ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32454
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۵۰
  • 122 بازدید
  • ارسال توسط :
پیکر مطهر 2 شهید گمنام در معراج الشهدا شهر فرخی خوروبیابانک آرام گرفت

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در معراج الشهدا شهر فرخی خوروبیابانک آرام گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، پیکر این دوشهید گمنام در حالی بر دستان مردم شهر فرخی تا معراج الشهدای شهر فرخی تشییع سپس نماز میت این شهیدان گرانقدر توسط امام جمعه شهر فرخی، حجت الاسلام ‘ محسن شیخی ‘ اقامه شد.در این مراسم خانواده شهدا، رزمندگان سال های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، پیکر این دوشهید گمنام در حالی بر دستان مردم شهر فرخی تا معراج الشهدای شهر فرخی تشییع سپس نماز میت این شهیدان گرانقدر توسط امام جمعه شهر فرخی، حجت الاسلام ‘ محسن شیخی ‘ اقامه شد.
در این مراسم خانواده شهدا، رزمندگان سال های دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم شهید پرور شهرستان، مسئولان نهادهای دولتی و همچنین نماینده مردم شهرستان و روحانیان حضور داشتند.
مراسم خاکسپاری این دو شهید گمنام از مقابل مسجد جامع فرخی آغاز و با حرکت پیکرهای مطهر این دو شهید بر دستان مردم مومن و ولایتمدار به سمت آرامگاه ابدی آنها ( معراج الشهدا ) برای خاک سپاری هدایت شد.
مراسم استقبال این شهدا نیز صبح پنجشنبه پس از حضور در روستاهای شهرستان عصر دیروز از مقابل ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک تا حسینیه اعظم شهرخور بر روی دستان مردم شهر خور تشییع شد.
همچنین مراسم وداع با دو پرستوی خونین بال نیز شب گذشته در حسینیه اعظم شهر خور، شهرجندق و هیئت قمر بنی هاشم شهرفرخی با حضور پرشور مردم قدرشناس و مومن خوروبیابانک برگزار شد و یکبار دیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی شهدای گرانقدر بیعت دوباره کردند.
صبح روز جمعه نیز دعای روح بخش ندبه با حضور این دو شهید گمنام در جوار امامزاده سید داود شهر خور برگزار شد.
نماینده مردم شهرستان نیز شب گذشته در سومین یادواره 118 لاله گلگون کفن و شش شهید گمنام خور و بیابانک گفت: ما هر چه داریم به برکت خون پاک همین شهدا است.
عباسعلی پوربافرانی افزود: یادواره شهدا فرصتی برای تبیین و ترویج منش، سیره، فرهنگ و روحیه والای جهادی شهدا میان خودمان است.
وی خاطرنشان کرد: پیام یادواره های شهدا این است که مردم ما بدانند شهدای ما از شرف، ناموس، کیان اسلام و قرآن دفاع کردند.
وی گفت: ادامه راه شهدا، انقلاب اسلامی را از توطئه دشمنان مصون می‌ دارد و برگزاری یادواره شهدا از روش های بسیار خوب برای پیوند نسل جدید با آرمان‌های شهداست.
سرهنگ پاسدار عبدالمحمود محمودی از یادگاران دفاع مقدس نیز بیان داشت: شهدا همه هستی خود را فدا کردند تا انقلاب اسلامی از گزند آسیب ها در امان بماند و خدشه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نشود.
وی افزود: امروز وظیفه ما نیز حرکت در مسیر ایثار و شهادت و پاسداری از مکتب شهداست و باید در این مسیر استوار قدم بگذاریم و این فرهنگ را روز به روز در جامعه بسط و گسترش دهیم.
وی گفت: تجدید میثاق با شهدای گرانقدر و برگزاری این فضای معنوی خود چراغ راهی است برای نسل جوان که ادامه دهنده راه شهدا باشند.
در ابتدای این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک، از شهدا به عنوان نمادهای عزت و افتخار انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد و گفت: پیشرفت های نظام در پرتو خون مقدس شهداست.
سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا تاج الدین افزود: یکی از مولفه های شهادت، مظلومیت انسانها است و ادامه راه شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی، صفات شهدا را تبعیت از فرمان رهبری همگام بودن با رهبر، فروتنی و گذشت، خوش‌برخوردی و خوش‌اخلاقی و معنویت بیان کرد.
این دو پرستوی خونین بال که از شهدای عملیات خیبر و کربلای 4 هستند در زمان شهادت 23 و 24 ساله بودند که سال 62 و 65 در جزیره مجنون و جزیره سهیل به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
تاکنون پیکرهای پاک 6 شهید گمنام در شهرهای خور، جندق و فرخی شهرستان خوروبیابانک به خاک سپرده شده است.
شهر فرخی با تقدیم 10شهید والامقام در 16کیلومتری غرب مرکز شهرستان خوروبیابانک قرار دارد.
شهرستان خور و بیابانک با تقدیم 118 شهید والامقام به انقلاب اسلامی 20هزار نفر جمعیت دارد که در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
2093 ** خبرنگار: محسن فیروزی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.