ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33584
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۲
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
نهادینه کردن فرهنگ با زور قانونی امکان‌پذیر نیست/ امضایی سند 2030  در جهت اهداف «رابرت مرداک» است

نهادینه کردن فرهنگ با زور قانونی امکان‌پذیر نیست/ امضایی سند 2030 در جهت اهداف «رابرت مرداک» است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ فائزه عظیم‌زاده اردبیلی شب گذشته درسلسله نشست های فرهنگی اجتماعی «برهان» که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، عنوان کرد: چنانچه به عنوان یک مبلغ فرهنگی ندانید نگاه غرب به زن چگونه است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ فائزه عظیم‌زاده اردبیلی شب گذشته درسلسله نشست های فرهنگی اجتماعی «برهان» که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، عنوان کرد: چنانچه به عنوان یک مبلغ فرهنگی ندانید نگاه غرب به زن چگونه است هرگز نمی توانید برای مقابله با آنها اقدامی اثرگذار انجام دهید.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) افزود: ماهیت تفکر غرب براساس نگاه ارسطو و افلاطون است؛  این دو نفر زن را جزء هرم جامعه شناسی نمیدانند به این معنی که در نگاه آنها زن نمی تواند به مراتب بالای جامعه سعود کند و قدرت تصمیم سازی و تصیم گیری ندارد و نمی توانند به فضلیت برسند.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه «کانت» یکی از نظریه پردازان غربی و حقوق دادن است که تا به امروز نظریه های حقوقی وی در اروپا اجرا می شود، گفت: در نظر «کانت»، زن شهروندی منفعل است، یعنی برعکس مرد که شهروندی فعال و بهره‌مند از تمامی حقوق است، زن از حق حیات، مسکن، رفاه، امکانات اجتماعی وغیره نمی تواند برخوردار باشد.

 

عظیم زاده اردبیلی اظهار کرد: «ژان ژاک رسو» یک نابغه جامعه شناسی عنوان می کند «وقتی به سراغ زن می‌روید با تازیانه به بروید چون زن جزء مسائل جنسی نمی اندیشند» یعنی زن نمی‌تواند بیاندیشند؛ در واقعه وی، زن را یک حیوان می داند و یکی دیگر از متفکران غربی به نام «نیچه» زنان را حیواناتی با گسیوان بلند و عقلی ناقص میداند.

 

وی افزود: شهید مطهری بحث انسانیت و حیوانیت را دو بُعد بشر عنوان می‌کند و اضافه می کند این بُعد جنسیت بردار نیست به طوریکه هم مرد وهم زن این دو بعد را دارند.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: زنی که ماهیت حیوانی دارد چگونه می تواند در تحول فرهنگی و توسعه آن نقش ایفا کنند؟!.

 

عظیم زاده اردبیلی با بیان اینکه خداوند در آیه 35 سوره احزاب 10 صفت انسان کامل را نام می برد، عنوان کرد: این 10 ویژگی با تاکید بر ضمیر مونث و مذکر است یعنی صفات انسان کامل جنسیت بردار نیست.

 

وی افزود: از نظر قرآن کریم حقوق انسانی کامل برابر است، جنسیت پذیر نیست و تنها در حقوق اجتماعی بین زن و مرد تفاوت وجود دارد که این موضوع به دلیل فطرت، نیازها وشرایط جامعه این تفاوت به وجود می‌آید.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به جنگ احزاب که پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و نُصَیبه(یکی از یاران حضرت زهرا) را همراه خود برد، اظهار کرد: در آن جنگ نُصَیبه کاری کرد که پیامبر(ص) فرمودند «بردی که وی در این جنگ کرد رزمندگان جنگ احزاب نبردند».

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با طرح این پرسش که چرا باید الگو زنان ما فردی باشد که حتی به خودش هم رحم نکرد است؟، اظهار کرد: رهبر فمینست خانمی است که سقط جنین و پارتنِری (همراهی) و ازدواج سفید را در جامعه ترویج میکرد؛ بعد این آدم بشود الگو زنان ایرانی مسلمان!.

 

عظیم زاده اردبیلی عنوان کرد: امروز عنوانی به نام کار زنانه در دنیای غرب مطرح است و کار زنانه به معنی تدریس، پژوهش، صنایع دستی و امثال اینها نیست، بلکه منظور استعمار جنسی است.

 

وی افزود: طبق آمارهای بین المللی از هر 10 زن شاغل در آمریکا شش نفر از آنها مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند این آماریست که ما نمی گویم، بلکه آماری است خودشان اعلام کرده‌اند.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه با اشاره به سند 2030 عنوان کرد: پشت صحنه سند 2030 تفکر لیبرالیستی و سوکولار است که میخواهد با فکر کردن جوانان به مسائل جنسی جامعه جهانی را از فکر کردن باز دارد.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: علم پزشکی ثابت کرده جامعه ای که در آن جوانان بیش از حد نرمال به مسائل جنسی بپردازند قوای فکری آنها تضعیف و جامعه دچار رکود فرهنگی می شود.

