ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32785
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۳:۰۵
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :

نتانیاهو با داعش فرقی ندارد

العالم: “محمد الهام” در گفتگو با بی بی سی عربی، از رام الله درباره ادامه درگیری ها میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس و در پاسخ به این پرسش که تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته است ارتباطات خود را با اسرائیل قطع کند، آیا این تصمیم شامل هماهنگی امنیتی با اسرائیل نیز است، […]

العالم: “محمد الهام” در گفتگو با بی بی سی عربی، از رام الله درباره ادامه درگیری ها میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس و در پاسخ به این پرسش که تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته است ارتباطات خود را با اسرائیل قطع کند، آیا این تصمیم شامل هماهنگی امنیتی با اسرائیل نیز است، گفت: شکی در این نیست که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سخنرانی روشن و جامعی درباره رابطه با اسرائیل داشته و گفته است تعامل و هماهنگی با اشغالگران به دلیل اقدامات آنان و سیاست های کابینه نتانیاهو در بی توجهی به درخواست های بین المللی متوقف خواهد شد. اخیرا آمریکایی ها تلاش کردند فضای گفتگو میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ایجاد تا زمینه برای مذاکرات فراهم شود ولی نتانیاهو به تلاش های آمریکا نیز بی توجهی کرد. این اقدامات در قدس نشان می دهد نتانیاهو تنها به مسائل انتخاباتی اسرائیل فکر می کند و با اقدامات خصمانه خود علیه فلسطینیان می خواهد در راس کابینه اسرائیل باقی بماند. بنابراین هیچ گزینه ای برای محمود عباس باقی نمانده است. در حال حاضر خشم و غضب گسترده مردمی در فلسطین وجود دارد و فلسطینیان از دولت این کشور می خواهند واکنش قاطعی داشته که متناسب با اقدامات اسرائیل در قدس باشد.

وی در پاسخ به این پرسش بر اساس این تصمیم، هماهنگی امنیتی با اسرائیل نیز متوقف شود ولی در بیانیه جنبش فتح آمده است که باید این تصمیم عباس شامل توقف هماهنگی امنیتی نیز باشد، به نظر می رسد مسئله توقف هماهنگی امنیتی فلسطین با اسرائیل عملی نخواهد شد،گفت: هر گونه تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حفظ وحدت ملی فلسطین و اولویت دادن به قدس است.

محمود عباس، فلسطین را اولویت خود می داند. وی سخنرانی روشنی داشته و خواهان تشکیل دولت وحدت ملی شده است. این دولت به هر گونه اختلافات و درگیری ها میان گروه های فلسطینی پایان خواهد داد و بهانه های اشغالگران درباره نبود اتحاد میان فلسطینیان از بین خواهد رفت. باید همه فلسطینیان با یکدیگر متحد شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسئله تقویت وحدت ملی فلسطین با همه گروه های فلسطینی به ویژه جنبش حماس رایزنی می کنید، گفت: همه گروه های فلسطینی به استثنای چند نفر در جنبش حماس از سخنرانی محمود عباس تقدیر کردند و از جنبش حماس خواستند تعامل مثبتی با وی داشته باشد. منطقی نیست که همه گروه های فلسطینی به محمود عباس اعتماد داشته باشند و از سخنان وی حمایت کنند ولی جنبش حماس با آن مخالفت کند. ما دست خود را به سوی هر گروه فلسطینی برای مقابله با اقدامات اشغالگران اسرائیلی دراز می کنیم تا اشغالگری اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی از بین برود. تنها خواسته ما برچیده شدن گیت های الکترونیک نیست بلکه باید اشغالگری اسرائیل نیز از بین برود. ما حق تاریخی در قدس داریم و قدس پایتخت کشور آینده فلسطین است. ما نمی خواهیم بر اساس خواسته نتانیاهو به عنوان یک جنگ دینی وارد این درگیری شویم و درگیری که با وی داریم به صورت سیاسی است و هرگز یک درگیری امنیتی و نظامی نیست. نتانیاهو می خواهد بعد دینی به این درگیری سیاسی بدهد. شکی در این نیست هر طرفی که این آتش را بپا کند از آن آسیب خواهد دید. مسجدالاقصی اهمیت بسیار والایی میان یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان دارد. بیست درصد از جمعیت جهان از مسلمانان هستند و منطقی نیست که نتانیاهو بر اساس اهداف انتخاباتی خود دست به این گونه اقدامات بزند و منطقه را به آتش بش بکشد. نتانیاهو با این گونه اقدامات هیچ تفاوتی با داعش ندارد. هر یک از داعش و نتانیاهو به دنبال یک دولت دینی هستند. کابینه نتانیاهو یک کابینه داعشی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.