ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32146
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۲۹
  • 139 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدای گمنام کهک در سایه بی توجهی مسئولان غریب مانده اند +تصاویر

شهدای گمنام کهک در سایه بی توجهی مسئولان غریب مانده اند +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو شهید گمنام از اسفند ماه سال 94 در شهر کهک به خاک سپرده شده اند ، قبور آن ها بعد از گذشت حدود 18 ماه همچنان در سایه بی توجهی مسئولان به حال خود رها شده و این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو شهید گمنام از اسفند ماه سال 94 در شهر کهک به خاک سپرده شده اند ، قبور آن ها بعد از گذشت حدود 18 ماه همچنان در سایه بی توجهی مسئولان به حال خود رها شده و این وضع موجود ، تأسف و تأثر مردم ولایتمدار شهر کهک را به دنبال دارد.

شهروند کهکی در گفتگو با خبرنگار زنان قم، در خصوص وضعیت مزار شهدای گمنام کهک اظهار داشت: با گذشت حدود هجده ماه از تدفین شهدای گمنام در تپه نور الشهدا، این شهدا زیر سایه بی‌توجهی مسئولان همچنان غریب هستند و ساخت یادمان شهدای گمنام را فراموش کرده اند.

وی با ابراز ناراحتی و بیان احساسات از غربت شهدای گمنام در کهک گفت: ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیون هستیم.

این شهروند کهکی ادامه داد: اسفند ماه سال 94، شهر کهک میزبان دو شهید گمنام بود و مردم ولایتمدار و شهید پرور این شهر و بخش، در تشییع و تدفین این آلاله‌ها سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: پیر و جوان، کوچک و بزرگ در روز تشییع شهدا آمدند تا بگویند که ای شهدا اگر پدر و مادرهایتان نیستند تا شما را تا منزل ابدی بدرقه کنند ما اهالی شهر کهک جزئی از اعضای خانواده شما هستیم که به پیشواز آمده‌ ایم تا احساس غربت نکنید.

شهروند کهکی با بیان این پرسش که چرا بعد از گذشت حدود هجده ماه از تدفین دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، متأسفانه هنوز اثری از احداث یادمان شهدا و یا حداقل آسفالت کوچه منتهی به مزار این شهدا نیست و این شهدای مهمان شهر کهک همچنان درغریبی و گمنامی آرام گرفته اند، افزود: در این چند ماهی که شهدای گمنام در تپه نور مدفون شده اند، برنامه‌های مختلفی به صورت خودجوش و مردمی در این مکان مقدس برگزار شده و عموم مردم خواستار احداث یادمان و مقبره‌ای در شأن این شهیدان گمنام و غریب شهرمان هستند.

وی با ابراز تأسف بیان کرد: هر چه از زمان تدفین این شهدای  بی ‌نام در شهر کهک می‌گذرد غربت آن ها بیشتر و بیشتر احساس می‌شود، با گذشت این مدت از دفن این شهدا نه تنها هیچ اتفاق خاصی برای ساماندهی یادمان آن ها  نیفتاده است بلکه حتی مزار شهدا از روشنایی کافی محروم است و متولیان مربوطه هیچ گونه اقدامی انجام نمی دهند.

شهروند کهکی ابراز داشت: شهدایی که مردم به‌ ویژه نسل جوان برای حضور آن ها در کهک لحظه‌ شماری می‌کردند ، متأسفانه امروز مزارشان زیر نور مستقیم  خورشید قرار دارد و مردم راه دسترسی مناسب برای زیارت این شهدا ندارند زیرا مسیر منتهی به قبور شهدا خاکی و ناهموار است.

این شهروند دلسوز با بیان این که مسئولان فقط به گلباران قبور شهدای گمنام در بعضی مراسمات  اکتفا نکنند و به فکر احداث یک یادمان مناسب باشند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه باری دیگر با همان همت قبلی که برای ساخت و آماده‌سازی تدفین شهدا درتپه نور از خود نشان دادند، پای ‌کار بیایند و یادمان و اِلمانی شایسته این شهدای گمنام احداث کنند.

تصاویر ذیل گوشه ای از تشییع این شهدای گمنام در اسفند ماه 94 و بعد از آن قبور غریب آن ها تا کنون در تپه نور کهک است.

                       

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.