ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33529
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۲۹
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
چند خبر از شهرستان های استان یزد

چند خبر از شهرستان های استان یزد

حسن زارع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول از 35 هکتار به 50 هکتار رسیده است.وی تعداد کشاورزان فعال در کشت این محصول در شهرستان را بیش از200نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی آب جهاد کشاورزی تلاش دارد با مشارکت کشاورزان، سطح […]

حسن زارع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول از 35 هکتار به 50 هکتار رسیده است.
وی تعداد کشاورزان فعال در کشت این محصول در شهرستان را بیش از200نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی آب جهاد کشاورزی تلاش دارد با مشارکت کشاورزان، سطح زیر کشت این محصول را افزایش دهد .
زارع بابیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران مربوط به دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی است ادامه داد: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کم آبخواه بهترین راهکارمناسب برای شرایط بحرانی و خشکسالی است.
زارع بابیان اینکه شرایط سازگاری برای کاشت زعفران در این شهرستان فراهم است خاطرنشان کرد: هم اکنون سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان 40هکتار و متوسط عملکرد در هر هکتار حدود 5 تا 6 کیلوگرم است .
این مسئول افزود: کشاورزان این شهرستان با تغذیه مناسب، آب دهی به موقع و عاری بودن اراضی از آفات و بیماری ها توانسته اند این محصول تا دو برابر متوسط تولید برداشت کنند.
وی ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران این شهرستان مربوط به دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه و بخش بهمن است و بیش از200نفر ازکشاورزان به کشت زعفران اشتغال دارند.
وی از مرغوبیت و کیفیت زعفران ابرکوه خبرداد و گفت: عیار کیفیت زعفران ابرکوه در مقایسه با زعفران شهرستان های تربت حیدریه و قائن بالاست و علت مرغوبیت آن بخاطر شرایط آب و هوائی مناسب منطقه است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: بیش از شش هزارخانوار بهره بردار بخش کشاورزی در 15 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.
7540/ / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار
***
مراسم استقبال از دارنده مقام سوم مسابقات بین المللی تنیس روی میز جانبازان و معلولان کره جنوبی در یزد برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا ، این مراسم چهارشنبه شب با حضور مدیرکل ورزش و جوانان یزد ، رئیس هیات تنیس روی میز استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد برگزار شد.
مسابقات آزاد بین المللی تنیس روی میز جانبازان و معلولان با حضور تیم های مختلف از سراسر دنیا به مدت سه روز در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد.
مهدی معصومی راکت بدست یزدی که به همراه تیم ایران در این مسابقات حضور یافته بود پس از کسب مدال برنز انفرادی ، در بخش تیمی هم در کلاس چهار بر سکوی سوم ایستاد و گردن آویز برنز را از آن خود کرد.
معصومی در گذشته نیز در مسابقات بین المللی برای ایران افتخار آفرینی کرده است .
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خاتم گفت: رسانه می تواند با شناسایی خدمات و مراکز فنی و حرفه ای در سطح کشور به اقتصاد و اشتغال کمک نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، احمد پورابراهیمیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه فرهنگ کار در شهرستان ضعیف است گفت: تقویت فرهنگ کار نیازمند همکاری و تعامل ارگان ها،نهادها و مردم است.
وی اظهار داشت: تصورعموم مردم بر این است که سازمان فنی و حرفه ای متولی اشتغال در جامعه است ولی باید بگوییم این یک باور غلط است و این سازمان فقط وظیفه آماده سازی نیروی بازار کار را بر عهده دارد.
وی افزود: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خاتم همانند سایرمراکز کشور دو هدف اصلی را دنیال میکند که یکی ارائه آموزش به افراد بیکار و فاقد مهارت و دوم ارائه آموزش به افراد شاغل برای ارتقای مهارت های خود در بازار کار است.
وی در ادامه به تشریح عملکرد مرکز فنی و حرفه ای پرداخت و اظهار داشت:در بخش آموزش در مرکزثابت،سیار شهری،سیارروستایی،عشایر،صنایع و اصناف به میزان 87 هزار و 500 نفر ساعت آموزش در 28 حرفه به بیش از 500کارآموز ارائه شده است.
وی افزود:در بخش آزمون نیز 865 نفر در مرحله آزمون های هماهنگ کشوری و تفاهم نامه صنعت ساختمان و بافندگان فرش شرکت کردندکه آموزش های ارائه شده در این مرکز در 4 بخش اصلی صنعت-کشاورزی-خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می شود.
