ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33895
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۹
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
شلیک یانکی ها برای زخمی کردن بال های سیمرغ ایرانی

شلیک یانکی ها برای زخمی کردن بال های سیمرغ ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس بین الملل  مرصاد، باز هم تحریم! این بار نوبت به آزمایش ماهواره بر سیمرغ رسید. آزمایش ماهواره بر سیمرغ توسط ایران بهانه ای شد تا وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس بین الملل  مرصاد، باز هم تحریم! این بار نوبت به آزمایش ماهواره بر سیمرغ رسید.

آزمایش ماهواره بر سیمرغ توسط ایران بهانه ای شد تا وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

 پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک ماهواره بر سیمرغ از سوی ایران، آمریکا این اقدام را بر خلاف روح برجام قلمداد کرد. در همین راستا وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 نهاد ایرانی تابع گروه صنعتی شهید همت شامل صنایع امیرالمؤمنین (ع)، شهید کریمی، شهید چراغی، شهید کلهر، شهید رستگار و شهید ورامینی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

usa

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد این اقدام ایران تحریک کننده و ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.(1)

این تحریم ها در حالی وضع شده است که به تازگی تحریم های دیگری علیه ایران مطرح و مجلس سنای آمریکا با 98 رای موافق تحریم در برابر فقط 2 رای مخالف تحریم! آن را تصویب کرد.

در جلسه سنا که همه 100 سناتور در محل صحن سنای آمریکا حاضر بودند،  به جز سناتور «برنی سندرز» و سناتور «رند پاول» که رأی منفی دادند، مابقی 98 سناتور به طرح تحریم‌های جامع ایران «بله» گفتند.

برجام بی خاصیت!

تعدد تحریم ها علیه ایران پس از برجام به صورتی است که نشان می دهد نه تنها این قرارداد نتوانسته به تحریم ها پایان دهد بلکه به نظر می رسد به ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکایی ها تبدیل شده است.

هر چند که پیش از این بارها از سوی منتقدان اشکالات فراوان برجام مطرح شده بود اما با این حال دولت یازدهم و به ویژه شخص حسن روحانی به دفاع از آن پرداخته است.

حسن روحانی از تعابیر مختلفی برای تطهیر برجام استفاده کرده است که یکی از آن ها "ابر" بوده است.

 

تا به این جای کار با توجه به تحریم ها نه تنها مشخص شده است که برجام برای ایران بی خاصیت بوده است بلکه یک بُرد بزرگ برای طرف آمریکایی محسوب می شود که توانسته با وجود برجام تحریم ها را افزایش دهد.

با این حال باید منتظر ماند و دید تا کی دولتی ها از برجام دفاع می کنند.

—-

1-  وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ شرکت ایرانی را تحریم کرد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.