ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34127
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
  • 442 بازدید
  • ارسال توسط :

جشنواره شعر رضوی مردم را با چشمه زلال معرفت اهل بیت(ع) آگاه می‌کند/ تجلیل از شهید سعیدی‌زاده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اعضای دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی روز گذشته 7 مردادماه با آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز دیدار کردند. آیت‌الله حیدری در این دیدار […]

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اعضای دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی روز گذشته 7 مردادماه با آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز دیدار کردند.

آیت‌الله حیدری در این دیدار با اشاره به ضرورت نشر و ترویج تعالیم اهل بیت(ع) گفت: بدانید فعالیت‌های شما در حوزه ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی و به ویژه در این ابعاد بین‌المللی یک تلاش ماندگار و تاثیرگذار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دلیل عدم تبعیت برخی ملت‌ها از اهل‌بیت عترت و نبوت(ص) را عدم آشنایی آنها با تعالیم اهل بیت(ع) دانست و افزود: اکثریت مردم به علت جریان‌های سلفی و گفتمان طاغوتی با اهل‌بیت(ع) آشنایی پیدا نکردند. اما چنین برنامه‌هایی، مردم را با چشمه زلال معرفت اهل‌بیت(ع) آگاه می‌کند و بی‌شک مردم پس از آشنایی با این تعالیم که منطبق با فطرت و سرشت پاک انسانی است، عاشق اهل بیت(ع) می‌شوند و سعی در کسب معارف آنها می‌کنند.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در نشر فرهنگ و تعالیم اسلام ناب محمدی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، زمینه‌های آشنایی مردم با فرهنگ اهل‌بیت(ع) فراهم شد، زیرا که این انقلاب سدها را شکست و فقه اهل بیت(ع) را عرضه کرد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به هفته کرامت ادامه داد: سنت حسنه دهه کرامت، فرصت مناسبی است که مردم با امام رضا(ع) آشنایی بیشتری پیدا کنند و فرصتی است تا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، زندگی و سیر و سلوک امام رضا(ع) را محور کار خود قرار دهند و این فضای معنوی را ایجاد کنند.

امام جمعه موقت اهواز به جایگاه تاریخی خوزستان در نشر مکتب اهل بیت(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: در خوزستان، برجستگی‌هایی وجود دارد که کم نظیر است و آن به برکت این است که این شهر تاریخی قدمگاه و دروازه ورود امام رضا(ع) به ایران است. محل اقامت این امام بزرگ، همان مکانی است که اکنون به عنوان مرقد علی بن مهزیار زیارت می‌شود. هم‌چنین مرقد دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در شوش را داریم که این دو مکان، جایگاه ویژه‌ای به خوزستان داده است.

وی با اشاره به جایگاه شعر و شاعران در خوزستان و تاکید بر حمایت از شعرای خوزستانی گفت: در هیچ جای کشور، شعرایی به قدرت شعرای خوزستانی وجود ندارد و به تعبیر مقام معظم رهبری این شاعران، حلقه وصل شاعران ایرانی و شاعران جهان هستند.

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از اقدامات و تمهیدات انجام شده برای برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی گزارشی ارائه کرد و با اشاره به مراسم نمادین ورود امام رضا(ع ) به خوزستان اظهار کرد: کاروان نمادین امام رضا(ع) روز پنجم مرداد ماه با حضور استاندار استان برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جلسه از رونمایی دو کتاب و رونمایی از مجسمه دعبل خزاعی در شوش به عنوان یک رویداد جدید و تاثیر گذار و همچنین مراسم تجلیل از حاج محمدسعید سعیدی‌زاده شهید منا خبر داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.