ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31539
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۳۷
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
اجرای فاز دوم بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه سرخس

اجرای فاز دوم بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه سرخس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بارجینی مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه گاز سرخس خباز اظهار کرد: مدیریت و کاهش گازهای ارسالی به مشعل از موارد استراتژیک پالایشگاه گاز سرخس بوده که از چند سال اخیر با تعریف طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بارجینی مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه گاز سرخس خباز اظهار کرد: مدیریت و کاهش گازهای ارسالی به مشعل از موارد استراتژیک پالایشگاه گاز سرخس بوده که از چند سال اخیر با تعریف طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس خاطرنشان کرد: این طرح شامل سه فاز جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل و استفاده به‌عنوان گاز سوخت، احداث واحد شیرین سازی گازهای ترش فشار متوسط و نصب کمپرسور و بازگرداندن کلیه گازهای باقی‌مانده به فرآیند است.

 

بارجینی خباز در خصوص نتایج اجرای فاز اول این طرح بیان کرد: هم‌اکنون گازهای جمع‌آوری‌شده به‌عنوان گاز سوخت در زباله سوزهای واحد بازیافت گوگرد و بویلرهای واحد آب و بخار مورداستفاده قرار گرفته و با اجرای این فاز سالانه حدود ۳۶ میلیون مترمکعب در مصرف گاز سوخت صرفه‌جویی و از انتشار ۶۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای و دی‌اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری شده است.

 

وی بابیان اینکه اجرای پروژه فاز دوم هم‌اکنون در مراحل نصب تجهیزات است، تصریح کرد: در این فاز تمامی گازهای ترش فشار متوسط ارسالی به مشعل جمع‌آوری  و در واحد جدید بازیابی گازهای مشعل شیرین سازی شده و سپس به مصرف سوخت پالایشگاه می‌رسد.

 

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تأکید کرد: با اجرای فاز دوم سالیانه حدود ۴۵ میلیون مترمکعب از گاز سوخت مصرفی پالایشگاه کاسته خواهد شد و سودآوری حاصل از اجرای طرح حدود ۴۵ میلیارد ریال بر مبنای گاز بهای داخلی و ۲۰۰ میلیارد ریال بر مبنای قیمت جهانی گاز است.

 

بارجینی خباز یادآور شد: با اجرای این طرح از جنبه زیست محیطی سالیانه از انتشار ۸۳ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری خواهد شد.

 

لازم به ذکر است؛ تولیدات پالایشگاه گاز سرخس شامل گاز طبیعی، گوگرد و مایعات گازی است و گاز طبیعی شش استان حوزه شمال و شمال شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان توسط این پالایشگاه تأمین می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.