ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31828
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :

تقاطع ۳ سطحه شهدای مدافع حرم قم به بهره‌برداری رسید

قم – خبرنگار کیهان:  علی لاریجانی، روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته مشکلات حل شده و مردم استان قم صاحب فرودگاه خواهند شد.تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم […]

قم – خبرنگار کیهان:

 علی لاریجانی، روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته مشکلات حل شده و مردم استان قم صاحب فرودگاه خواهند شد.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم – سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم گفت: این طرح یکی از گره‌های کوری در زمینه ترافیک قم بود که توسط فعالیت به موقع و سامان یافته معاونت عمرانی شهرداری قم به اتمام رسید.
تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم قم از اردیبهشت ماه سال 1395 با اجرای طرح پل روگذر بلوار جمهوری اسلامی، میدان و دوربرگردان‌ها و زیرگذر بلوار محمود نژاد با هزینه 550 میلیارد ریال آغاز شد و بعد از 14 ماه عملیات عمرانی تیرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.
تکمیل رینگ ترافیکی دوم شهر،اتصال رینگ دوم و سوم ترافیکی، کاهش بار ترافیکی محدوده میدان رسالت، مسیر بلوار جمهوری اسلامی و بلوار شهیدان محمود‌نژاد،کاهش زمان سفرهای درون شهری، روان‌سازی ترافیک، سهولت دسترسی مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب و تسهیل در ارتباط مرکز شهر با بلوار آیت‌الله بروجردی و پردیسان از جمله اهداف این طرح است که توسط معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم انجام شد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هشت ورزشگاه در مناطق هشتگانه قم که دارای سرانه ورزشی کمی نسبت به سایر استان‌ها است و با تاکید بر احداث بیمارستان هزار تخته در منطقه پردیسان قم گفت: بهره‌برداری از این بیمارستان و امکانات جانبی آن از جمله هتل، امکانات بهداشتی خوبی برای مردم قم به همراه خواهد داشت.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم قرار است درهفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود. رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح حرم تا جمکران نیز اشاره کرد و گفت: گام های خوبی دراین زمینه برداشته شده است
لاریجانی به مسئله خط راه آهن تهران- قم -اصفهان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از طریق فایناس درحال انجام است و در خصوص اجرای متروی قم بایستی از ظرفیت فایناس بهره برد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.