ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3387
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
  • 131 بازدید
  • ارسال توسط :
مقابله با تکفیری ها در “کرمانشاه” یا “سوریه” مسئله این است/ روایتی از تخطئه حضور کلاه سبزهای ایرانی در محور مقاومت به سبک غرب‌گرایان

مقابله با تکفیری ها در “کرمانشاه” یا “سوریه” مسئله این است/ روایتی از تخطئه حضور کلاه سبزهای ایرانی در محور مقاومت به سبک غرب‌گرایان

خبرگزاری میزان – گروه سیاسی : بیش از 5 سال است که مردم مظلوم سوریه در آتش جنگی داخلی می سوزند؛ آنطور که منابع داخلی سوریه در اوایل سال جاری میلادی گزارش دادند، حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این جنگ کشته و بیش از 1.9 […]

تخطئه شهدای مدافع حرمخبرگزاری میزان – گروه سیاسی : بیش از 5 سال است که مردم مظلوم سوریه در آتش جنگی داخلی می سوزند؛ آنطور که منابع داخلی سوریه در اوایل سال جاری میلادی گزارش دادند، حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این جنگ کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند. همچنین میلیون ها سوری نیز در نتیجه این جنگ آواره شده اند و خانه و کاشانه خود را ترک گفته‌اند.

در جنگ سوریه که از سال 2011 آغاز شده است، میداندار اصلی رژیم سعودی و جیره خواران این رژیم مستبد و مستکبر هستند؛ همچنین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز بواسطه تامین منافع رژیم نامشروع صهیونیستی، از بحران سوریه و تروریست‌های بحران آفرین  فعال در این کشور (البته به طور پنهان) حمایت می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز بحران در سوریه، بنا بر استراتژی کلان خود در سیاست خارجی که همان حمایت از ملت‌های مستضعف و ستمدیده است، به یاری ملت مظلوم سوریه و دولت مشروع و قانونی این کشور شتافت و به صورت سیاسی و مستشاری حمایت‌هایی را از سوری‌ها به عمل آورد.

همصدایی برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی با غربی‌ها در تخطئه حضور مستشاری ایران در سوریه

تصمیم قاطع و اصولی سران نظام جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از ملت مظلوم سوریه و دولت قانونی و مشروع این کشور، از همان ابتدا با عصبانیت و رویکرد خصمانه سعودی‌ها و غربی‌ها مواجه شد؛ البته این نوع مواجهه از سوی کشورهایی که بیشترین نقش را در شکل گیری بحران سوریه داشتند، قابل پیش بینی بود اما نکته قابل تامل، این است که در داخل نیز برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای با سعودی ها و غربی ها همصدا و همراستا شده اند و مستقیم و غیرمستقیم به تخطئه حمایت‌های سیاسی و مستشاری ایران از سوریه می پردازند و خواسته و ناخواسته پروژه دشمن را در داخل پیش می‌برند.

این افراد که وادادگی  و غربزدگی را به حد اعلاء رسانده‌اند، حتی هرازچندگاهی به توانمندی دفاعی و نظامی کشور نیز خرده می‌گیرند و در رسانه‌های مکتوب و مجازی تحت مدیریت شان، اقتدار دفاعی کشورمان را زیر سوال می‌برند و به تخطئه آن می‌پردازند.

تلاش مذبوحانه این افراد برای تخطئه و تخریب استراتژی نظام مبنی بر حمایت سیاسی و مستشاری از ملت و دولت سوریه، در حالی است که بسیاری از بزرگان و اعاظم  چه در دایره نظام و چه در مقام یک تحلیل گر و صاحبنظر، این استراتژی را می‌ستایند و معتقدند اگر اتخاذ این استراتژی نبود، ایران اسلامی با تهدیدات امنیتی فزآینده ای مواجه می‌شد. 

در یکی دو سال اخیر به موازات تشدید اقدامات خصمانه سعودی‌ها و غربی‌ها در تجهیز و تسلیح پنهان و آشکار تروریست های تکفیری مستقر در سوریه،  بر تعداد شهدای مدافع حرم افزوده شده است و این شهیدان در چند ماه اخیر فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند؛ اما نکته قابل تامل آنکه همان جریان فوق الذکر که غرب را آمال و آرزوی خود تعریف کرده‌اند، نه تنها گرامیداشت و پاسداشت این شهدا را ارج  نمی‌نهند، بلکه در رسانه‌های مجازی و گاها مکتوب خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم این شهدا و ارزش‌های آنان را تخریب و تخطئه می‌کنند این در حالیست که در همان مغرب زمین که مدینه فاضله این غربگرایان داخلی است، مردم برای سربازان و افسرانی که در کیلومترها دورتر از خاک‌شان کشته می شوند، سنگ تمام می گذارند. 

شهادت تکاوران سرافراز ارتش

دوشنبه 16 فروردین ماه بود که خبرگزاری‌ها به نقل از امیر علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، خبر اعزام تکاوران تیپ 65 نوهدِ ارتش به سوریه به عنوان مستشار را منتشر کردند.

پس از چند روز، خبر شهادت چهار تن از این تکاوران رشید و دلیر در رسانه‌ها منتشر شد؛ امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح چگونگی به شهادت رسیدن این دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی، گفت: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مومنانه و شایسته‌ای داشتند که تعداد چهار نفر از عزیزان به شهادت رسیدند و البته قبل از شهادت، توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و 200 کشته از آنها بگیرند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش‌های عزیران ارتش است که در کنار سپاه قدرتمند از حرم اهل بیت و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. ما یک یگان را شرکت ندادیم بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم که از جمله آنها تیپ 65 است.

شهیدانی که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند

«این شهیدان حقیقتا حق بزرگی  بر گردن همه ملت ایران دارند»؛ این بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم در اوایل بهمن ماه سال گذشته است؛ معظم له همچنین در هفتم دی ماه سال گذشته در دیدار دیگری که  با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، فرمودند: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند».

اما فقط دفاع از حرم آل الله نیست که به این شهیدان جلوه دیگری داده، امتیاز دیگر این شهدای والامقام  کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی در کیلومتر ها دورتر از مرزهای کشور است؛ مقام معظم رهبری در این باره فرموده اند: «شهیدان مدافع حرم با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند».

“برخی ابهام دارند که درگیری در سوریه به ایران چه ربطی دارد؟ کسانی که این نگاه را دارند بسیار ساده اندیش هستند در حالی که مقاومت در سوریه همان مقاومت انقلاب اسلامی است و اگر این مقاومت شکست بخورد برای ایران ناامنی ایجاد خواهد شد”؛ این بخشی از اظهارات سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است که بهمن ماه سال گذشته در دیدار با کارکنان نیروی زمینی سپاه ایراد شد.

همچنین سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اواخر سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی از زاویه‌ای دیگر به حضور مستشاران ایرانی در سوریه اشاره کرد و گفت: “همه حقیقت این نیست که ما از سوریه حمایت می‌کنیم تا در ایران درگیر نشویم؛ بلکه ما در سوریه و عراق حضور داریم تا این کشورها عزت خود را داشته باشند و قدرتهایی مثل امریکا و فرانسه و انگلیس بر سرنوشت مسلمانان حاکم نشوند”.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن