ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33750
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

نصب تندیس شهید «آیت الله احسانبخش» در میدان صیقلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فرامرز جمشیدپور، سرپرست شهرداری رشت روز گذشته، 5 مرداد در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، از خودگذشتگی و فداکاری برای آرمان های اسلامی و انقلابی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: امروز همه ما […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فرامرز جمشیدپور، سرپرست شهرداری رشت روز گذشته، 5 مرداد در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، از خودگذشتگی و فداکاری برای آرمان های اسلامی و انقلابی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: امروز همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نسلی پویا و جان برکفیم.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ ایثارگران بسیاری از کیان مملکت دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد، اما تاریخ جز هشت سال دفاع جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار مذهبی‌اش چنین دفاع کند و لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید.

سرپرست شهرداری رشت افزود: امروز همه مسئولین وظیفه دارند تا با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای پاسداشت خون شهدا بسیج شوند.

جمشیدپور با تاکید بر به فوریت گذاشتن طرح یادمان شهدای مسکن مهر و نصب المان های شهدا توسط سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق نصب تندیس شهید آیتالله احسانبخش در میدان صیقلان و تندیس شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

وی از ساماندهی گلزار شهدا و آرامستان تازه آباد خبر داد و گفت: این پروژه به منظور زیباسازی، همسطح سازی قبور، هدایت آبهای سطحی و احداث ساختمان اداری انجام می شود.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه شهرداری از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد، یادآور شد: تداوم دیوارنویسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، بهسازی و نوسازی تابلوهای تبلیغاتی نصب شده بر روی چراغ های راهنمایی و استفاده از تلویزیون شهری در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های شهرداری است.

محجوب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز، با اشاره به بخشهای مختلف شهرداری در زمینه اطلاع رسانی محیطی عنوان کرد: موضوع تبلیغات محیطی مراسمات و یادمان ها و اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد توجه مجموعه مدیریت شهرداری بوده است.

وی با تاکید بر استفاده از سازه های محیطی و استندی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با حمایت سرپرست شهرداری از تمام توان خود برای حمایت از موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد.

محجوب درخصوص سازه تندیس آیت الله احسانبخش، بیان کرد: سازه این تندیس از جنس سنگی بسیار ماندگار در حال ساخت و تقریبا تکمیل شده است و در آینده بسیار نزدیک طی مراسمی نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری رشت از نصب تندیس شهدای گمنام در مسکن مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طراحی تندیس شهدای گمنام نیز نهایی شده و طی یک ماه آینده نصب خواهد شد. همچنین جانمایی 18 تندیس مربوط به شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم در دستور کار است.

وی با اشاره به زیباسازی جداره ها و عرشه های تقاطع های غیر همسطح، یادآور شد: این کار که با وقفه ای کوتاه مواجه شده بود در فراخوان قرار گرفته و با دعوت از طراحان می توان بخشی از این دیوارهها و عرشه ها را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داد.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در ادامه، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری با بنیاد شهید در اجرای برنامه ها و پروژه های مربوطه، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری رشت در برپایی یادوارههای شهدا که بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همکاری تنگاتنگی با بنیاد دارد.

وی تامین اشتغال و تخصیص سهمیه به خانواده های ایثارگران را یک تکلیف قانونی دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه بازارچه های تاسیس شده می تواند سهم ایثارگران را در ساماندهی کاسب ها لحاظ کند.

پاکاری با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 700 نفر از خانواده شاهد و ایثارگر در انتظار تامین شغل هستند، گفت: همچنین پروژه ملی مجتمع درمانی و توانبخشی ایثارگران که از سال 88 در همه استان ها در حال اجراست، در گیلان با رشد 22 درصدی متوقف شده که این در شان استان گیلان با 8 هزار شهید گلگون کفن نیست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان داشتن مجتمع درمانی و توانبخشی را حق خانواده شهدا و ایثارگران استان خواند و یادآور شد: با توجه به اخذ پروانه تاسیس ساخت پروژه فوق شایسته است تا با استفاده از تمامی ظرفیتها و رفع موانع اداری نسبت به تسریع بخشی اجرای آن گام برداریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.