ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31689
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۱۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
تعداد تلفات حملات تروریستی در اروپای غربی افزایش یافته است

تعداد تلفات حملات تروریستی در اروپای غربی افزایش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده از سوی پایگاه اطلاعاتی گلوبال تروریسم حاکی است که تعداد حملات تروریستی در اروپای غربی در سال 2016 میلادی که منجر به تلفات شده، با افزایش روبرو شده است. این در شرایطی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده از سوی پایگاه اطلاعاتی گلوبال تروریسم حاکی است که تعداد حملات تروریستی در اروپای غربی در سال 2016 میلادی که منجر به تلفات شده، با افزایش روبرو شده است. این در شرایطی است که تعداد حوادث تروریستی در این مدت با کاهش مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش آمارها نشان می دهد که طی سال 2016 میلادی 30 حمله تروریستی در اروپای غربی منجر به تلفات شده و این رقم در سال 2015 میلادی به 23 مورد رسیده است.

این در شرایطی است که در سال 2014 میلادی نیز 2 حمله تروریستی منجر به تلفات در اروپای غربی شده و در سال 2013 میلادی هم 5 حمله تروریستی تلفات داشته است.

این گزارش افزود: حمل تروریستی در اروپای غربی مرگبارتر شده به طوری که در سال های 2015 و 2016 میلادی به طور میانگین 26.5 نفر در هر حمله تروریستی کشته شده اند. این رقم در سه سال قبل از آن به طور میانگین به 4 نفر رسیده بود.

مرگبارترین حملات تروریستی در اروپای غربی مربوط به حملات هماهنگ نوامبر 2015 میلادی در پاریس بوده که منجر به مرگ بیش از 130 نفر شده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

کارشناسان بر این باورند که گروه تروریستی داعش مسئول 70 درصد حملات تروریستی است که از سال 2012 میلادی در اروپای غربی به وقوع پیوسته است. تروریست های داعش ترجیح می دهند اکنون به جای استفاده از سلاح گرم و وسایل انفجاری، از چاقو و خودرو برای حملات تروریستی استفاده کنند.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی، روش داعش در انجام فعالیت های تروریستی به طور کامل با روش های القاعده متفاوت است. در حالی که القاعده به دنبال حملات تروریستی با تلفات بالا از جمله سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری است، داعش سعی می کند حجم بیشتری از حملات تروریستی را انجام دهد ولی با هزینه های ساده تر و موثرتر.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.