ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31859
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۳:۴۷
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :

به این دلایل قیمت بلیط مترو باید تا 5برابر افزایش یابد

روز نو : حسين ميري:در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه  حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید […]

روز نو : حسين ميري:در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه  حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت نمایید یا از شرق تهران تا غرب با تاکسی باید همین میزان پرداخت شود اما با مترو که خطر تصادف ندارد و بدور از ترافیک و صدای بوق، در زمان مد نظر به مقصد می رسید کرایه جابجایی مسافر 1000 تومان است. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنو،در حال حاضر ظرفیت جابجایی متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو  تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیز قابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است و این حجم عظیم سرمایه گذاری با منطقی کردن کرایه مسافر از درآمد حاصله و منابع ارزان خارجی قابل تامین خواهد بود. چنانچه نرخ کرایه مترو متناسب با طول سفرها منطقی شود ممکن است حدود 20 درصد کاهش مسافر به دنبال داشته باشد اما افزایش درآمد حاصل از کرایه حمل غیر قابل مقایسه با کاهش احتمالی  تعداد مسافر خواهد بود.
ترافیک آزار دهنده ترین مشغله ذهنی سکونت در تهران است ترافیک منجر به آزار روحی مردم پایتخت و آلودگی شدید هوا و انواع بیماری های ناشی از آن است. میلیارد ها ساعت از وقت گرانبهای و ارزشمند مردم در ترافیک ضایع و نابود می شود و درمان این دردهای جانکاه منوط به گسترش شبکه مترو در همه نقاط پایتخت است.
مزیت های افزایش قیمت بلیط متروی تهران چیست؟
1- درآمد لازم برای خرید 1000 واگن و رساندن ظرفیت جابجایی مسافر به ده برابر وضع موجود فراهم می شود
2- درآمدلازم جهت راه اندازی سریع خطوط مترو و گسترش شبکه ریلی به همه نقاط فراهم می شود
3- با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو  و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت
4- با افزایش درآمد مترو و گردش مالی آن و اعتبار شرکت مترو امکان دریافت میلیاردها یورو وام ارزان قیمت برای این شرکت فراهم خواهد گردبذ
5-کرایه 1000تومانی مترو باعت می شود همه مزایای فوق العاده فوق از دست بروند و سزعت توسعه مترو با همین میزان اندک و آزار دهنده ادامه یابد.
6- سرمایه گذاری در توسعه شبکه مترو و ساخت هزار واگن مترو منجر به اشتغال ده ها هزار نفر در شرکتهای واگن سازی، شرکتهای عمرانی و پیمانکاری و بخش بهره برداری شبکه مترو می گردد.
7-  مبلغ هزار تومان،  عامل استفاده مردم از مترو نیست بلکه مزیت های مترو منجر به استقبال مردم از مترو شده  لذا افزایش کرایه مترو به 2 تا 5 هزار تومات متناسب با طول مسیر منطقی ترین تصمیم است و هر روز تاخیر در اتخاذ این تصمیم منطقی فاصله گرفتن از منطق و تدبیر و نمایش بی تدبیری است.
8- قیمت یک دستگاه TBM حدود 15 میلیون یورو است و با هر دستگاه در سال می توان حداقل 5 کیلومتر تونل  احداث نمود لذا برای توسعه سریع شبکه متزو نیاز به خرید حداقل 20 دستگاه TBM مدرن است  و برای خرید این دستگاه ها حداقل 300 میلیون دلار نیاز است که با اجرای برنامه فوق هزینه آن تامین خواهد شد.
پائین نگه داشتن کرایه مترو طی 10 سال گذشته چه نتیجه ای به دنبال داشته جز مسدود نمودن سرعت سرمایه گذاری و رشد شبکه مترو در تهران، چنانچه طی 10 سال گذشته به مرور قیمت بلیط مترو منطقی می شد اکنون شاهد توسعه به مراتب بیشتر شبکه مترو در پایتخت بودیم و مردم طی این مدت این همه زجر ترافیک و آلودگی هوا را در زندگی خود نمی دیدند. این تصمیم خارج از منطق و عقل واقع نگر،  همه اش هزینه بود و منفعت قابل دفاعی به دنبال نداشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.