ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31857
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۳:۳۹
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
متخصص مبارزه با تروریسم آمریکا: ایجاد مرکز صلح عربستان در مالزی یک جوک است

متخصص مبارزه با تروریسم آمریکا: ایجاد مرکز صلح عربستان در مالزی یک جوک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این متخصص مقابله با تروریسم آمریکا در مصاحبه ای که تارنمای ‘فری مالزی تودی’ روز شنبه منتشر کرد، با تاکید بر اینکه از تصمیم مالزی برای همکاری نزدیک با عربستان سعودی در ترویج میانه روی و مقابله با تروریسم از طریق ایجاد یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این متخصص مقابله با تروریسم آمریکا در مصاحبه ای که تارنمای ‘فری مالزی تودی’ روز شنبه منتشر کرد، با تاکید بر اینکه از تصمیم مالزی برای همکاری نزدیک با عربستان سعودی در ترویج میانه روی و مقابله با تروریسم از طریق ایجاد یک مرکز صلح مات و مبهوت شده است، آن را یک ‘جوک’ خواند.
وی گفت که معتقد است عربستان سعودی هیچ ارتباطی با میانه روی ندارد و نسخه محدودکننده آنها از اسلام اکنون برای مسلمانان منطقه یک تهدید است.
استاد کالج جنگ داخلی در واشنگتن و متخصص منازعات جنوب شرق آسیا، گفت که برای وی قابل درک نیست چرا ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی با ریاض که برای گسترش وهابیت به عنوان ‘نسخه متعصبانه اسلام’ تلاش می کند، همراه شده است.
این متخصص تروریسم آمریکایی در ادامه مصاحبه با تارنمای ‘فری مالزی تودی’، گفت که سعودی ها گسترش دهنده وهابیت در سراسر جهان و به ویژه جنوب شرق آسیا هستند، از یک شاخه تحمل مدار شافعی به یک نسخه تندرو.
وی که تحقیقات گسترده ای در مورد فعالیت های مرتبط با تروریسم و همچنین منازعات جنوب فیلیپین و تایلند انجام داده است، گفت: همراه شدن با عربستان سعودی برای ساخت یک مرکز اسلام میانه رو یک جوک است. عربستان هیچ ارتباطی با میانه روی و اعتدال ندارد.
‘زاچاری ابوزا’ تصریح کرد از گزارش ایجاد مرکز صلح ملک سلمان که مالزی نیز 16 هکتار زمین در پوتراجایا، پایتخت ستادی این کشور برای آن تخصیص داده، متعجب نشده است.
وی گفت که اتحادیه بین المللی مسلمانان (MWL) توسط اطلاعات عربستان سعودی هنگام حمایت از مجاهدین افغانستان که با شوروی می جنگیدند، شکل گرفت.
این استاد دانشگاه واشنگتن افزود: این گروه را که کانال انتقال پول و عناصر تروریستی است عربستان سعودی در (به اصطلاح) پروژه های بشردوستانه در برخی کشورها از قبیل فیلیپین و اندونزی نیز به خدمت گرفته است.
این متخصص تروریسم آمریکایی تاکید کرد که بسیاری از این منابع مالی برای گروه ها تروریستی استفاده شده است.
وی با بیان این که سازمان های مرتبط با عربستان به طور فعالی در حال گسترش وهابیت هستند، این احتمال را که از مرکز صلح ملک سلمان به عنوان ابزاری برای ترویج وهابیت استفاده شود، رد نکرد.
‘زاچاری ابوزا’ افزود: عربستان خواستار گسترش وهابیت است، زیرا قدرت نرم آنها علیه مسلمانان جهان محسوب می شود.
این متخصص آمریکایی همچنین گفت که گروه تروریستی داعش در در مالزی در مقایسه با کشورهای همسایه پیروان زیادی به دست آورده است.
وی همچنین با اذعان به اینکه مقامات مالزی تاکنون در مقابله با داعش خوب عمل کرده اند، تصریح کرد: ضرورت ارتباط مالزی با عربستان سعودی در مقابله با تروریسم را درک نمی کند.
‘زاچاری ابوزا’ گفت که این مساله می تواند با شرکت توسعه مالزی واحد (ام.دی.بی1) در ارتباط باشد.
به گفته وی، عربستان سعودی همواره برای ‘نجیب تون رزاق’ از نظر سیاسی و مالی، شبیه شرکت توسعه مالزی واحد و سرمایه گذاری مهم بوده است. از نظر سیاست خارجی نیز یک سئوال مشکل است. نجیب به طور آشکار از خط سعودی ها پیروی می کند. اینکه او این امر را خارج از اصول یا برای سرمایه انجام می دهد، بیان سختی است.
این متخصص مبارزه با تروریسم در آمریکا در این مصاحبه با ‘فری مالزی تودی’، تاکید کرد نخست وزیر مالزی نباید با سعودی ها همراه باشد. از نظر ایدئولوژی بین تفسیر سعودی ها از اسلام و تفسیر داعش از اسلام تفاوتی وجود ندارد.
وی با بیان این که مرکز صلح ملک سلمان در مقابله با داعش و تروریسم موثر نیست، تصریح کرد: اگر قصد ایجاد یک چالش ایدئولوژی برای داعش را دارید، باید بسیار متنوع تر و با تحمل تر باشد تا اینکه رفتارهای وحشیانه را پیروی کرد.
نخست وزیر مالزی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد مرکز بین المللی صلح ملک سلمان در زمینی به مساحت 16 هکتار در پوتراجایا، پایتخت ستادی این کشور جنوب شرق آسیا ساخته می شود.
مالزی 9 خرداد مرکز بین المللی مدعی صلح ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی را در کوالالامپور فعال کرد.
عربستان و مالزی اسفند ماه سال گذشته در کوالالامپور توافق کردند در یک دوره 90 روزه با تاسیس این مرکز تمرکز خود را بر مقابله با تروریسم قرار دهند.
این مرکز با همکاری مرکز جنگ نرم، وزارت دفاع عربستان، مرکز دفاع و امنیت وزارت دفاع مالزی، دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی و اتحایه بین المللی مسلمانان راه اندازی شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.