پورابراهیمیان درباره عملکرد بخش خصوصی اظهار داشت:در حال حاضر در سطح شهرستان پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با مجوز رسمی از سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور فعالیت دارند و در سال گذشته به 106 کارآموز آموزش داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 63 نفر به میزان دو هزار و 820 نفرساعت آموزش دریافت از فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.
وی ضمن بیان ارائه دوره های آموزشی و طرح های جدید در سال جاری در شهرستان گفت: در این مدت پرورش دهنده شترمرغ، زنبور عسل و جوشکاری مقذماتی جهت اشتغالزایی بیشتر در شهرستان در حال برگزاری است.
پورابراهیمیان اظهار کرد: آزمون های ملی مهارت همزمان با کل کشور در این شهرستان نیز برگزار شده است که 14 نفر شرکت کردند و از این تعداد 6 نفر به مرحله استانی راه یافته اند.
این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: حیدری** انتشار
irnayazdd@
***
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: برای نخستین مرتبه دبیرخانه ملی طرح فرهنگی و مذهبی همکلاسی آسمانی دانش آموزان کشور از ایلام به یزد منتقل و به این اتحادیه واگذار شد.
علی اکبر فرهید روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح ملی همکلاسی آسمانی ، آثار شهدای دانش آموز سراسر کشور در قالب نرم افزار به یزد منتقل و در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: آثار بر جا مانده از دانش آموزان شهید شامل وصایا ، عکس ها ، خاطرات و پژوهش های انجام گرفته و مربوط به پنج هزار شهید سربلند طراحی شده است.
این مسئول اظهار داشت: از بخش های مهم فعالیت دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی در یزد بخش سرگذشت‌ پژوهی شهدای دانش‌آموز و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.
فرهید خاطر نشان کرد: انتقال این دبیرخانه به استان یزد قطعا نقش مهمی در آشنا کردن مردم و بخصوص دانش آموزان با سرگذاشت شهیدان و حفظ و حراست از اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: تمام مردم ، خانواده ها و دانش آموزان می توانند در طول سال با مراجعه به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در کوچه حنا از آثار و نرم افزارهای همکلاسی آسمانی استفاده کنند.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که حدود 700 نفر آنها را شهدای دانش آموز تشکیل می دهد.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
رئیس پلیس آگاهی یزد از کشف افزون بر پنج میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی ، بهداشتی و موادخوراکی قاچاق از 2 انبار در این شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با انجام کار اطلاعاتی 2 انبار کالای قاچاق را در شهر یزد شناسایی کردند.
وی ضمن اشاره به اخذ مجوز قضائی و بازرسی از انبارهای مورد نظر افزود: ماموران در بازرسی از این انبارها 14 هزار قلم انواع لوازم آرایشی ، بهداشتی و موادخوراکی خارجی قاچاق را کشف کردند.
این مسئول اظهار داشت: ماموران پلیس در این راستا 2 متهم را نیز دستگیر و به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی کردند.
رضایی گفت: متهمان این محموله ها را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق از جنوب کشور به یزد وارد کرده بودند که قبل از توزیع در بازار شناسایی و دستگیر شدند.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
***
تمرینات تیم فوتبال نوجوانان فولاد یزد برای حضور در لیگ برتر قهرمانی باشگاه های کشور آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا ، این تمرینات زیر نظر کادر فنی و با حضور تمام بازیکنان تیم فولاد یزد در زمین شماره 2 ورزشگاه شهید نصیری برگزار شد .
در این تمرین که حدود 90 قیقه به طول کشید ابتدا بازیکنان تیم زیر نظر مرییان به گرم کردن خود پرداختند و سپس در قالب 2 تیم به یک بازی تمرینی اقدام و نقاط ضعف و قوت بیان شد .
تیم فوتبال نوجوانان فولاد یزد تنها نماینده این استان در لیگ برتر باشگاه های کشور است که مسابقات خود را از اوایل شهریورماه با حریفان آغاز می کند .
مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور با حضور نمایندگان استان های مختلف ابتدا در قالب چند گروه آغاز و سپس با حضور تیم های اول و دوم هر گروه بصورت مجتمع پیگیری می شود.
استان یزد علاوه بر لیگ نوجوانان دارای یک تیم ( فولاد یزد ) در لیگ برتر نونهالان کشور است .
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : فلاح
irnayazdd@

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.