ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33614
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۸
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
فیلم مستند«فرزند جاوید هویزه» تنها برگزیده خوزستانی جشنواره فانوس

فیلم مستند«فرزند جاوید هویزه» تنها برگزیده خوزستانی جشنواره فانوس

مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: این فیلم با محوریت زندگی شهید حامد جرفی بخشدار هویزه به عنوان اولین شهید دولت در دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی ایوب مروانی پور در رقابت با آثار مستند دفاع مقدس سراسر کشور در قالب نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری ادارات کل حفظ آثار […]

مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: این فیلم با محوریت زندگی شهید حامد جرفی بخشدار هویزه به عنوان اولین شهید دولت در دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی ایوب مروانی پور در رقابت با آثار مستند دفاع مقدس سراسر کشور در قالب نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور از سوی هیئت داوران رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و هنر دفاع مقدس عنوان کرد: کشف سوژه های ناب و پرداخت هنرمندانه ناگفته های جنگ  کار فیلمسازان و حمایت و هدایت هنرمندان متعهد وظیفه مدیرانی است که در راس امور فرهنگی و هنری دفاع مقدس هستند.

معاون سابق امور هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان افزود: در حقیقت فیلم مستند فرزند جاوید هویزه در شرایط سخت و تحقیق و مصاحبه های بسیار و با همت و درایت عبدالمجید عقیلی مدیر کل سابق حفظ آثار خوزستان در سال ۹۱ تهیه و تولید شد و براساس فراخوان عمومی به فیلمسازان خوزستانی شکل گرفت و با توجه به کیفیت خوب این اثر هنری در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار از رسانه ملی پخش شد.

بوعذار تصریح کرد: رونمایی این اثر ماندگار آبان ماه سال ۹۱ در حضور نماینده ولی فقیه در استان و سایر مدیران دستگاه های دولتی انجام گرفت و با استقبال بی نظیری مواجه شد و پیش از این در جشنواره فیلم بسیج خوزستان برگزیده شده  بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از دوره درخشان حمایت از هنرمندان و تهیه و تولید آثار هنری فاخر موسیقی، فیلم مستند، همایش ها و تئاتر های خیابانی و پس از تغییرات مدیریتی در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان هیچ حمایت و تولید جدیدی در این راستا شکل نگرفت و عملا فعالیت های هنری دفاع مقدس از اولویت های این اداره کل خارج شد.

این هنرمند خوزستانی گفت:اغلب مدیران فرهنگی که در حوزه های دفاع مقدس دچار شعار زدگی هستند در صورتی که خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس در حمایت از تهیه و تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس بسیار محدود است.

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: با توجه به حجم بالای ظرفیت های هنری در استان که اغلب هنرمندان در جشنواره های متعدد ملی افتخار کسب می کنند چرا تنها در یک رشته دراین جشنواره مقام کسب شده است که جای تامل دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فانوس در رشته های ادبیات، هنرهای نمایشی، فیلم مستند تیزر، هنرهای تجسمی، سایبری و موسیقی در مجتمع فرهنگی هنری بهزیستی ساری در ۲۳ تیرماه با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور برگزار شد.

داوری بخش فیلم به عهده جمال شورجه، جواد اردکانی و خانم انسیه شاه حسینی بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.