ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32810
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۱۲
  • 209 بازدید
  • ارسال توسط :
45 گلزار شهدا در قم ساماندهی شده است/خبری از ساماندهی گلزار مدافعان حرم نیست

45 گلزار شهدا در قم ساماندهی شده است/خبری از ساماندهی گلزار مدافعان حرم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم در حالی خبر از ساماندهی 45 گلزار شهدا در قم می دهد که متاسفانه هنوز خبری از ساماندهی گلزار شهدای مدافع حرم نیست. فضایی که برای دفن شهدای مدافع حرم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم در حالی خبر از ساماندهی 45 گلزار شهدا در قم می دهد که متاسفانه هنوز خبری از ساماندهی گلزار شهدای مدافع حرم نیست.

فضایی که برای دفن شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) است که در مسیر راه مردم بوده و با وجود اینکه همه قبور مطهر دارای سایه بان است، اما قبور شهدای مدافع حرم فاقد سایه بان بوده و خانواده معظم شهدا که به تازگی عزیز خود را در راه دفاع از اسلام از دست داده اند باید در وضعیت بد و فاقد سرپناه به گلزار مراجعه کنند.

از دیگر بی سلیقگی های صورت گرفته، سنگ قبر قبور شهدای مدافع حرم در گلزار شهدا، برخلاف ردیف قرار داده شده، یعنی زمانی که بر سر مزار شهید والا می رویم، سنگ قبر برعکس است و نوشته ها را باید برعکس خواند.

 

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: قم دارای 77 گلزار شهدا است، که از این تعداد 45 گلزار ساماندهی و از بین گلزارهای ساماندهی شده 20 گلزار روستایی به بخشداران و دهیاران و یک گلزار شهری به شهرداری تحویل شده است.

هاشمی اضافه کرد: این گلزارها شامل 9 گلزار در بخش کهک، ‌سه گلزار در بخش سلفچگان، هفت گلزار در بخش خلجستان و یک گلزار بخش جعفرآباد و یک گلزار در بخش مرکزی (گلزار سوم خرداد) است.

مدیرکل بنیاد بیان داشت: هنوز 24 گلزار ساماندهی شده استان که عمدتاً نیز در بخش مرکزی و شهر قم است،‌ بدلیل عدم همکاری  سازمان‌های مربوطه واگذار نشده و لذا همکاری بیشتر اوقاف و امور خیریه و شهرداری و در بخش‌ها و روستاها بخشداران و دهیاران را می‌طلبد.

هاشمی ادامه داد: این گلزارها در شهر قم شامل چهل اختران، ‌قبرستان نو، ‌وادی السلام، ‌شاهزاده سید علی، ‌بهشت معصومه(س)، ‌امامزاده ابراهیم، دو گلزار در بخش کهک از جمله گلزار ‌روستای فردو،‌ چهار گلزار در بخش خلجستان، ‌دو گلزار در بخش سلفچگان و یک گلزار در بخش جعفر آباد است.

وی افزود:‌ عدم رسیدگی به این گلزارها منجر می‌شود تا گلزارها با وجود هزینه زیاد برای ساماندهی بعد از مدتی بدلیل عدم رسیدگی دچار تخریب و فرسودگی شده و هزینه سنگینی برای مرمت بدنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری گلزارها به بخشداران و دهیاران و شهرداری‌ها به معنای سلب مسوولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران از گلزارها نیست، ‌بنیاد شهید نظارت بر روند رسیدگی به گلزارها را عهده دار است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.