ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3221
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰:۱۶
  • 566 بازدید
  • ارسال توسط :
به سمت جشنواره‌ای برویم در اندازه‌های جشنواره فیلم فجر با رویکرد ارزشی

به سمت جشنواره‌ای برویم در اندازه‌های جشنواره فیلم فجر با رویکرد ارزشی

سیدهادی رضوی که یکی از سرمایه‌گذاران مجموعه شناخته شده «شهرزاد» است، به تازگی عضو هیأت سیاست‌‌گذاری جشنواره مدافعان حرم قرار گرفته است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،‌ گفت:‌ ما در بخش ارزش‌گذاری‌هایی که در سینما و یا تلویزیون داریم و همچنین آثار مستند متوجه شدیم که باید گام بزرگی در جهت ارائه […]

سیدهادی رضوی که یکی از سرمایه‌گذاران مجموعه شناخته شده «شهرزاد» است، به تازگی عضو هیأت سیاست‌‌گذاری جشنواره مدافعان حرم قرار گرفته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،‌ گفت:‌ ما در بخش ارزش‌گذاری‌هایی که در سینما و یا تلویزیون داریم و همچنین آثار مستند متوجه شدیم که باید گام بزرگی در جهت ارائه و نشان دادن ارزش‌های خود برداریم که مردم بتوانند به کمک آن با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند. هنرمندان بزرگی در سینما داریم مانند ابراهیم حاتمی‌کیا که به فقدان چنین مسائلی در سینما اعتقاد دارد. اوایل سال گذشته صحبت‌هایی شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم جشنواره بزرگی در این حوزه با نام مدافعان حرم برگزار کنیم. دوستان ما در زمینه‌های مختلف برنامه‌هایی نیز در ارتباط با مدافعان حرم برگزار کردند اما به نظرم در حوزه رسانه نسبت به این موضوع باید گام بزرگ‌تری برداریم. آنچنان جشنواره‌آی باید برگزار کنیم که در حد و اندازه جشنواره فیلم  فجر باشد تا نهادهای مختلف به برگزاری آن نیز کمک کنند.

او همچنین اظهار داشت:‌ایرانیان همواره برای حفاظت از حرمت اهل بیت در هر نقطه از جهان که باشد، اعلام آمادگی می‌کنند. در شورای سیاست‌گذاری اهداف کلان این جشنواره را تبیین می‌کنیم. هیأت داوران این رخداد هنری به زودی نیز معرفی خواهد شد. اما نباید از این نکته غافل شویم عزیزان ما جان خود را برای حفاظت حرمت ائمه اطهار (س) تقدیم کردند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی ما باید ادای دین بسیار بزرگ‌تری به این شهدا و خانواده‌اشان داشته باشیم فردی که برای حفاظت از این ارزش‌ها کودک خردسال خود را رها کرده و به رزمندگان می‌پیوندد جای قدردانی بسیار والاتری دارد. اینکه این افراد تنها برای حفاظت از اعتقادات و ارزش‌هایشان جانشان را فدا کرده‌اند مسئله‌ای است که باید با کمک رسانه و برنامه‌ریزی درست آن را به جامعه منتقل کنیم و آنها را آگاه سازیم.

رضوی در ادامه گفت: برخی فکر می‌کنند این افراد برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفته‌اند در صورتی که اصلاً‌ اینطور نیست. آنها مدافع حرم هستند نه مدافع بشار اسد،‌ آنها به جایی رفتند که ضریح ائمه اطهار (س)، وجود دارد و تلاش کردند که در آنجا امنیت برقرار باشد و حرمت آنها حفظ شود و به اعتقادات هتک حرمت نشود و حرم نیز آسیب نبیند.  این‌ها برای دفاع از کشور دیگر نمی‌روند بلکه تنها موضوع اعتقادی و ارزشی است. قطعاً نمی‌توان این نوع و جانفشانی را با پول و مسائل مادی ارزش‌گذاری کرد. این نگاه می‌تواند یک تو دهنی به دشمنان باشد.

عضو هیئت سیاست‌گذاری جشنواره مدافعان حرم اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند این افراد رفته‌اند و پول گرفته‌اند اصلاً پولی به میان نیست. آیا می‌توان به روی جان آدم‌ها قیمت گذاشت و چه کسی این کار را می‌کند؟ آیا غیر از این است که پای اعتقاد و ارزش‌ها به میان است این‌ها مباحثی است که باید به جامعه اطلاع‌رسانی شود تا آنها را آگاه کنیم. آنها امروز این مسیر را برای خود انتخاب کردند که ما امروز در داخل کشور خود آسایش و آرامش و امنیت داریم. اگر امروز در ایران به راحتی به سینما می‌رویم و فیلم می‌بینیم و یا فیلم می‌سازیم به خاطر وجود امنیتی است که این عزیزان برای ما برقرار کردند. نباید فراموش کنیم که این آرامش را مدیون آنها هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اطمینان داشته باشید که این جشنواره‌ای که برگزار می‌کنیم به لحاظ آیتم‌هایی که قرار است در آن وجود داشته باشد، قطعاً شاهد قدم بزرگی خواهیم بود. در سال‌های پیش به لحاظ سیاسی مطرح نمی‌کردیم که ما در جنگ به سوریه و یا حفاظت از حرم اهل بیت (س) دخالتی داریم اما امروز با تلاش‌های رسانه‌ای به جایگاهی رسیده‌ایم که برای شهدای مدافع حرم جشنواره برگزار می‌کنیم. می‌توان با کار رسانه‌ای این اتفاق را دغدغه مردم کرد. این جشنواره را باید به همان بزرگی که جشنواره فیلم فجر را برگزار می‌کنیم، برگزار کنیم و نهادهای مختلف خصوصی و دولتی پای کار بیایند. این جشنواره می‌تواند در بعد رسانه‌ای بین‌المللی نیز بسیار خوب عمل کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن