ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33635
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۶
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
حضور کاروان خادمان حرم مطهر ثامن الحجج در بخش خلجستان قم

حضور کاروان خادمان حرم مطهر ثامن الحجج در بخش خلجستان قم

بخشدار خلجستان روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای این کاروان ابتدا در روستای تینوج مورد استقبال مردم قرار گرفتند و سپس با همراهی مردم به زیارت مرقد امامزاده ذکریا فرزند بلافصل امام صادق(ع) مشرف شدند.سید داود حاج حسینی افزود: حضور در گلزار شهدا و استقبال از آنان در مسجد اعظم بخش خلجستان […]

بخشدار خلجستان روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای این کاروان ابتدا در روستای تینوج مورد استقبال مردم قرار گرفتند و سپس با همراهی مردم به زیارت مرقد امامزاده ذکریا فرزند بلافصل امام صادق(ع) مشرف شدند.
سید داود حاج حسینی افزود: حضور در گلزار شهدا و استقبال از آنان در مسجد اعظم بخش خلجستان به همراه برنامه های سخنرانی، مداحی، مولودی خوانی و دیدار با خانواده شهیدان سلمانیان که دو فرزند خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای خادمان آستان قدس رضوی بود.
وی ادامه داد: خادمان در برنامه مختلف دراین بخش ، تبرکی های حرم مطهر امام رضا (ع) شامل نبات و نمک را بین مردم و مشتاقان اهل بیت(ع) توزیع نمودند. اهدای پرچم حرم امام رضا(ع) از دیگر تبرکی هایی بود که شور و حال وصف ناپذیری بین مردم ایجاد کرده بود.
کاروان زیر سایه خورشید متشکل از جمعی از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) روز دوشنبه دوم مردادماه جاری با برگزاری آیینی در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) مورد استقبال قرار گرفتند و قرار است در طول دهه کرامت در اماکنی از جمله بیمارستان ها، آسایشگاه ها، ندامتگاه ها و بقاع امامزادگان حاضر شوند.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مردادماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مردادماه جاری، سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.
برنامه های دهه کرامت سوم مردادماه جاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با خطبه خوانی خادمان و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) آغاز شد؛ در این دهه 800 فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی در قالب 80 برنامه از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تدارک دیده شده است.
اعزام کاروان سفیران کریمه به 10 استان کشور، برنامه های عصر شعر ملکوت هشتم، همایش در پناه بانو، همایش ترنم باران، آیین های ویژه برای زائران غیرایرانی به زبان های عربی، اردو، آذری و انگلیسی، تکریم سفیران خارجی مهمان حضرت، برگزاری نشست های معصومه شناسی و حلقه های معرفت برای زائران غیرایرانی، مسابقه در محضر کریمان و دوره های کوتاه مدت معارفی و نشست های معرفتی از جمله این برنامه هاست.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور از جمله محصولات کشاورزی این بخش است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.