ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33838
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۴۶
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
اربیل: رفراندوم استقلال به مبارزه با داعش لطمه‌ای نمی‌زند

اربیل: رفراندوم استقلال به مبارزه با داعش لطمه‌ای نمی‌زند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسرور بارزانی،‌ رئیس شورای امنیت دولت اقلیم کردستان عراق در سفر به واشنگتن گفت: دولت اقلیم کردستان به مبارزه با تروریسم جدای از ارتباط سیاسی با بغداد متعهد است. او که پسر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسرور بارزانی،‌ رئیس شورای امنیت دولت اقلیم کردستان عراق در سفر به واشنگتن گفت: دولت اقلیم کردستان به مبارزه با تروریسم جدای از ارتباط سیاسی با بغداد متعهد است.

او که پسر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق است، به نقش کردها در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: کردها نقش مهمی در کمپین تحت حمایت آمریکا برای شکست این گروه تندرو دارند.   

آمریکا معتقد است اجرای این همه‌پرسی توجهات از اولویت‌های ضروری چون شکست داعش را منحرف می‌کند. همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر می‌تواند یک نقطعه اشتعال منطقه‌ای دیگر باشد و ممکن است اتحاد فدرال عراق را دچار اختلال کند. همسایه‌های عراق از جمله سوریه، ترکیه و ایران هم مخالف استقلال کردها در شمال عراق هستند. آلمان هم که جزو متحدان اروپایی کردهای عراق است،‌ نگران است که این رفراندوم تنش‌ها در عراق را تشدید کند.   

مسرور بارزانی تاکید کرد: آن مخالفانی که می‌گویند اکنون زمان مناسبی نیست،‌ بگویند که چه زمانی مناسب است؟ آن زمانی که داعش به بخش‌هایی از عراق و کردستان حمله کرد،‌ به ما گفتند که اکنون زمان جنگ است و وقت مناسبی نیست. اکنون هم که داعش در آستانه شکست است، بار دیگر ما را از این کار منع می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه از “تمایلات مشروع” مردم کردستان عراق حمایت می‌کند، ماه گذشته تاکید کرد که حامی یک عراق “متحد، فدرال، باثبات و دموکراتیک” است و این نگرانی را به مقام‌های کردستان منتقل کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.