ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32040
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
  • 290 بازدید
  • ارسال توسط :
انتفاضه زنده است

انتفاضه زنده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «سیدجعفر قنادباشی» در یادداشت روزنامه «حمایت» نوشت: حمله مسلحانه سه جوان فلسطینی به صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، اقدامی بی‌سابقه در تاریخ مبارزات مردم فلسطین به شمار می‌آید و علاوه بر تأثیرات شگرف بر تقویت مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، پیام‌های روشنی را به دشمنان آرمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «سیدجعفر قنادباشی» در یادداشت روزنامه «حمایت» نوشت:

حمله مسلحانه سه جوان فلسطینی به صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، اقدامی بی‌سابقه در تاریخ مبارزات مردم فلسطین به شمار می‌آید و علاوه بر تأثیرات شگرف بر تقویت مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، پیام‌های روشنی را به دشمنان آرمان فلسطین ارسال کرد. عملیات استشهادی اخیر در مسجدالاقصی ثابت کرد که انتفاضه ملت فلسطین به‌رغم کوشش بیهوده برخی گروه‌های فلسطینی که راه سازش را در پیش‌گرفته‌اند، به راه خود ادامه می‌دهد و قدس، خط قرمز ملت فلسطین است.

 این اقدام، اولین حرکت مسلحانه در مسجدالاقصی طی سه دوره انتفاضه مردم فلسطین است که توسط جوانان نسل چهارم و پنجم سرزمین‌های اشغالی انجام‌شده و نشان می‌دهد که تلاش دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها برای انحراف اذهان جوانان از آرمان فلسطین کاملاً شکست‌خورده است، چراکه رژیم صهیونیستی با گذشت قریب به هفتادسال از اشغالگری، فرصت زیادی داشت تا جوانان و نوجوانان فلسطینی را با سیاست‌های خود همراه و هم‌نظر کند ولی نه‌تنها موفق به این امر نشد بلکه کینه مقدس جوانان کرانه باختری و بیت‌المقدس، آن‌ها را به جایی رساند که افزون بر طراحی هجوم‌های مسلحانه، حتی حاضرند برای زخمی کردن صهیونیست‌ها جان خود را فدا کنند.

با آغاز شعله‌های انتفاضه سوم یا «انتفاضه قدس» در سال ۲۰۱۴، محور اصلی قیام‌ها، مسجدالاقصی قرار گرفت و اتفاقاتی مانند تقسیم‌بندی حضور مسلمانان و صهیونیست‌ها در قدس شریف، حفاری‌های پنهانی در قسمت‌های تحتانی این مسجد که احتمالاً باهدف تخریب این بنای تاریخی است و همچنین، تشکیل کابینه رژیم جعلی اسرائیل در زیر دیوار ندبه مسجدالاقصی، حساسیت مسلمانان درباره حراست و صیانت از قبله اول مسلمین را دوچندان کرد که به وقوع حمله مسلحانه فلسطینی‌ها در این مکان مقدس منجر شد و همین امر، خشم مقامات صهیونیستی از توجه مجدد جهان اسلام به مسئله قدس را برانگیخت.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور متوهم آمریکا در دیدار ماه گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، به بیت‌المقدس رفت و عملا نشان داد که این شهر را به‌عنوان پایتخت صهیونیست‌ها قبول دارد؛ گرچه به‌صراحت، موضع خود را اعلام نکرد. این در حالی است که از ۶ سال پیش با پدید آمدن تروریسم تکفیری، صهیونیست‌ها تلاش گسترده‌ای را صورت دادند تا از یک‌سو، حاشیه امنی برای شهرهای سرزمین‌های اشغالی ایجاد شود و از سوی دیگر، مسئله اول جهان اسلام به محاق رفته و در سایه خیانت عربستان و برخی کشورهای عربی، رفته‌رفته به فراموشی سپرده شود.

حمایت پزشکی، لجستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از تروریست‌های جبهه‌النصره و داعش در کنار فاش شدن روابط تل‌آویو – ریاض، ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی از تمام گزینه‌ها برای تحقق این هدف استفاده کرده است ولی به مصداق آیه شریف «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ  وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» (سوره آل‌عمران – آیه ۵۴) با عملیات شجاعانه مسلحانه در مسجدالاقصی، تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد و کید آن‌ها به خودشان بازگشت. بر این اساس، نتایج این تحول مهم را می‌توان به ۴ دسته تقسیم کرد.

