ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32938
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۴۸
  • 164 بازدید
  • ارسال توسط :
اشاعه فرهنگ دینی و تثبیت آن از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

اشاعه فرهنگ دینی و تثبیت آن از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، مهدی صدفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز صبح طی نشست خبری ضمن گرامیداشت 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به رویکردهای این نهاد پرداخت و گفت: مهمترین هدف از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، مهدی صدفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز صبح طی نشست خبری ضمن گرامیداشت 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به رویکردهای این نهاد پرداخت و گفت: مهمترین هدف از تشکیل این نهاد اشاعه فرهنگ دینی و تثبیت  آن در بین اقشار مختلف جامعه است.

تعظیم شعائر مذهبی یک رکن است

وی با بیان اینکه در هر جامعه و کشوری روزهای ماندگار و تاریخی را  که برای ملتها و جوامع مختلف ارزشمند هست ثبت و ضبط می کنند، افزود: در جمهوری اسلامی علاوه بر نگاه ملی یک نگاه اعتقادی هم داریم چرا که در فرهنگ دینی ما بحث تعظیم شعائر مذهبی یک رکن است که مورد تایید اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: ما باید برای حفظ معنویت  و تقویت بعد تقوایی در جامعه و منابع دینی در جهت تعظیم شعایر مذهبی تلاش کنیم.

صدفی عنوان کرد: مناسبتهای مختلف در کشور ما ریشه در اعتقادات ما دارد مانند سالروز پیروزی انقلاب پس مبداء و منشاء مناسبت های ملی ما ارزشها و اعتقادات ماست و در زمره تعظیم شعار مذهبی و الهی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مذهب شیعه این است که هم دارای عقلانیت است و هم دارای شور  و عاطفه ،هم شادی دارد و هم عزا لذا مناسبت های ما از این جهت دارای اهمیت است.

انقلاب اسلامی در راستای تعظیم شعار مذهبی است
صدفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشوراست ، تصریح کرد:سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم در راستای تعظیم شعار مذهبی است.

وی گفت: برگزاری مراسم ها و مناسبت های ملی و مذهبی در زمره تعظیم شعار مذهبی است لذا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

صدفی اذعان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ماموریت بزرگداشت مناسبت ها را به عهده دارد ، همچنین هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر برنامه های عمومی ملی و مذهبی را نیز عهده دار می باشد.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) فرمود شورای هماهنگی یکی از کهن ترین و پرسابقه ترین نهاد انقلاب اسلامی است ، ابراز داشت: این نهاد در 12 مرداد سال 59 به فرمان حضرت امام تشکیل شد و چون در آن زمان بین دستگاه های مختف اختلافاتی وجود داشت و از طرفی در آن سال بحث ضد انقلاب و توده ها و جریان های معاند زیاد بود لازم بود مجموعه ای تشکیل شود تا اجتماعات مربوط به انقلاب را ساماندهی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: این نهاد راه اندازی شد و چهره هایی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مفتح ، آیت الله جنتی، شهید آیت الله قدوسی، مقام معظم رهبری ، آیت الله هاشمی رفسنجانی  بنیانگذاران این شورا بودند.
صدفی افزود: شورا ی هماهنگی تبلیغات اسلامی  مناسبت های مربوط به سال ۵۹ تا ۶۱ از جمله  تثبیت انقلاب و مقابله با جریانهای انحرافی،سالهای  ۶۱ تا ۶۸ فصل دوم این شورا ، جنگ تحمیلی ، نهادینه شدن نهادهای انقلابی،جذب نیروی مردمی برای اعزام به جبهه، مراسم تشییع شهدا و اعزام را به عهده داشت.

وی ادامه داد: سال های 68 الی 78 بعد از جنگ تحمیلی تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به طور رسمی در استان ها و ساختار اولیه آن با اساسنامه و تجدیدنظر در ساختار آن با استقلال و گستردگی فعالیت در سراسر استان های کشور شکل گرفت.

صدفی بیان کرد: از سال  ۷۸ تابه امروز ساماندهی شورا، توانسته آموزش، تقویت ساختار، گسترده شدن، فعالیتهای درون سازمانی و برون سازمانی، فعالیت های راهبردی که توانسته با تعامل و تفاهم و ارتباط با سایر مجموعه های مختلف را داشته باشد.

توجه به جوانان ونقطه نظرات و دیدگاه نخبه گان از جمله رویکردهای شوراست

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف، مردمی شدن فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات، توجه به محتوا و تأثیرگذاری، توجه به نقطه نظرات و دیدگاه نخبه گان و صاحب نظران، توجه به جوانان، حفظ ارزشها و اصول اعتقادی، صرفه جویی در هزینه ها ، تنوع، جذابیت و شور و نشاط از جمله رویکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.

صدفی همچنین به بیان مناسبت هایی که برپایی آن به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است پرداخت و اذعان داشت: 12 فروردین (سالروز تاسیس جمهوری اسلامی)، 14 خرداد (سالروز رحلت حضرت امام (ره))، 15 خرداد (سالروز فیضیه قم)، 7 تیر (سالگرد شهادت بهشتی و 72 یار باوفایش)، 6 الی 12 تیر ماه (هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی)، 12 مرداد (سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات)، 8 شهریور (شهادت رجایی و باهنر)، 24 مهر (سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان)، 13 آبان (روز مبارزه با استکبار جهانی)، 9 دی (میثاق امت با ولایت)، 12 تا 22 بهمن (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی)، از جمله 12 مناسبتی است که شورای هماهنگی تبلیغات برای برپایی آنها به طور مستقیم مشارکت دارد.

وی نشست های علمی و تخصصی ، فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی، نمایشگاهی و رسانه های را از جمله محورهای این نهاد برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین برپایی راهمپایی در یکصد نقطه از استان ، شامل شهرستانها و بخش ها از دیگر فعالیت های این نهاد عنوان کرد.

صدفی قدرت، تقویت و نمایش قدرت معنوی نظام را از اولین کارکرد این شورا بر شمرد و اذعان داشت: تقویت وحدت کلمه و انسجام ملی، افزایش وجاهت و اعتبار نظام، دفع تهدیدات دشمن و ناامیدی، تحکیم ارکان نظام از جمله ولایت، تقویت بنیه دفاعی، ایجاد ثبات در جامعه، تقویت امید و نشاط در جامعه، جریان سازی فرهنگی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نیز از جمله کارکردهای این نهاد به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش اصحاب رسانه در مناسبتها و تعظبم شعائر مذهبی نقش بی بدیلی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.