ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31543
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۴۱
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
ایزدی‌ها در سربرنیتسا خواستار به رسمیت شناختن “نسل‌کشی” فرقه‌شان شدند

ایزدی‌ها در سربرنیتسا خواستار به رسمیت شناختن “نسل‌کشی” فرقه‌شان شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قتل عام سربرنیتسا توسط نیروهای صرب بوسنی در پایان جنگ بوسنی صورت گرفت و توسط دو دادگاه سازمان ملل به عنوان نسل کشی اعلام شد و رهبران آن از جمله راتکو ملادیچ در دادگاه جرائم جنگی سازمان ملل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قتل عام سربرنیتسا توسط نیروهای صرب بوسنی در پایان جنگ بوسنی صورت گرفت و توسط دو دادگاه سازمان ملل به عنوان نسل کشی اعلام شد و رهبران آن از جمله راتکو ملادیچ در دادگاه جرائم جنگی سازمان ملل در لاهه تحت پیگرد قرار گرفتند.

کشتار صدها ایزدی در سال 2014 میلادی در شهر سنجار توسط تروریست‌های داعش که برخی از قربانیان را زنده به گور کرده و هزاران زن را به بردگی گرفتند، توسط یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل به عنوان یک نسل کشی تلقی شده اما فعالان به دنبال پیگردهای قانونی و به رسمیت شناختن وسیع‌تر هستند.

حسام عبدوکا، یک وکیل ایزدی که جنایت‌های داعش را ثبت و جمع آوری می‌کند و یکی از اعضای برنامه برقراری صلح در شمال عراق محسوب می‌شود، گفت: مسلمانان بوسنی به دست صرب‌ها و ایزدی‌ها به دست داعش متحمل آزار و اذیت‌ها و سوءرفتارهای هولناکی شدند و ما خاطرات مشترکی داریم و می‌توانیم احساسات یکدیگر را به خوبی درک کنیم.

مراسم یادبود کشتار سربرنیتسا که 22 سال پیش رخ داد شامل خاکسپاری 71 قربانی تازه شناسایی شده نیز بود و سبب شد تا تعداد کل دفن شدگان در این مکان به 6575 تن برسد.

بیش از هزار مرد و پسر همچنان مفقود هستند. نیروهای صرب اجساد قربانیان را در گودال‌هایی قرار داده و فورا روی آنها خاک می‌ریختند و روی آنها را به شیوه‌ای نظامند برای مخفی کردن این جنایت می‌پوشاندند. این اقدام بدترین و هولناک‌ترین ظلم صورت گرفته در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

ایزدی‌ها سالروز قتل عام سنجار را در اوت سال جاری میلادی برگزار خواهند کرد.

فعالان شرکت کننده در سالروز قتل عام سربرنیتسا شامل دو تبعه عراقی نیز بود که گفتند، امیدوارند از تجارب خانواده‌های سربرنیتسا برای کمک به تنظیم پرونده‌هایی علیه تروریست‌های داعش استفاده کنند و بتوانند در نهایت از این پرونده‌ها علیه این تروریست‌ها در دادگاه‌های کیفری بین‌الملل استفاده کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.