ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33576
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۱۱
  • 640 بازدید
  • ارسال توسط :
فرمانده ای با ژن غیرت و مردانگی

فرمانده ای با ژن غیرت و مردانگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از مارگون گردان110 حضرت رسول(ص) در جاده کمربندی شمالی حوالی دانشگاه آزاد اسلامی ؛ جایی که محسن ماندنی بیشتر اوقاتش را در آن می‌گذراند. اتاق فرماندهی اش درگردان حضرت رسول در همان نگاه اول یک اتاق ساده‌ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از مارگون گردان110 حضرت رسول(ص) در جاده کمربندی شمالی حوالی دانشگاه آزاد اسلامی ؛ جایی که محسن ماندنی بیشتر اوقاتش را در آن می‌گذراند. اتاق فرماندهی اش درگردان حضرت رسول در همان نگاه اول یک اتاق ساده‌ است و در اتاقی ساده شاید چیزی برای جلب توجه وجود نداشته باشد .دیوارهای پوشیده شده از تصاویر امام ورهبری وشهدا وشهید قدر ت ماندنی .

شهید محسن ماندنی متولد اول مهرماه سال 56 ودارای مدرک کارشناسی ارشد بود.به گفته دوستان وهمسن وسالان شهید محسن؛از همان کودکی راهش مشخص بود. آنهامی‌گویند کسی که همه‌اش زمزمه یا حسین(ع) روی لب دارد عشقش به اهل بیت مشخص می‌شود. به همین خاطر شهید محسن ماندنی رهروان شهدا و عاشق هیئت امام حسین بود. بیشتر وقتش برای بسیج و کار فرهنگی برای شهدا بود. و آخر عشقش به شهادت ختم شد. سوریه را انتخاب کرد و از این راه به شهادت رسید.

 همرزم شهیدمی‌گوید:ای کاش با ما حرفی می‌زد. می‌گفت چه چیز در سر دارد. این فکرها مرا اذیت می‌کند. می‌گویند شهدا اسراری را در دلشان نگه می‌دارند و هیچکس از آن باخبر نمی‌شود مگر بعد از شهادتشان. شهید محسن مثل ما نبود که تا یک اتفاقی می‌افتد بیاید برای همه تعریف کند. هیچ وقت از اتفاقات نگران‌کننده حرف نمی‌زد. آرامش در کلامش جاری بود.

از مشقت و سختی‌های زندگی اش برای هیچکس چیزی نگفت و ما تازه الان فهمیده‌ایم. همه‌اش ناراحتم که چرا از سختی‌هایش حرف نزد. کاش می‌گفت و ما شریک سختی‌هایش می‌شدیم. وقتی به سپیدان وگردان 110 می‌آمد آنقدر دلش برای منطقه تنگ می‌شد و برای بازگشت لحظه شماری می‌کرد فکر هم نمی‌کردیم آنجا شرایط سختی داشته باشد.

از علاقه‌اش به اهل بیت(ع) خبر داشتم. شور عجیبی داشت کسی جلودارش نبود. بعداز شهادت شهید قدرت ماندنی خیلی بیشتر دعا می کرد تا از این قافله شهدا جانماند. می‌گفت نباید بگذاریم حرم دست نااهلان بیفتد. از آخرین باری که به من گفت می‌خواهم بروم تا شهادتش چندهفته ای طول کشید.او می گوید:ارادت خاص شهید محسن به حضرت زهرا(س) وامام حسین (ع) نام فرزاندش را برهمین اساس نام نهاده است .الان می‌فهمم چقدر به حضرت زهرا(س) ارادت داشت.

 این همکار وهمرزم شهید کی گوید :او همیشه حرف‌هایش را با لخند خاصی بیان می‌کرد خود شهید محسن انگار می‌دانست که شهید می‌شود چون تاریخ وصیت‌نامه‌اش 23 بهمن بود. انگار می‌دانست به تاریخ شهادتش نزدیک شده است.  همزمان با سالروز رحلت مادر آقا ابوالفضل (ع) پیکرش را به خاک سپردند و همه ما این را نشانه‌ای از علاقه ویژه شهید محسن به علمدار کربلا می‌دانیم.

محسن ماندنی در اول مهر ماه سال 56 در شهر ستان سپیدان دیده به جهان گشود .شهید محسن یکی از شهدای مدافع حرم شهرستان سپیدان است. او فرمانده نیروی مخصوص تیپ فاطمیون بوده است. پیکر مطهر این شهید درروز های آغازین سال نو ؛همزمان با ایام سالروز وفات ام البنین (س) با حضور گسترده مردم شهرستان سپیدان تشییع و در قطعه شهدای محل زادگاهش بر طبق وصیت شهید به خاک سپرده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.