاریخ حرم های مطهر نتیجه زحمت شیعیان بوده که با قصد قربت برای رضای خدا قدم برداشته اند اما در طول دوران حکومت صدام عتبات به ویرانی رفتند و هدف دشمن این بود که این حرم ها کمرنگ شده و از بین بروند اما بعد از صدام شیعیان وارد عمل شدند و برای بازسازی اقدام کردند.

 

 امام جمعه بروجرد اظهار داشت: در طول دوران حکومت صدام علاوه بر تخریب حرم ها، هتک حرمت هایی صورت گرفت و بعد از آن دوران بود که همه شیعیان خصوصا شیعیان ایران پای کار آمدند و بازسازی حرمین را با قدرت پیش گرفتند و بخشی از این کار بر عهده ستاد بازسازی عتبارت عالیات استان قرار گفت و درب حرمین عسگریین(ع) و سرداب مقدس امام عصر(عج) ساخته شد.

 

 به گفته وی مردم شهرستان بروجرد در بازسازی عتبات سهم قابل توجهی داشتند و با کمک های مردمی استان این درب ها ساخته شده و قرار است برای انتقال، این درب ها از شهرستان های استان عبور کند و این درب روز پنج شنبه وارد بروجرد می شود.

 

 "گودرزی" مسئول ستاد عتبات عالیت بروجرد افزود: در سال 89 تصمیم برای بازسازی عتبات عالیات گرفته شد و استان لرستان در بازسازی عتبات سامرا، کربلا، نجف و کاظمین فعالیت دارد.

 

 به گفته وی درب حرمین عسگریین(ع) که ساخت آن بر عهده استان لرستان بود با هزینه 800 میلیون تومان ساخته شده که این درب مزین به قلم زنی، طلاکاری و منبت کاری است.

 

"احمد گودرزیان" معاون سیاسی فرمانداری بروجرد تصریح کرد: درب حرمین عسگریین(ع) روز پنج شنبه 22 تیرماه ساعت 19 عصر وارد بروجرد می شود و استقبال از این درب مطهر در میدان قیام با حضور پر شور مردم انجام خواهد شد.

 

 وی بیان کرد: 2 ایستگاه صلواتی در میدان قیام برای پذیرایی از شهروندان برپا می شود و تلاش می شود تا این مراسم به خوبی برگزار گردد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.