ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33314
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۲۳
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
جشنواره امام رضا(ع) در 2400 نقطه از جهان برگزار می شود

جشنواره امام رضا(ع) در 2400 نقطه از جهان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، اکبر شیخ روز سه شنبه در آیین آغاز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم، افزود: جشنواره امام رضا(ع) رویدادی فرهنگی، علمی، پژوهشی، ادبی، سینمایی، مطبوعاتی، هنری، کودکان و نوجوانان و شامل جشنواره های مردمی و دانشگاهی است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، اکبر شیخ روز سه شنبه در آیین آغاز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم، افزود: جشنواره امام رضا(ع) رویدادی فرهنگی، علمی، پژوهشی، ادبی، سینمایی، مطبوعاتی، هنری، کودکان و نوجوانان و شامل جشنواره های مردمی و دانشگاهی است.
وی اضافه کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تفاوت های بسیار چشمگیری با دوره های قبل دارد و در این دوره تعداد برنامه های بنیاد از 178 برنامه به 332 برنامه افزایش یافته که رشد 80.9 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز 929 هزار و 489 اثر بوده که رشد 87.3 درصدی داشته است و تعداد سازمان های همکار در این دوره نیز 257 هزار و 325 نهاد بوده که رشد پنج درصدی داشته است.
شیخ، مردمی کردن جشنواره را از ویژگی های مهم این دوره از جشنواره عنوان و بیان کرد: پخش جشنواره های مردمی در مناطق مرزی و محروم و مشارکت اقلیت های مذهبی و اهل سنت باعث نزدیک شدن این جشنواره به اهداف خود می شود.
وی گفت: در حوزه بین الملل با توجه به این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، سه همایش بین المللی شامل بانوان مروج فرهنگ رضوی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی افزود: برنامه ها و نشست های علمی در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، اندونزی، پاکستان، هند، روسیه و برزیل به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، توسط دستگاه های ذیربط ترتیب می یابد.
در این آیین پرچم حرم امامین عسکریین(ع) به آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا شد.
جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، امروز با حضور تولیت های حرم های عتبات در عراق، قم، مشهد و شیراز، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان و زائران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.