ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31601
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
موصل ویران ؛ ائتلاف بین المللی زیربار نمی رود

موصل ویران ؛ ائتلاف بین المللی زیربار نمی رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، یک نشریه انگلیسی که رسانه های عراقی آن را ‘آی’ معرفی کرده اند، در گزارشی از موصل ، به صراحت به این موضوع اشاره کرد که حملات و ضربات هوایی ائتلاف علیه تک تیراندازها ، منازل را بطور کامل ویران کرده است. پاتریک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، یک نشریه انگلیسی که رسانه های عراقی آن را ‘آی’ معرفی کرده اند، در گزارشی از موصل ، به صراحت به این موضوع اشاره کرد که حملات و ضربات هوایی ائتلاف علیه تک تیراندازها ، منازل را بطور کامل ویران کرده است.
پاتریک کوپرن گزارشگر این نشریه می گوید این ویرانی ها حاصل استفاده بیش از اندازه زور است و این نکته ای است که شهروندان موصلی آن را تایید می کنند.
نویسنده با اشاره به اظهارات اهالی موصل ، می نویسد نیروهای ائتلاف می دانستند که داعش از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، ولی عمدا همین شهروندان را در حین فرار بمباران کردند.
آمریکایی ها 17 مارس سالجاری میلادی نیز یک ساختمان محل تجمع غیر نظامیان را به بهانه وجود قناصه چی ها بمباران کردند که در نتیجه آن دستکم 150 غیرنظامی کشته شد، اما آنها زیر بار مسئولیت این کشتار نرفتند.
بسیاری از شهروندان موصلی اعتقاد دارند که آمریکایی ها بدون حساب و کتاب و بی هدف مناطق مسکونی را زیر ضربات هوایی می گرفتند.
یک رسانه عراقی این هفته با احتیاط برای اولین بار به موضوع حملات هوایی ائتلاف به موصل اشاره کرد، بطوری که در یک اینفوگرافی نشان داد این نیروها به رهبری آمریکا در طول 268 روز 20 هزار سورتی پرواز بر فراز موصل انجام داده اند که در طول سه سال گذشته و حتی زمانی که داعش در شرایط تهاجمی بود ، بیسابقه است، بطوری که در شدیدترین حملات روزانه 3 تا 7 سورتی پرواز داشتند و در طول عملیات موصل دستکم 70 سورتی بوده است.
السومریه نیوز درگزارش خود همزمان ، از انهدام 80 درصد زیرساخت ها و ساختمان های شهر موصل نیز خبر داد که قطعا این ویرانی نمی تواند کار نیروهای پیاده و یا با سلاح هایی مانند تیربار و تفنگ صورت گرفته باشد.
به دنبال گزارش سازمان عفو بین الملل در خصوص انهدام موصل توسط نیروهای ائتلاف بین المللی، موضوع بمباران های بی هدف و عمدی نیروهای ائتلاف بین المللی از حالت محرمانگی خارج و دولت آمریکا در روز چهارشنبه مجبور به واکنش به این گزارش ها شد.
از جمله ژنرال استفان تانسند فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق، اعتبار گزارش عفو بین الملل مبنی بر کشته شدن نزدیک به 6 هزار غیر نظامی در جریان حملات 9 ماهه را زیر سوال برد و گفت که این سازمان صلاحیت لازم را ندارد و جنگنده های ما اهداف خود را دقیق بمباران می کنند.
در همین اوضاع احوال تمامی آنچه رسانه ها از بخش قدیمی موصل در ساحل غربی دجله تصویر می کردند، چیزی نبود جز ویرانی، در حالی که نیروهای عراقی بر روی زمین با احتیاط کامل جهت حفظ جان غیر نظامیان عمل کرده بودند.
کوچه ها و خیابان های باریک و کم عرض نیز عاملی بود که ارتش و سایر نیروهای امنیتی عراق مجبور بودند، از کمترین سلاح سنگین در نبردها استفاده کنند و خانه به خانه پیش بروند، پس این حجم و میزان از ویرانی ناشی از کجاست؟
نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با شهر الرمادی مرکز استان الانبار نیز همین معامله را کردند و این شهر را در جریان عملیاتی طولانی در سال 2015 به تلی از خاک تبدیل کردند.
این درحالی است که هرجا نیروهای الحشدالشعبی بدون حضور نیروهای ائتلاف وارد عمل شدند، ساختار شهرها دست نخورده مانده و کمترین تلفات انسانی و خسارات مادی ببار آمده است، بطوری که زندگی در شهرهایی مانند تکریت و فلوجه به سرعت به وضعیت عادی بازگشت و اهالی این شهرها به خانه های خود بازگشته اند.
سیاست انهدام سراسری از سوی نیروهای ائتلاف و آمریکایی ها همچنان از نکات مبهمی است که درباره آن هنوز کندوکاو جدی شکل نگرفته و در عین حال دولت عراق هنوز واکنشی نشان نداده است و به نظر نمی رسد که با مشکلات بزرگی که بعد از داعش در موصل با آن رویاروست، قصد جدل با آمریکایی ها و ائتلاف تحت رهبری آنان داشته باشد.
بخش قدیمی در غرب موصل هم اکنون یک ویرانه تمام و کامل است و به اعتقاد کارشناسان باید بطور کامل از نو ساخته شود.
خاورم*4*1770*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.