۱. نیروهای مبارز فلسطینی طی عملیات شجاعانه اخیر با دست‌خالی، بدون کمک کشورهای خائن به آرمان فلسطین و با سلاح‌های خود، چارچوب‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیدند و با نفوذ مسلحانه در حساس‌ترین مکانی که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند شدیدترین تدابیر امنیتی را در آنجا برقرار کرده‌اند، هیمنه اطلاعاتی – امنیتی تل‌آویو را زیر سؤال بردند. به بیان دیگر، عملیات اخیر نشان داد که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی، نفوذپذیرتر و سست‌تر از آن است که تبلیغ می‌شود، به ویژه اینکه این عملیات در روز جمعه و در زمانی که بیشترین تعداد نیروهای نظامی و امنیتی در صحن مسجدالاقصی حضور داشتند، انجام‌شده است. طبیعتاً این عملیات،‌ یک اقدام قاطع و بازدارنده خواهد بود که صهیونیست‌ها را از اقدامات سبعانه آتی علیه فلسطینی‌ها، به میزان قابل‌توجهی بر حذر خواهد داشت.

۲. شهروندان صهیونیست که پیش از این، از حملات فلسطینی‌ها با سلاح سرد وحشت داشتند، اکنون با عملیات اخیر که با سلاح گرم صورت گرفت و به هلاکت دو پلیس صهیونیست هم منجر شد، بیش از گذشته، دچار وحشت و سردرگمی می‌شوند و هر لحظه این انتظار را دارند که در مناطق شهری که از درجه حفاظت کمتری برخوردار است،‌ هدف حملات مسلحانه فلسطینی‌ها قرار گیرند. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم، مقامات تل‌آویو برای ترغیب صهیونیست‌های دنیا به منظور اقامت در شهرک‌های تازه تأسیس و نیز رونق صنعت توریسم، از ترفندهای تبلیغاتی برای نمایش دروغین امنیت و آرامش استفاده می‌کنند و اتفاقاتی نظیر آنچه گذشت، می‌تواند اقتصاد گردشگری آنان را کساد کرده و روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها را سرعت ببخشد.

۳. نقش منفی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و تسلیت «محمود عباس» به نتانیاهو، از مغایرت رویکرد وی با قاطبه فلسطینی‌ها حکایت دارد و بر اساس آمارها، تعداد زندانیان در بند تشکیلات خودگردان از رقم زندانیان محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیشتر است. عملیات اخیر، از این واقعیت حکایت داشت که ملت فلسطین در برابر اشغالگران و حامیانش که سنگ دوستی با آن را به سینه می‌زنند، تسلیم نخواهد شد، وحدت خود را در برابر تفرقه‌افکنی‌های عناصر به‌ظاهر خودی قوت بخشیده و از هیچ اقدامی در جهت دمیدن روح و جان تازه به آرمان فلسطین غفلت نخواهند کرد.

۴. صهیونیست‌ها بر این باور بودند که با تسلیم شدن تشکیلات خودگردان، تنازل برخی از جنبش‌های فلسطینی از مواضع قبلی به منظور پایان تحریم‌های غزه و تجمیع قوای جبهه مقاومت در عراق و سوریه، توان مقابله و دفاع از قدس شریف در میان فلسطینی‌ها تضعیف شده و با توجه به مغازله جاهلیت مدرن با صهیونیست‌ها، جوانان فلسطینی نیز در چنین شرایطی، تسلیم خواهند شد، اما روند تحولات به گونه‌ای پیش رفت که اصلاً انتظار آن را نداشتند. بر این اساس، جولان متهورانه نسل جوان ملت فلسطین در مسجدالاقصی را در واقع باید خط بطلانی بر انبوهی از توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی برای خارج کردن مسئله فلسطین از دستور کار جهان اسلام ارزیابی کرد.

و بالاخره باید گفت در شرایطی که مسئله فلسطین از اولویت بسیاری از سران کشورهای جهان، ارتجاع عرب و مدعیان حمایت از فلسطین خارج شده است، جوانان فلسطینی، «مقاومت» را به‌عنوان تنها گزینه برای بازگرداندن سرزمین اشغال شده در پیش گرفته و مانند انتفاضه اول و دوم که به هدف آزادسازی غزه از لوث وجود صهیونیست‌ها منجر شد، آرمان انتفاضه سوم برای آزادسازی قدس شریف نیز به طور یقین در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.