ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33622
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۶
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
منافق جایی در انقلاب اسلامی ندارد/ مرصاد، پایان عملیات های مقدس دفاع 8 ساله

منافق جایی در انقلاب اسلامی ندارد/ مرصاد، پایان عملیات های مقدس دفاع 8 ساله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک عملیات غرورآفرین مرصاد بعد از قبول قطعنامه598در تاریخ 5 مرداد 1367 با رمز یاعلی(ع) به فرماندهی شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی جهت جلوگیری ازپیشروی وهجوم منافقین به سمت کرمانشاه آغاز شد.   منافقین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک عملیات غرورآفرین مرصاد بعد از قبول قطعنامه598در تاریخ 5 مرداد 1367 با رمز یاعلی(ع) به فرماندهی شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی جهت جلوگیری ازپیشروی وهجوم منافقین به سمت کرمانشاه آغاز شد.

 

منافقین در سحرگاه سومین روز از مردادماه 67 از مرز خسروی به طرف سرپل ذهاب حرکت کرده بودند ودرحال پیشروی بودند که رزمندگان بابصیرت اسلام در لبیک به فرمان حضرت امام (ره) در تنگه "چهارزبر" توانستند بر آنان وارد شوند.

 

 منافقان در عملیات مرصاد

 

لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با گردان‌های پیاده مالک اشتر، انبیاء، شهدا و محبین همراه با یگان‌های سراسرکشور درمقابل هجوم کوردلان منافق ایستادند و توانستند متجاوزین را باشکست بدرقه کنند.

 

در این عملیات بیش از 4800 نفر از نیروهای منافق و عراقی در قالب 20 تیپ مشترک به هلاکت رسیدند همچنین تجهیزات قابل ملاحظه‌ای از جمله (120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفر بر و هزاران قبضه سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و… )‌ از دشمن منهدم گشته و غنایم زیادی نیز به‌دست رزمندگان اسلام افتاد.

 

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد به مناسبت سالروز عملیات مرصاد گفت: جنس عملیات های هشت سال دفاع مقدس سرزمین ما معنوی بود؛ جنسی که تا پایان جنگ لباس تن رزمندگان جبهه ی حق در مقابل کفر شده بود.

 

سرهنگ بازگیر

 

 فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با اشاره به رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان منطقه خاورمیانه درس عزتمندی ،جوانمردی ،ایثار و فداکاری های رزمندگان ما را در جبهه های مقاومت اسلامی پیاده می کنند.

 

وی افزود: امروز درس جان دادن در راه حفظ عقیده اسلامی و الهی  و تن ندادن به ذلت در میادین مقاومت پیاده می شود.

 

سرهنگ بازگیر با اشاره به قبول قطعنامه 598 بعد از گذر یک سال و هفت روز از زمان صدورش اظهار داشت: منافقین بعد از قطعنامه همچنان به فکر ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند،تا این که مجاهدین و رزمندگان اسلام گوش به فرمان ولی امر خود اینبار هم با معنویت  وطی عملیات مرصاد برای همیشه ضربه ای محکم و کاری بر فرق منافقین کوردل وارد نمودند.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: رژیم بعث عراق بعد از پذیرش قطعنامه با حمله  خود به مرزهای جنوبی کشور زمینه را برای ورود منافقین به مرزهای غربی کشور باز کرد اما نظامیان توانمند ما در سراسر کشور با کمک مردم با صلابت و وفادار استان های غربی کشور چنان درسی به منافقین دادند که حتی جرأت تصوراین که روزی در ایران حضور یابند را ندارند.

 

سرهنگ بازگیر عنوان کرد: ابراز وفاداری همه جانبه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این که منافق جایی در انقلاب اسلامی ندارد، پیام عملیات مرصاد در5 مرداد67 بود.

 

 مرصاد

 

این رزمنده سال های دوران دفاع مقدس در رابطه با نقش لشگر 57 لرستان در عملیات مرصاد سال 1367 گفت: لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در سال ها و روزهای پایانی جنگ عملیات سنگینی درمنطقه ی قمیش و سورکوی بانه برای متوقف کردن هجوم دشمن انجام داده بود؛ تا این که در تاریخ 31/4/67 به لشگر برای حضور در جبهه های سرپل ذهاب و قصر شیرین مأموریت داده می شود.

 

وی به عنوان هادی گردان ذوالفقار در عملیات مرصاد گفت: ازدو نقطه ملاوی و تنگه شوهان یک گردانی متشکل از 400 نفر شامل 10 اتوبوس به همراه چهار کامیون پراز تجهیزات و مهمات و دو تریلر برای بردن خودروهای مینی کاتیوشا، و تفنگ 106م م ، آماده کردیم وروز 1/5/67 با عبور از پاتاق که در هفت -هشت کیلومتری شهر می باشد با تمام تجهیزات به  ابتدای شهر سر پل ذهاب رسیدیم.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در آن موقعیت با دادن مکان و گرفتن زمان عملیات تأخیری زیبایی با کم ترین تلفات انجام دادیم و توانستیم خودروها را برای سازماندهی به دژبانی پاتاق برسانیم.

 

عملیات مرصاد

 

سرهنگ بازگیر با بیان این که در مرحله دوم عملیات،رزمندگان لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع)برای مقابله با منافقین باید ازجاده بروجرد – نهاوند به سمت کرمانشاه حرکت می کردند و از پشت تنگه شوهان وارد تنگه می شدند گفت: لشگر 57 لرستان و سپاه لرستان از دو محورکوهدشت به سمت سه راه اسلام آباد و محور چهار زبر به سمت اسلام آباد وارد عمل شدند.

 

هادی گردان ذوالفقار در عملیات مرصاد  گفت: عملیات محور اول توسط مردم ،بسیجیان و سپاه و محور دوم  توسط گردان های پیاده و تخصصی  لشگر 57 حضرت ابوالفضل صورت گرفت ،به نوعی عده ی زیادی از مردم لرستان در دو جبهه هموار استان کرمانشاه اجازه ورود منافقین به منطقه را ندادند.

 

وی عنوان کرد: با مستقر شدن گردان شهدا لشگر 57 در خط پدافندی چهار زبر منافقین را زمین گیر کرده و وقتی دشمن به گردنه  چهار زبر، ما بین ماهی دشت و سه راه اسلام آباد رسیده بود گردان انبیاء به پشتیبانی گردان ذوالفقار وارد عمل می شود ومنافقین را از چهار زبر به سمت سه راه اسلام آباد می برند.

 

 عملیات غرور آفرین مرصاد

 

سرهنگ بازگیر گفت: مرحله اول فرماندهی لشگر را حاج نوری که بر قلب ها فرماندهی می کرد به عهده داشت و مرحله دوم فرماندهی لشگر را جانشین فرمانده لشگر ،حاج مرتضی کشکولی با درایت خود به عهده داشت که موجب پیروزی لشگر گردید و این پیروزی هم به عنوان یکی دیگر از موفقیت ها در کارنامه افتخارات رزمندگان لرستانی ثبت شد.

 

به گزاش سفیر افلاک، در عملیات غرورآفرین مرصاد  ۳۰۴شهید سرافراز از اقشار مختلف مردم تقدیم انقلاب اسلامی شد که از این تعداد بیش از 70 شهید  مربوط خطه شهید پرور لرستان است که می‌توان به سرداران شهید احمدقاسم‌زاده، داریوش مرادی، زمان کرمی، حمیدابراهیمی و صیداحمدمیرصفی، علی عباس پاپی، حمیدرضا ابراهیمی، کرم خدا دریکوند، سید باقررادمردیان و مسعود صارمیان فرد اشاره کرد.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.