ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31787
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
  • 352 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از “مجازات جمعی” خانواده‌های اعضای داعش

انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از “مجازات جمعی” خانواده‌های اعضای داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت: نیروهای عراقی نباید کل اعضای خانواده را به خاطر اقدامات بستگانشان مجازات کنند. این بدرفتاری‌ها و اقدامات توهین‌آمیز جنایات جنگی هستند و تلاش‌ها برای ارتقای سازش در مناطق بازپس گرفته شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت: نیروهای عراقی نباید کل اعضای خانواده را به خاطر اقدامات بستگانشان مجازات کنند. این بدرفتاری‌ها و اقدامات توهین‌آمیز جنایات جنگی هستند و تلاش‌ها برای ارتقای سازش در مناطق بازپس گرفته شده از داعش را از بین می‌برد.

این در حالی است که هنوز ارتش عراق در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیروزی بر داعش و پایان حکومت افراط گرایان در موصل را را اخیرا اعلام کرد.

در حال حاضر دولت عراق با وظیفه جلوگیری از حملات تلافی جویانه علیه مردمی که به داعش پیوسته بودند، مواجه است چراکه این اقدام می‌تواند تنش‌های فرقه‌ای طولانی مدتی را به وجود آورد و تلاش‌ها برای ایجاد یک ثبات پایدار در این کشور را متزلزل کند.

این معاون دیده‌بان حقوق بشر گفت: کمپ‌های خانواده‌های داعش هیچ ارتباطی با توانبخشی ندارند و عملا بازداشتگاه‌هایی برای بزرگسالان و کودکانی هستند که هیچ کار اشتباهی را از سر تمایل انجام نداده‌اند. این خانواده‌ها باید اجازه داشته باشند تا آزادانه به هرجا که می‌خواهند بروند و بتوانند در امنیت زندگی کنند.

مقامات عراق نخستین کمپ توانبخشی را در منطقه برطله واقع در شرق موصل افتتاح کردند. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید هدف اصلی این کمپ‌ها توانبخشی روانی و ایدئولوژیکی است.

این گروه افزود: جابه جایی‌های اجباری و بازداشت‌های خودسرانه در استان‌های الانبار، بابل، دیاله، صلاح‌الدین و نینوا صورت گرفته و صدها خانواده را تحت تاثیر قرار داده است. ارتش و نیروهای امنیتی عراق در جلوگیری از این بدرفتاری‌ها اقدامات اندکی انجام داده و در برخی موارد در آنها مشارکت نیز کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.