 

عظیم زاده اردبیلی اظهار کرد: هانتیتون در کتاب «برخورد تمدن‌ها» درگیری اسلام و غرب در پرسش های بنیادی را عنوان می‌کند یعنی «چه کسی باید اعمال سلطه کند و چه کسی باید تحت سلطه قرار بگیرید» این جمله ای است که امام (ره) در زمان بحث پذیرش قطع نامه 598 مطرح کردند.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه این مطالب را خطاب به خانم ملاوردی و دست اندرکاران سند 2030عنوان می کند بیان کرد: ما دنبال برخورد صفر و یکی با سند 2030 نیستیم، بلکه به عنوان یک محقق با عدله علمی ثابت می کنم پذیرش این سند خیانت به فرهنگ جامعه و مساوی با رکود فرهنگی است.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ما کاری به جناح چپ و راست و اینکه چه کسی روی کار می‌آید نداریم، افزود: یک ایرانی مسلمان با تنها 10 درصد اطلاعات از علوم اسلامی، نمی‌تواند این سند را بپذیرد.

 

عظیم زاده اردبیلی با اشاره به اینکه در آیه 217سوره بقره  خداوند میفرماید«ایجاد فتنه، حتى از قتل، بالاتر است و مشرکان، پیوسته با شما مى جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند»، عنوان کرد: دشمن قبل با سلاح با ما می جنگد و امروز با محصولات تراریخته و ترویج بیماری سرطان، جنگ نرم و غیره با ما مقابله می پردازند.

 

وی اظهار کرد: «رابرت هروی» یکی از تئوریسین های فرهنگ آمریکایی و واکینگ شان که کتابی با عنوان «جامعه مدنی، مبارزه مدنی» دارد عنوان می‌کند برای رسیدن به اهدافمان در ایران از روحانیت و گروه های مراجع استفاده ابزای کنیم تا بتوانیم به نفع خودمان تحول فرهنگی در ایران ایجاد کنیم.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: «رابرت مُرداک» هم در رابطه با براندازی نظام جمهوری اسلامی عنوان می‌کند «ما برای براندازی جمهوری اسلامی ایران سه راه بیشتر نداریم که این سه راه، تخریب نهاد خانواده و در درون خانواده مادر را تخریب کنیم، تغییر نظام آموزشی و مخدوش کردن گروه های مرجع و مقبول در میان مردم هستند.

 

عظیم زاده اردبیلی افزود: وقتی مادر خانواده بی تقوا شد، نمی‌تواند فرزند خوبی تربیت کند و برای رسیدن به این امر بحث اشتغال تمام وقت مادران و ولگردی آنها را مطرح می کند.

 

وی یکی از عوامل عفاف زدایی برای زنان را پرسه زنان و تعامل با نامحرم دانست و افزود: مادر در زبان عربی »اُم» به معنی ستون خمیه است؛ وقتی ستون خانواده فروبریزد خمیه فرو ریخته است.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امضایی سند 2030  در جهت اهداف رابرت مرداک است، عنوان کرد: وقتی چشم بسته سند 2030 را امضاء می کنند؛ شهید حسین فهمیده از کتاب درسی حذف و در سه منطقه تهران در مهدکودکها مسائل جنسی آموزش داده می‌شود و نکته قابل توجه این است که ابطلال این سند هنوز از سوی رئیس جمهور اعلام نشده است.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مرداک سومین پارامتر مخدوش کردن گروه مرجع و مقبول جامعه را جایگزین کردن گروهای خودشان عنوان می کند، گفت:  تغییر گروه های مرجع از علما و روحانیون به سوپر استارهای هنری و ورزشی یک نمونه آن است.

 

عظیم زاده اردبیلی با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی در این زمینه طبیعتا رسالت حساسی دارند، ابراز کرد: دشمن در تلاش است با شبهه پراکنی در بین مردم مغزشان را شست‌وشو دهد و برای اینکار از ترفند ایران پرستی به جای اسلام پرستی استفاده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در پاسخ به شبهات برخورد انفعالی نباید داشت، ابراز کرد: باید قبل از طرح شبهه جواب شبهات را بدهید در واقعه باید هویت اصلی دین را مطرح کنید و آنچه هستیم را باورو تببین کنیم.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با انتقاد از نام تیم ابومسلم، اظهار کرد: ابومسلم یکی از افرادی بود که به امام صادق جواب رد داد و امام فرمودند وی از ما نیست؛ ابومسلم کسی بود که شیعان زیادی را کشت.

 

دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ساده انگاری است که ابومسلم را شهید بدانیم در ادامه به اکبر گنجی اشاره کرد و افزود: وی فردی بود که روزگاری عنوان میکرد باید پونس در پیشانی  زن بی حجاب فرو کرد به طوری که به «اکبر پونسی» معرف شد؛ اما برای تببین یک فرهنگ مثل حجاب اکبر پونسی ها نمی توانند کاری از پیش ببرند، بلکه باید کار فرهنگی انجام داد.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هرگونه افراط و تفریط به ضرر دین تمام می شود؛ باید افرادی که به انقلاب عِرق دارند؛ اما نمیداند چطور رفتار کنند را جذب کنیم.

 

وی درپایان اظهار کرد: با قانون نمی شود فرهنگ را درجامعه نهادینه کرد، باید التزام در مردم ایجاد کنیم؛ چراکه التزمات اخلاقی پشتوانه الزام قانونی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.