ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31669
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۱۱
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
تبلیغات افسار گسیخته فضای مجازی دلیل افزایش آمار عمل‌های زیبایی

تبلیغات افسار گسیخته فضای مجازی دلیل افزایش آمار عمل‌های زیبایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در مصاحبه با یزدرسا گفت: زیبایی مساله ای است که علاوه بر مسائل جسمی به روح و روان فرد نیز بر می گردد و سلائق زیبایی افراد هم در آن دخیل است. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در مصاحبه با یزدرسا گفت: زیبایی مساله ای است که علاوه بر مسائل جسمی به روح و روان فرد نیز بر می گردد و سلائق زیبایی افراد هم در آن دخیل است. در حال حاضر عمل جراحی زیبایی در رشته جراحی پلاستیک یک علم دانشگاهی است. بنابراین انواع عمل های جراحی، موارد جراحی و اندیکاسیون های جراحی تقریباً تعریف شده و علمی هستند.

دکتر سید محمد رضا نیک تبار با اشاره به آمار بالای متقاضیان عمل زیبایی اظهار کرد: این طور نیست که مریض مراجعه کند و ما به او پیشنهاد عمل زیبایی جراحی بدهیم. ما متقاضی جراحی زیبایی داریم که بر اساس بررسی و آنالیز علمی اگر فکر بکنیم جراحی زیبایی هم از نظر جسمی و فیزیکی و هم از نظر روحی به نفع شخص است او را به عنوان کاندید عمل جراحی در نظر می گیریم اما اگر از نظر جسمی یا روحی به نفعش نبود به هیچ وجه نباید این شخص عمل جراحی بشود ولو اینکه خودش اصرار به عمل داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد افزود: انجام جراحی های بی مورد زیبایی به دلیل تبلیغات افسار گسیخته ای که عمدتاً در فضای مجازی اتفاق می افتد، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: پزشکی چیزی نیست که بشود با تبلیغات رواج داد یا اصلاً نیاز به تبلیغات داشته باشد. متولی امور پزشکی طبیعتاً دانشگاه ها و وزارت بهداشت است و بهتر این است که نظارت بر تبلیغات پزشکی خیلی بیشتر از حال حاضر باشد. متاسفانه شاهد هستیم افراد غیر متخصص وارد حیطه جراحی زیبایی شده اند که باعث می شود هم آمار بالا برود و هم بیمار ان متضرر بشوند.

دکتر نیک تبار گفت: متقاضی عمل زیبایی در اولین قدم باید متخصص این امر را جست و جو و پیدا کند. جست و جوی پزشک جراح پلاستیک هم با استعلام از مراکز معتبر، مراجع دولتی ذیصلاح، دانشگاه ها، سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایت انجمن جراحان پلاستیک ایران ممکن است. مطمئناً اگر متقاضیان از پزشکان متخصص که در این زمینه متخصص بوده و صاحب تجربه باشند مشورت بگیرند، ضرر نمی کنند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اذعان داشت: متاسفانه بعضی از بیماران به توصیه های متخصصین گوش نمی دهند و طبق دیدگاهی که خودشان دارند اصرار به اعمال جراحی می کنند که این کار درستی نیست.

وی در مورد عمل ساکشن چربی ها با اشاره به برخی تفکرات نادرست در این مورد بیان داشت: از نظر علمی هدف از ساکشن چربی های بدن اصلاً کاهش وزن بدن نیست، بلکه برای پیکر تراشی و زیبا کردن آن چربی هایی است که در نهایت بعد از کاهش وزن باقی مانده است.

دکتر نیک تبار در پایان گفت: توصیه می کنم مردم عزیز سعی کنند پزشک متخصص جراحی زیبایی و پلاستیک را در دانشگاه ها و مراکز معتبر جست و جو کنند و خیلی تحت تاثیر تبلیغات فضای مجازی قرار نگیرند. چرا که در فضای مجازی هر غیر متخصصی با گذاشتن عکس های قبل و بعد از عمل  می تواند باعث اشتباه مردم بشود. چون چنین تصاویری به هیچ وجه گویای جزئیات و مسائل مهم جراحی نخواهد بود و بهترین شیوه بهره مندی از مشاوره با جراحان پلاستیک وزیبایی است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.