ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33591
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۴۲
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
بانک اطلاعاتی نویسندگان داستان‌های بلند و کوتاه کشور راه اندازی شد

بانک اطلاعاتی نویسندگان داستان‌های بلند و کوتاه کشور راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، محمدرضا سوقندی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگسرای کومش سمنان، افزود: با راه اندازی این بانک، اطلاعات 6 هزار و 240 نفر از شرکت کنندگان دورهای مختلف جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، محمدرضا سوقندی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگسرای کومش سمنان، افزود: با راه اندازی این بانک، اطلاعات 6 هزار و 240 نفر از شرکت کنندگان دورهای مختلف جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم به ثبت رسیده است.
وی به انتشار 6 جلد کتاب داستانهای رضوی از دوره های قبلی این جشنواره خبر داد و گفت: برای این دور جشنواره نیز علاوه بر کتاب داستانهای برگزیده، سه جلد کتاب داستان بلند به صورت مستقل چاپ و منتشر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه موضوع برگزاری بین المللی جشنواره داستانهای رضوی هم در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این جشنواره پس از 13 سال و در دهه دوم فعالیت خود که به دهه تشکیلاتی و گفتمان سازی ادبیات در سطح ملی می دانیم، رسیده است.
سوقندی با اشاره به اینکه با فضای به وجود آمده، دهه دوم فعالیت این جشنواره دهه تحول داستان نویسان در کشور باشد، گفت: فرهنگ و هنر مانند یک ساختمان است و ادبیات زیربنا و شالوده آن است که اگر مقاوم و مستحکم باشد فرهنگ نیز مقاوم خواهد شد.
محمد رضا خباز استاندار سمنان هم در این آیین، برگزاری 13 دوره این جشنواره به میزبانی سمنان را باعث افتخار این استان دانست و گفت: افزایش تعداد داستان نویسان و آثار ارسالی به این جشنواره نشانه ارادت نویسندگان به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) است.
در آیین اختتامیه این جشنواره با حضور داریوش رضوانی مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، بینایی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دانایی فرماندار، مدیران کل اجرایی و جمعی از مسوولان استانی و محلی و هنرمندان، از برترین ها در سه بخش داستان بلند، کوتاه و کوتاه کوتاه تجلیل شد.
هزار و 774 اثر از هزار و 205 شرکت کننده از 32 استان به سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم ارسال شد و هنرمندان خوشنویس سمنان اقدام به کتابت چهل حدیث رضوی در حاشیه سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کردند.
خوشنویسان سمنانی در این برنامه اشعاری در وصف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و احادیث آن حضرت را کتابت کردند که مورد استقبال شرکت کنندگان در سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی قرار گرفت.
همچنین کارگاه سوژه یابی برای داستانهای رضوی نیز در حاشیه این جشنواره برگزار شد، در این کارگاه حدود ٣٠ نفر از دوستداران داستان نویسی با فنون سوژه یابی در خصوص داستانهای رضوی آشنا و آموزش دیدند.
همزمان با این کارگاه نشست کتابخوان با محوریت فرهنگ رضوی نیز در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار و در آن کتاب چلچراغ که در خصوص حضرت شاهچراغ(ع) توسط یکی از استادان بررسی و قسمت های از آن قرائت شد، کتاب چلچراغ به معرفی احمدبن موسی (ع) برادر امام رضا (ع) به نویسندگی جلیل عرفان منش پرداخته است.
در حاشیه این جشنواره هفت برنامه مختلف با همکاری انجمن های فرهنگی هنری استان سمنان در قالب کارگاهها و نشست های مختلف ادبی، فرهنگی و آموزشی برگزار شد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.