ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33597
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۰۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
روحیه ایثار و شهادت توان رویارویی با مشکلات را تقویت می‌کند

روحیه ایثار و شهادت توان رویارویی با مشکلات را تقویت می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی، روز چهارشنبه(4 مرداد) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج، اظهار کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و قبل از آن در درگیری با جریانات ضد انقلاب و در جریان پیروزی انقلاب فداکاری‌های زیادی داشته‌اند و اسارت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی، روز چهارشنبه(4 مرداد) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج، اظهار کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و قبل از آن در درگیری با جریانات ضد انقلاب و در جریان پیروزی انقلاب فداکاری‌های زیادی داشته‌اند و اسارت، جانبازی و سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و مجموعه این ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این دوران، فرهنگ ایثار و فداکاری را از خود برجای گذاشت.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه ملت ایران یکپارچه برای حفظ نظام و کشور و پیروزی انقلاب تلاش می‌کردند و مردم و کسانی که در جبهه‌های جنگ هم نبودند، پشتیبان جدی رزمندگان بودند و اگر پشتیبانی آنها نبود رزمندگان هم توان مقاومت نداشتند.

استاندار کردستان عنوان کرد: مردم ایران در این ایام با کمترین امکانات و با مقاومت دلیرانه خود، اجازه تصرف خاک ایران را به دشمنان ندادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی تصریح کرد: دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات هسته‌ای نیز با اقتدار از ارزش‌های ایران و انقلاب دفاع کردند و به این ترتیب باز هم ایران اسلامی را پیروز و صلابت آن را اثبات کردند.

زاهدی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراموش شود، بسیاری از امتیازات و ارزش‌هایمان را از دست خواهیم داد.

وی داشتن روحیه ایثار و شهادت را موجب توانایی در مواجهه با مشکلات احتمالی در کشور دانست و گفت: با این روحیه می‌توانیم برمشکلات فائق آییم و اجازه ندهیم دشمنان به اهداف خود برسند.

استاندار کردستان با اشاره به برگزاری کنگره پنج هزار و 400 شهید کردستانی در سال آینده در استان، خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و ادارات مربوطه پای کار آمده‌اند و به این ترتیب می‌توانیم کنگره آبرومندی را برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان عنوان کرد:

چاپ بیش از 50 عنوان کتاب از زندگی شهدا در کردستان
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: بالغ بر 50 عنوان کتاب از زندگی شهدا در کردستان به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، منطقه کردستان، محمد سلیمانی، روز چهارشنبه(4 مرداد) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کردستان، اظهار کرد: کردستان یکی از پنج استانی است که در دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود و قبل از جنگ هم در حالی که تنها چند ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، در اسفند 57 بار دیگر در کردستان شاهد درگیری مسلحانه بودیم که افراد زیادی را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی افزود: 5400 شهید، 18 هزار شهید مهاجر و یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد در سخت‌ترین شرایط در کردستان از مرزهای این کشور دفاع کردند و این افتخار بزرگی برای این استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان عنوان کرد: بیش از 1200 سرباز شهید در لباس مقدس سربازی به شهادت رسیدند و 25 سردار شهیدی که جایگاه فرماندهی را عهده دار بودند، همه الگوهایی هستند که باید به عنوان افتخارات کردستان به جامعه معرفی شوند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود، کنگره 5400 شهید کردستان است که سال آینده در استان برگزار می‌شود و همه امکانات برای برگزاری مطلوب و شایسته آن بسیج شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه‌های ایثار و شهادت سوژه‌های نابی در استان وجود دارد، گفت: بالغ بر 50 عنوان کتاب از زندگی شهدا در کردستان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: کردستان از جمله استان‌هایی بود که توانست فرهنگ اعلام را به چاپ برساند و به عنوان منبعی ارزشمند در اختیار کتابخانه‌های استان قرار دهد و علاوه بر این چاپ موضوعی وصیت نامه شهدا نیز در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان  با اشاره به اینکه جمع آوری خاطرات ایثارگران در دستور کار بنیاد قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی برای این کار با عنوان جمع آوری تاریخ شفاهی هزینه شد.

سلیمانی اعلام کرد: در سال جاری نیز چاپ دفترچه جمع آوری خاطرات ایثارگران تدوین شده و قرار است سه هزار جلد از آنها چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.