ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31953
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۲۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
واشنگتن توانایی جلوگیری از ایران را ندارد

واشنگتن توانایی جلوگیری از ایران را ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  بولتن نیوز، روزنامه دیلی کالر آمریکا مدعی شد: ایران از پیروزی‌های اخیر آمریکا در مبارزه با داعش برای بسط نفوذ خود در خاورمیانه استفاده می‌کند. این روزنامه با بیان این ادعا که اولویت ایران در مبارزه با داعش بسط نفوذ در خاورمیانه است، نوشت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  بولتن نیوز، روزنامه دیلی کالر آمریکا مدعی شد: ایران از پیروزی‌های اخیر آمریکا در مبارزه با داعش برای بسط نفوذ خود در خاورمیانه استفاده می‌کند.

این روزنامه با بیان این ادعا که اولویت ایران در مبارزه با داعش بسط نفوذ در خاورمیانه است، نوشت: نیروهای آمریکایی در سال گذشته پیروزی‌هایی را در مبارزه با داعش کسب کرده‌اند و این پیروزی‌ها فرصتی برای ایران جهت ایجاد یک پل زمینی از طریق سوریه به سمت لبنان فراهم کرده است. 

گروه سوفان که یک شرکت اطلاعات استراتژیک امنیتی است روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شده پیش‌روی‌های متحدان ایران با هدف کمک به ایجاد یک کوریدور زمینی امن است که مرزهای ایران را تا لبنان گسترش داده و ایران از طریق این کوریدور به راحتی قادر است نقل و انتقالاتش را به متحدان منطقه‌ای تسهیل کند. 

دیلی کالر در ادامه با اشاره به حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ به عراق نوشت: این حمله فرصتی برای ایران بود. صدام، دیکتاتور سابق عراق یک دشمن قسم خورده ایران بود و سقوط او فرصت اعمال نفوذ ایران در اکثریت عراق را فراهم آورد. ظهور داعش هم بیش از هر زمان دیگری به نفع ایران تمام شد. تصمیم عراق مبنی بر کمک گرفتن از بسیج مردمی عراق تحت حمایت ایران، نفوذ این کشور را در عراق بسط داد. در واقع فرمانده واحدهای بسیح مردمی عراق، نقش ایران را در حمایت از این نیرو‌ها تحسین کرده و ایران از اینکه خود را به عنوان نجات‌بخش عراق معرفی کرده خوشحال است. 

دیلی کار مدعی شده نیروهای بسیج مردمی منبع نگرانی در منطقه‌اند. برخی سیاست‌مداران عراق نگرانند که مبادا روزهای بعد از آزادسازی موصل زمینه‌ساز درگیری‌های فرقه‌ای باشد.

این پایگاه خبری تاکید کرد: آزادسازی موصل نشان داد چطور می‌توان مبارزه علیه داعش را جایگزین درگیری‌های فرقه‌ای کرد. کشورهای عربی سراسر منطقه نگرانی‌شان را از نفوذ ایران در خاورمیانه ابراز کرده‌اند. آمریکا با جای پای کمرنگش در منطقه احتمالا توانایی در جلوگیری از بروز چنین وضعیتی نخواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.